Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30e loppukuuksi, eikö ruokaa kaapeissa. Siksi kun perustoimeentulotukea sain vain 330e tässä kuussa...mitä teen?

Vierailija
15.07.2023 |

220e vaje ja se tuntuu nyt. Loppuu rahat ihab just. 30e jäljellä....toivoton tilanne.

Miten kela voi saattaa ihmisen tällaiseen ahdinkoon?

Vaan siksi kun asuntoni on ylihintainen?? Ja koko ajan haen halvempaa asuntoa...

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsele Oikotietä,löytyy paljon edullisia vuokrayksiöitä. Katso,että vuokra sopii Kelan rajojen sisään. Pääkaupunki 694, muualla vähemmän.

Ja asenne vois muuttua kanssa. Ei kellään muulla ole velvollisuutta sinua elättää. Kulutus tulojen mukaan jatkossa. Näin muutkin tekee. Itse tulen just yövuorosta. Just sen itseni elättämisen vuoksi. Ja että voi ostaa itse sen,mitä tarvii.

Minulla on voimassa olevat hakemukset edullisempaan asuntoon.

Ap

Mitäh ?? Voimassa oleva hakemus ? Etkö osaa edes muuttaa ?

Muuttaa mihin?

Ap

On täällä hiton ilkeitä ihmisiä, entä kun vaikeudet tulee omalle kohdalle?

Niin on.

Juuri söin viimeiset leivät.

Nyt ei sit oikeasti oo mitään...

ap

No syö sitä kuntosalikorttia. Sehän oli prioriteeteissäsi oikeaa ruokaa tärkeämpää kun siihen tuhlasit rahat.

Vierailija
62/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten 30e riittää kahdeksi viikoksi ja ylikin?

Ap

No mihin sä ne muut rahat tuhlasit?

Lisää rahaa saat kun lähdet kävellen keräämään pulloja tms.

Jos oot noin laiska ja uusavuton niin näe vaan nälkää.

Voiko noin tyhmiä ihmisiä olla.

Ruokaan, vessapaperiin, hammastahnaan, shampooseen, kuntosalikorttiin, 20e velkaan, uusia sukkia, yksi t-paita, puhelinlaskuun...jne jne.

Ihan peruselämiseen

Ap

Niin ostat kuntosalikortin, sukkia, t-paidan ja sit jäät ilman ruokaa.Uusavuton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ruokaan, vessapaperiin, hammastahnaan, shampooseen, kuntosalikorttiin, 20e velkaan, uusia sukkia, yksi t-paita, puhelinlaskuun...jne jne.

Ihan peruselämiseen

Ap

Onko tää siis joku vitsi sulle, ap? Nuo ei todellakaan ole peruselämistä toimeentulotuella ollessa. MItään ylimäräistä ei saa ostaa. Kuten kuntosalikorttia. Taisitkin tulla tänne vaan vitsailemaan. Vaatteita ei osteta. Kyllä sulla on vanhoja jos vaan haluat käyttää vaatteet oikeesti loppuun asti. Pieni reikä kainalossa, sen voi itse ommella. Netti on pullollaan "annetaan" vaatteita ilmotuksia. Osa uusia, useimmiten siistissä käytetyssä kunnossa olevia.

Vierailija
64/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauta paita kauppaan ja kuntosalikortti. Holhoukseen sinut pitäisi asettaa. Tahallasi aiheutat kuluja yhteiskunnalle ja näille järjestöille jota auttaa oikeesti apua tarvitsevia. Sinun kaltaset sitten tukkii ne palvelut valheillaan tilanteestaan.

Vierailija
65/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tai ei, niin tällaisia ihmisiä on oikeasti. Ihan sama, paljonko saavat tukia, koko ajan on silti perse auki. Opetan amiksessa ja siellä näkee kyllä, ketkä opiskelevat vain siksi, että saavat jonkin tutkinnon ja sitten valmistumisen jälkeen työttömyyskorvausta. Tietävät hyvin kaikki summatkin.

Vierailija
66/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vapailla markkinoilla on nykyistä halvempia asuntoja tarjolla, niin ei riitä, että jonottelet jotain kaupungin asuntoja. 

Ei niitä anneta jokaiselle haluvalle, vaan niitä pitää hakea ja tulla valituksi

Juu, mutta täytyy näyttää toteen, että niitä on asuntoja on hakenut ja saanut hylkäyksen. Nyt on pk-seudulle rakennettu niin valtavasti, että vaihtoehtoja on.

Vierailija
67/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan peruselämiseen

Ap

Ei peruselämiseen kuulu kuntosalikortti. 20e velkaan?

Vierailija
68/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä teet nälkäisenä siellä kuntosalilla?

Vierailija
69/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen enempää asiaa tuntematta ja aiempaa mahdollista keskustelua näkemättä, niin tuli mieleen tuosta muutosta ja asunnon saannista, että jos esim. on luottotiedot menneet, niin asuntoa ei niin vaan saa, vaikka kuinka hakee. Puhumattakaan, jos on vuokravelkaa. Esim. edes kaupunki ei aina vuokraa asuntoa, jos on merkintöjä luottotiedoissa. 

Tosiaan hakemus pitää halvempaan olla ja siinä ei saa olla mitään ehtoja, esim. tietystä kaupunginosasta yms.

Mitä taas tulee tuohon 30€ / 2 viikkoa, niin kyllähän sillä selviää, mutta hankalaa se kyllä on. Suosittelisin kyllä esim. kuntosalikortin unohtamista ja ostaa sillä rahalla ruokaa. 

Diakoniasta voi saada ostoluvan kauppaan (Tampereella 30€), harkinnanvaraista toimeentulotukea voi hakea sossusta, ruokahävikkiryhmiä on esim. Facessa... ResQ -sovelluksessa on joskus edullisia ruoka- ja leipäkasseja...

Vierailija
70/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntosi on ylihintainen. Sanoit se nyt ihan itse. Eli asut aivan liian kallissa asunnossa. Mitä teet ? No muutat nyt ihan ensin halvempaan, ihan välittömästi. Ei yhteiskunta voi loputtomasti jeesaa teitä työttömiä, jotka kaikenlisäksi asuvat liian isoissa / kalliissa vuokra-asunnossa. Eli tämä on nyt ihan sinun omaa tyhmyyttäsi..

Ei sinne halvempaan asuntoin vain muuteta omalla päätöksella, vaan asuntoa tarvitsee hakea.

Minä haen koko ajan.

Ap

Pikkukunnissa, varsinkin pohjoisessa, on tarjolla halpoja vuokra-asuntoja. Siis vaihda oitis maisemaa.

Vierailija
71/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas esimerkiksi siitä että köyhille pitäisi opettaa rahankäyttöä,budjetointia.Silloin kun rahat on tiukassa ei ostella ylimääräistä...Eli sukat,t-paita yms ostetaan vasta seuraavassa kuussa, jos oli tiedossa että tälle kuulle on vähemmän rahaa ja velkoja maksettavana vielä...

Vierailija
72/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellane ku työ sieltä mä saan rahaa 2viikon välein

Vierailija
73/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsele Oikotietä,löytyy paljon edullisia vuokrayksiöitä. Katso,että vuokra sopii Kelan rajojen sisään. Pääkaupunki 694, muualla vähemmän.

Ja asenne vois muuttua kanssa. Ei kellään muulla ole velvollisuutta sinua elättää. Kulutus tulojen mukaan jatkossa. Näin muutkin tekee. Itse tulen just yövuorosta. Just sen itseni elättämisen vuoksi. Ja että voi ostaa itse sen,mitä tarvii.

Ap

Muuttaa mihin?

Ap

Arvelen, että monilla on silloin tällöin vaikeuksia. Itse muutin Hesasta just työn perässä kauas suvusta ja ystävistä. Löytyi halpa, hyvä asunto, kiva työ ja uusia ystäviä.

Vierailija
74/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hah nauti työtön köyhyydestä.pitääki tilata ruokaa kotii ku rahaa on

Vierailija
75/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tulot tippuu, pitää laskea menoja. Nyt alat käymään menojasi läpi ja vähennät niistä 220€. Näin jokainen joka osaa käyttää rahaa, toimii.

Noin suuri vähennys ei yksinkertaisesti ole mahdollista, ei ole.

Ruokakulut ovat nousseet liikaa...Niin ovat kaiken muunkin kulut.

Tässä kuussa nousee puhelinliittymänkin hinta 4e, ja se on edelleen silti halvin.

ap

Vierailija
76/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tukia pitäis maksaa enemmä et olis aina rahaa .pitäis saaha sama ku työtätekevällä

Vierailija
77/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjanpoimintaa, kausityöhön maatiloille, ruohonleikkuuta, ikkunnpesua, keittiöhenkilökunta tarvotaan.

Vierailija
78/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala tekemään rikoksia ja pimeitä töitä.

Vierailija
79/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Muuttaa mihin?

Ap

Niin on.

Juuri söin viimeiset leivät.

Nyt ei sit oikeasti oo mitään...

ap

No syö sitä kuntosalikorttia. Sehän oli prioriteeteissäsi oikeaa ruokaa tärkeämpää kun siihen tuhlasit rahat.

Silloin kun ostin kuntosalikortin, niin olin vielä siinä luulossa että saan 555e enkä vain 330e

ap

Vierailija
80/94 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalikortti maksaa sen parikymppiä, samoin puhelinliittymä joka on nykypäivänä välttämätön. Lisäksi vaatteita joutuu uusimaan säännöllisesti, kuten muitakin käyttötavaroita, mutta toki odotettavaa on, ettei ostella niitä kalliita merkkivaatteita. Itselläni ei ole rahasta niinkään pulaa, mutta käytän silti prisma-tier-vaatteita eikä kukaan ole koskaan nalkuttanut että näyttäisin epäsiistiltä. Kauluspaita ja chinot toimivat smart casualina universaalisti, hintaa 15e paitaan ja 20e housuihin. Mitkään näistä eivät ole epätavanomaisia tai kohtuuttomia kuluja.

Jos asumiskulut ylittävän normin, erotus pitää maksaa itse, se nyt on vaan ikävä tosiasia. Asumisnormi on vähän jäljessä monissa kaupungeissa, joten siitä tulee äkkiä ongelma.

250-300 eurolla pitäisi kyllä saada kohtuullista ruokaa kuukaudeksi. Jos mennään reilusti tuon alle, ruokavalio alkaa nopeasti muuttua hyvin tylsäksi ja ankeaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän