Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilillä 1500€ olenko rikas vai köyhä

Vierailija
15.07.2023 |

?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, etkö tuota itse tiedä köyhä raukka?

Vierailija
2/31 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, etkö tuota itse tiedä köyhä raukka?

Ei ole aikoihin ollut yli 1000 tilillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Paljonko on kiinteistöjä, osakkeita, kultaa, muuta omaisuutta?

Vierailija
4/31 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa. Paljonko on kiinteistöjä, osakkeita, kultaa, muuta omaisuutta?

Asuntovelkaa on. Osakkeissa 200€.

Vierailija
5/31 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet rikas jos vertaa maailman keskivertokäteisvarallisuutta.  Yli miljardi ihmistä elää alle 2 dollarilla päivässä. Suurin osa ihmisistä kuitenkin alle 10$/pv. Biistä ei säästetä tuommoisia summia.

Eli olet rikas!

Vierailija
6/31 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko palkkapäivä juuri ollut vai koska on tulossa?

Vierailija
7/31 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko palkkapäivä juuri ollut vai koska on tulossa?

Juuri oli.

Vierailija
8/31 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tilillä 5000€ , lähihoitajan palkasta olen säästänyt, vuosien mittaan. Raha on hätävarana tilillä. Olen mielestäni rutiköyhä, yksineläjä. Veljeni on putkiasentaja, hänellä yli 200.000 tilillä.

Vierailija
9/31 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton verran mulla on aina lompsassa siltä varaa, ettei kortit toimi.

Vierailija
10/31 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkkunainen, tililläni on 6000€. Teen pienipalkkaista työtä. Säästän aina, olen pihi. En raski kuluttaa mihinkään rahaa. Kauhistuttaa ajatuskin, että joutuisin ostamaan jotain kallista. Kun on lähtöisin köyhästä perheestä, on oppinut itse olemaan oman elämänsä Pelle Peloton. Osaan korjata itse asioita, sitä mitä en osaa, opettelen. Saiturin pörssi on ystäväni.

Vierailija
11/31 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mittaat rikkautta rahassa, olet vähävarainen. Et köyhä. Rikkautta ovat myös taito, tieto ja ennen kaikkea kyky ratkaista ongelmia. Tärkeätä on se, millaisen identiteetin on hyväksynyt itselleen. On tosi vaarallista, jos on hyväksynyt itselleen köyhän tai saamattoman identiteetin. Näitä kannattaa pohtia.

Vierailija
12/31 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen on kyllä hyvä taito. Harmi kun en siihen pysty...

Vierailija
13/31 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mittaat rikkautta rahassa, olet vähävarainen. Et köyhä. Rikkautta ovat myös taito, tieto ja ennen kaikkea kyky ratkaista ongelmia. Tärkeätä on se, millaisen identiteetin on hyväksynyt itselleen. On tosi vaarallista, jos on hyväksynyt itselleen köyhän tai saamattoman identiteetin. Näitä kannattaa pohtia.

Mitä idiotismia tämäkin taas on?

Vierailija
14/31 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kumpikaan vaan ihan normo.

1500 on meidän viikkobudjetti.

Vierailija
15/31 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta voi sanoa varakkuudestasi YHTÄÄN MITÄÄN.

Minulla on TILILLÄ tällä hetkellä 80 €

T: Miljonääri

Vierailija
16/31 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku pösilö uskottelee itselleen olevansa jollakin tavalla "rikas", vaikka on täysin PA. Ihan se ja sama, miten näppärä on, niin PA on PA, no matter what.

Vierailija
17/31 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin on, jos ei tarvitse sitä käyttää, on hyvin pärjäävä.

Vierailija
18/31 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaarallista on köyhän identiteetissä ja miksi yhdistät köyhyyden saamattomuuteen? Paljon vaarallisempaa on rikkaan identiteetti ihmisellä, jonka ehkä kaikki omaisuus on tuo 1500€ tilillä tilipäivä jälkeen ja kolme päivää myöhemmin tili tyhjä kun ei olla köyhiä ja kipeitä.

Kyllä minä näen köyhyyden juuri taloudellisena köyhyytenä ja jos tilillä on 1500€ eikä muuta omaisuutta on Suomessa köyhä, turha sitä on kaunistella vähävaraisuudeksi.

Vierailija
19/31 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan mitään idiotismia.

Jos on taidokas, kätevä ja ahkera käsistään, pystyy itse värkkäämään vaikka mitä ja saada siten toimeentulon ja elatuksen itselleen edullisesti.

Ruokaa lähes tyhjästä, rakentaa talon jämätarvikkeista tai korjaamalla vanhoja huonokuntoisia taloja, autoja, moottoripyöriä ym ja tehdä niillä rahaa.

Keksiä uusia kapineita tai jopa myyvän yrityskonseptin.

Olla moneymaker, harvoilla on näitä kykyjä kovinkaan paljoa ja siihen tarvitaan myös rohkeutta, mutta ennenkaikkea innovatiivisuutta.

Vierailija
20/31 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se totta ,että kun kahdella ihmisellä on saman verran rahaa, toinen voi tuntea itsensä köyhäksi ja asenne kaikkeen on se no can do. Toinen taas ei surkuttelu vaan miettii miten saa rahasta eniten irti ja pistää vielä osan säästöön.