Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kolmiolääke viedä muistin?

Vierailija
15.07.2023 |

Hei,

Minulla on surullinen olo. Jouduin aloittamaan hermokipulääke Gabrionin ja mielestäni olen ollut yleisesti ihan skarppi. Mutta en muista mitään. Lähimuisti on ihan kadonnut. Kun mietin kulunutta päivää, muistan vaan osan asioista.

Käytän töissä Casion vanhemman mallista kassaa ja sen raporteissa on alkanut olemaan vääriä lukuja. Olen joutunut selvittelemään asioita esimiehen kanssa. Pidän itsestäänselvänä, että kassa ei sekoile vaan kaikki johtuu minusta. Lääke poisti jo kivutkin hetkeksi, mutta tämäkö on sen hinta?

Voiko kolmiolääke viedä muistin? Annostus on kolmesti päivässä, 300mg gabapentiiniä.

Kiitos, jos joku jaksaa vastata minulle..

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko Tramadol parempi vaihtoehto töissä otettuna? Lääkäri määräsi myös sitä. Kokemuksia?

Ap

Vierailija
22/34 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut erään ystäväni käytöstä että meni jopa jalat alta ko lääkkeen takia. Joten yhteyttä lääkäriin. Itsellänin oli joskus se lääke ja meni polla sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut erään ystäväni käytöstä että meni jopa jalat alta ko lääkkeen takia. Joten yhteyttä lääkäriin. Itsellänin oli joskus se lääke ja meni polla sekaisin.

Puhutko siis Gabrionista?

Ap

Vierailija
24/34 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kolmiolääke voi aiheuttaa sekavuutta ja viedä muistin. Siksi niiden kanssa ollaankin niin varovaisia. Mielestäni sinun todellakin pitäisi puhua asiasta sekä esimiehen että lääkärin kanssa. Etkö voi jäädä sairauslomalle jos et ole nyt työkykyinen? Tai kysyt ainakin lääkäriltä vaihtoehtoja kipulääkkeelle. Ja esimiehesi toivottavasti on ymmärtäväinen.

Vierailija
25/34 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi viedä valitettavasti. Joissakin lääkkeissä on se ominaisuus, ei kuulosta täysin turvalliselta kaikille ja pitkän päälle. Alkoholia ei nyt ainakaan kannata ottaa vapaalla, se lisää lääkkeen kanssa haittoja. Onko jokin vaihtoehto tilanteessa, teetkö liikaa töitä pitääkö levätä tai eri valmiste. Koekaniinina eri lääkkeille ei myös viitsisi varmaan olla. 

Vierailija
26/34 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla katosi pari viikkoa toisesta kolmiolääkkeestä. Unohdin yhden asia kokonaan ja työkaverit kertoivat minun olleen aggressiivisempi kyseisellä jaksolla, vaikka muuten toiminkin järkevästi.  Lääkettä söin muutaman päivän, mutta muistot ovat poissa pidemmältä jaksolta. 

Vierailija
27/34 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuosta mieleen että joillekin jopa melatoniini tai muu valmiste voi aiheuttaa päivällä sekavuutta tai tokkuraisuutta. Tai muu kipulääke, riippuen valmisteesta, jos on kuuri. Onko jossain vähemmän haittoja, jos on joku valmisteista tietävä, yleensä vaatii kai töistä vapaan ettei olisi kipuja niin paljon. Vitamiineja voi myös kokeilla, magnesium, rauta jne. Ergonomia.

Vierailija
28/34 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kommenteista.. voisiko annoksen vähentäminen auttaa muistiongelmiin, mitä luulette?

Ap

Vierailija
29/34 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista, että Gabrion-annosta on nostettu liian nopeasti. Varmaan periaatteessa oikein, mutta käytännössä sinulle liian vauhdilla. Keskustele tästä lääkärisi kanssa. Eli ehkä sinun pitäisi palata matalampaan annokseen, kunnes totut siihen, ja vasta sitten nostaa seuraavalle annostasolle.

Vierailija
30/34 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista, että Gabrion-annosta on nostettu liian nopeasti. Varmaan periaatteessa oikein, mutta käytännössä sinulle liian vauhdilla. Keskustele tästä lääkärisi kanssa. Eli ehkä sinun pitäisi palata matalampaan annokseen, kunnes totut siihen, ja vasta sitten nostaa seuraavalle annostasolle.

Kyllä.. otin kolmantena päivänä toisen ja kuudentena päivänä jo kolme..

Kokeilen nyt madaltaa annosta.

Ap

Vierailija
31/34 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin voi olla se ettei muisti täysin mene, mutta voi olla sekavuutta, ellei päätä kirkasta. Tietyt ruoka-aineet ja juoma kirkastaa, lepo, mutta luultavasti paremmin lääkkeen lopetuksen jälkeen.

Vierailija
32/34 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi sekava olo parhaillaan. Kun nousen ylös tuolista, niin sydän pompahtaa kurkkuun. Huimaa ja on tosi huono olo. Ajatukset myös harhailee ja on kehämäisiä. En taaskaan muista kuluneesta päivästä mitään. Tänään oli pahat kivut töissä, enkä uskalla laskea annosta. Pelottaa

Ap

Vierailija
33/34 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun olen käynyt vieraissa ja jään kiinni, kiistän kaiken ja sanon että se johtuu gabrionista.

Toimii joka kerta.

M44

Vierailija
34/34 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tosi sekava olo parhaillaan. Kun nousen ylös tuolista, niin sydän pompahtaa kurkkuun. Huimaa ja on tosi huono olo. Ajatukset myös harhailee ja on kehämäisiä. En taaskaan muista kuluneesta päivästä mitään. Tänään oli pahat kivut töissä, enkä uskalla laskea annosta. Pelottaa

Ap

Kellään samanlaista gabapentiinistä?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän