Kaverini lapsi (2v) kutsuu minua äidiksi.
Kaverini lapsi on meillä toisinaan hoidossa ja sanoo minua äidikseen. Jos mieheni on kotona, kutsuu iskäksi. Mitä tästä pitäisi ajatella?
Kommentit (6)
On 2v2kk ja puhuukin jo teodella paljon. Yleensä kyllä sanoo esim. että maijan äiti ja mun äiti. Eli osaa itse kyllä erottaa kuka kukin on. Silti saattaa kutsu atoista vain äidikis. Enkä ole tästä ajatellut mitään sen kummempaa.
joka on alkanut kutsua minua etunimellä, koska usein käymme kummipojan luona joka on 4-vuotias ja kutsuu minua tietysti etunimellä.
Eli jos sinun lapsesi kutsuu sinua äidiksi, tämä hoitolapsi kutsuu myös, millä muulla nimellä sinua puhutellaan kotona, sanooko miehesi lapsellesi, että mene äidin luo yms.
Lapsi osasi puhua ihan hyvin ja osasi sanoa täti ja oman etunimenikin, mutta kutsui silti minua äidiksi niin kuin oma lapsenikin. Hoitolapsen äitiä tämä vain huvittti. Ei siitä tarvitse mitään muuta ajatella kuin että lapsi on lapsi ja tunnistaa kyllä oman äitinsä, vaikka nimitykset menisivät vähän sekaisin.
ollut vauvasta asti näin. Mutta varmaan johtuu juuri tuosta,että omat lapset sanoo äidiksi,niin hän myös mukana.
ap
Välillä tuntuu, ettei kaverini ollut vielä valmis äidiksi=(
ap
Mun lapsi kutsui kaikkia miehiä isiksi 2-vuotiaana, vaikkei isistä ole epäselvyyttä =0D