Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri heittää kaikki roskat sekajätteeseen.

Marjaleena671212
14.07.2023 |

Pitääkö ilmoittaa huoltoyhtiölle vai taloyhtiön kokoukseen asialistalle? Sama henkilö vie usein kaksikin pussia kerralla roskia, aina samaan astiaan kaikki. Sekajätteeseen vaan, siellä on maitopurkit, mainoslehtiä. muovipulloja (pantittomia) samassa ja tupakka-askeja. Viime viikolla oli kaksi pantintonta oluttölkkiä, mistä lie ostanut. Metallinkeräys on ihan vieressä. Sama tyttö käy tupakalla vähän väliä ja mies vaihtunut monesti asuntoyhtiössä asuessa. Ei virallisesti tietenkään, ei ole tehnyt muuttoilmoitusta, vaikka siellä monesti yksiössä on yötä. Vesi pitäisi maksaa kuitenkin kahdelta. Olen huomauttanut asiasta, ei todellakaan kunnioita vanhempia ihmisiä, esittää että ei ole kotona vaikka asunnossa on valot vaikka soittaa ovikelloa. Todisteet on vankat, on kuvia ja monesti ihan nimellisiä papereita sekajätteessä.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin heitän. En jaksa kierrättää. Typerää touhua.

Vierailija
2/66 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö sinä tonkimassa nämä roskapussit vai mistä tiedät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla itse teen. Olen sinkku ja samaan roskapussiin kaikki risat vaatteet, käytetyt suodatinpussit, kanamunakuoret, banaaninkuoret, lasipurkit, metallikannet, maitopurkit, foliovuoat, autonöljykanisterit, tyhjät shampoo purkit.

En todellakaan ala lajittelemaan roskia ja yhtä banaaninkuorta raahaamaan määrättyyn astiaan. Kerrostalossa asun ja vielä ei ole ketään poliisi tarkistajaa roskakatoksessa. En huoli mitään kärpäsiä pörräämään keittiöön kun niitä tulee helposti.

Vierailija
4/66 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeitä, isoja pahvipakkauksia, biojätettä, lasia ja metallia on hyvä kierrättää, mutta pienen piperryksen kierrättämisessä (esim tupakka-askit pahviroskikseen) ei ole jätteenkäsittelyprosessille muuta kuin haittaa.

Vierailija
5/66 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin heitän. Kierrättäkööt ne keitä se kiinnostaa. Mulla ei ole aikaa eikä halua hommailla 8 eri roskapönttöä kotiin.

Vierailija
6/66 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu Marjaleena? Sekajätteeseen ratkenneena.....

Vierailija
7/66 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksilla näyttää olevan liikaa aikaa.

-Muutenkin ap, mikä moraalipoliisi sinä olet ja miksi juuri SINUN moraalin mukaan tulisi toimia, meillä muilla on moraali eri kuin sinulla, ymmärrätkö, ettet ole maailman tai taloyhtiösi napa?

Vierailija
8/66 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ei koirankakkaa keväthangella. Kyllä me aina jostain valitetaan.

Vierailija
9/66 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin heitän. Tai no, isot pahvit laitan kartonkeihin ja sanomalehdet lehtiin. Muuten kaikki samaan pussiin ja sekajätteeseen. Ei ole sisällä tilaa alkaa lajitella.

Vierailija
10/66 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut innokas kierrättäjä koko ikäni, ettei se varsinaiselta kierrättämiseltä edes tunnu, kun asiat on hoidossa.

Sitten tuossa kuukausi sitten lueskelin jotain uusia ohjeita, miten tehdä ja miten pitää erotella kartongista muoviosat erikseen ja lääkeliuskoista metallit ja muovit omaansa.

Alkopa ahdistamaan. Tuli fiilis, että teeppä muija yksikin virhe, niin kierrätyspoliisi vie vankilaan. Ja jatkan kuten ennenkin, mitä osaan jo.

Vierailija
11/66 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläri ettei avaa sulle ovea. En mäkään avaisi.

Vierailija
12/66 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän vuosia sitten lajittelin kaikki alusta asti ja sain kuulla että ihan turhaan olin lajitellut. Nehän menivät lopulta samaan laariin kaikki silloin.

En ole sen koommin lajitellut. Enkä lajittele.

Vierailija
13/66 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta helpottaa kun saadaan digitaalisen identiteettiin liitetty henkilökohtaisen hiilijalanjäljen seuranta. Sitten tiedetään kuka osti mitä ja minne tuotteen käärinpaperit päätyi ja lasku voidaan osoittaa ko.henkilölle. Jos ei- toivottu toiminta jatkuu, voidaan henkilön pankkitili sulkea.

14/66 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkaisen tämän viestin täällä kerran viikkoon. Mikä on motiivisi

Vierailija
15/66 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään kierrätä kuin lasin, paperin ja pahvin. Esim. biojätteiden pussi ehtisi maatua ennen täyttymistään, kun olen sinkku.

Vierailija
16/66 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mähän vuosia sitten lajittelin kaikki alusta asti ja sain kuulla että ihan turhaan olin lajitellut. Nehän menivät lopulta samaan laariin kaikki silloin.

Juuri näin, kaverin vaimo tilasi joskus ajat sitten ok-talon pihaan "kierrätysroskiksen", jossa oli lokerot eri jätteille.

-Sitten tuli jäteauto ja kippasi kaikki samaan kasaan.

Vihervasemmistolaisuus teettää kaikkea ihmeellistä..

Vierailija
17/66 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta helpottaa kun saadaan digitaalisen identiteettiin liitetty henkilökohtaisen hiilijalanjäljen seuranta. Sitten tiedetään kuka osti mitä ja minne tuotteen käärinpaperit päätyi ja lasku voidaan osoittaa ko.henkilölle. Jos ei- toivottu toiminta jatkuu, voidaan henkilön pankkitili sulkea.

Hiilidioksidit nolliin 2035! Kaikki talkoisiin!

Vierailija
18/66 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia siellä on sekajätepömpeli, että sinne saa heittää sekajätteet.

Toi kyttäys on sairasta.

Vierailija
19/66 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikkakunnasta taitaa olla kiinni. Pkseudulla jätteet menee kaikki omiin laitoksiinsa Ämmässuolla. Nähty omin silmin useaan kertaan.

Vierailija
20/66 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekajätteeseen minäkin ne heitän.

Lajitelkoon nää aloittajan kaltaiset kyylät jotka muutenkin ovat toisten asioita tonkimassa pottunokkansa pitkällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä