Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vegeraristeiksi ryhtyneitä?

Vierailija
14.07.2023 |

Takana pari viikkoa lakto-ovoa. Minulla ei ole ollut tähän asti mitään ongelmaa, mutta nyt keho huutaa mäkkärin tai hesen hampparia. Tunne on yhtä vahva kuin tupakan lopettamisen ensimmäisellä viikolla savujen perään. Yleensä syön pikaruokaa pari kertaa vuodessa vain pakon edessä, enkä muutenkaan ole välittänyt lihasta. Onko ollut vastaavia kokemuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakto-ovoa kohti tässä näköjään ollaan menossa.

Onhan noissa pikaruokaloissa myös vege- ja vegaanivaihtoehdot. Olen kotona välillä tehnyt halloumihampparin, eli pihvin tilalla grillattu halloumiviipale, ja siihen kaikki tykötarpeet, ja ihan on hampurilaisesta mennyt. Ja tätä kirjoittaessani muistin, että olen tehnyt myös papupihvihampurilaisia, ne kelpasivat teineillekin, että ei ne kamalan pahoja voineet nekään olla.

Vierailija
2/5 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vegetaristi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 95% lihaa ja 10 kasviksia, olen kaikkiruokainen.

Vierailija
4/5 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä olin 6 vuotta. Söin siis maitotuotteita, kananmunia jos oli jossain reseptissä mukana ja joskus kalaa. Mutta enimmäkseen siis vege. En suosittele, mutta jokainen tekee valintansa itse. Lihakset ei kasvanut, aina olin väsynyt, nälkäinen ja masentunut. Sitten 20-vuotiaana aloin syödä taas muitakin eläintuotteita ja tajusin, miten paljon keho oli kiljunut ravintoaineiden perään. Terve paino, eli lihasmassa, lähti treenien ja ruokavalion avulla nousuun, oli taas energiaa ja elämä tuntui paremmalta. Akne parani. Monet ei usko ennen kuin on itse sen kokenut, eli sanon vaan, että lue aiheesta niin, että syöt sitten mahdollisimman terveellisesti. Se vaatii enemmän aikaa ja panostusta, että saa riittävästi kaikkia vitamiineja ja hivenaineita, puhumattakaan proteiinista. Mutta tosiaan, jokaisen keho on erilainen, ehkä se joillakin toimii paremmin kuin minulla. Pari vuotta keho pärjää entuudestaan kehoon kertyneillä ravintoaineilla suht hyvin, sitten alkaa puutokset näkyä, jos ei ole varovainen. 

Älä ainakaan sorru feikkiruokiin, eli kaikki prosessoidut soijamoskat voit unohtaa heti. Niillä saat kropan vain sekaisin. Pavut, linssit, pähkinät jne. on luonnollisia, eivätkä olet karsinogeenisiä.

Vierailija
5/5 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin niin nuorena vegeksi etten varmaan ollut vielä kovin rasvaiseen/suolaiseen ruokaan koukussa niin ei ollut muistaakseni juurikaan tuollaisia vieroitusoireita, varmaan vähän sellaisesta tottumuskysymyksestä on kyse aplla. Kuten aiempi tuossa jo sanoikin, kaikkeahan saa myös vegenä nykyisin, ei tarvi kieltäytyä pitsasta tai hampparista jos sellaista mielii, toista oli silloin kun itse aloin vegeksi nollarilla, ne ns. herkut todella vaihtui tyyliin vain johonkin hedelmiin tms, joten vaikea nähdä suurta ongelmaa tässä enää nykyaikana.