Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aiheuttaapa imetys monia tunteita! Kaikilla tuntuu olevan jotain sanottavaa imetykseeni liittyen...

Vierailija
13.12.2006 |

Itselleni imetys on tärkeää ja siksi kai kiinnitän muidenkin kommentteihin huomion.

Esim ärsyttää kun neuvolassa aina kysytään imetänkö vielä. Tietty niiden täytyy kysyä, jotta tietävät mut jotenkin tulee sellanen olo että imetä jos tahdot, tms. Ja kun vauvan paino ei nouse tarpeeksi niin syy on heti äidinmaidossa, ei ota kuuleviin korviinsa, että ehkä kiinteiden aloitus ja vauvan liikkeelle lähtö vaikuttivat asiaan...?

Ja miehen siskosta oli outoa, että 9-kuista vielä imetetään... Huoh! Hän on kyllä itse lapseton... Jaa hänestä taaperoimetys on outoa/epänormaalia.

kaverilla " maito vaan loppui" kun vauva oli 3-kuinen. Alkoi antamaan lehmänmaitoa 8-kuiselle. Neuvola ei ees kieltäny!

Äidin mielestä pariviikkoiselle ois pitäny ruveta antamaan äidinmaidonkorviketta. " Nälkähän tuolla on" , kuulemma. Ja 3-kuiselle ois pitäny antaa peruna-lihasosetta. " Nälkähän tuolla on" . Just joo...

Tiedän, ettei pitäisi ottaa kuuleviin korviinsa, eikä myöskään arvostella toisia... Halusin vaan purkautua. Mua ahdistaa se, uskallanko ruveta taaperoimettäjäksi. Musta tuntuu, että teen lähipiirin mielestä väärin kun imetän ylipäätään. Lapsi on nyt 10 kk ja kaikki kyselee joko oon miettiny imetyksen lopettamista... =(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä muista välitä! mä olen itse imettänyt pisimpään 14 kk ja tiedän monia, jotka imettävät vielä 2-vuotiaita (mikä on kyllä jo musta vähän paksua). hyvin on meillä vauvat pärjänneet pelkällä tissimaidolla ekat 7 kk, jolloin vasta aloitin nuorimmilla soseet. vanhimmat taas saivat sosetta jo 3-kuisina. luota vaan itsees, kyllä sä tiedät, mikä sulle ja sun lapsille on parasta.

Vierailija
2/7 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauvalla onkin alkava koliikki ja äiti luulee nälkäitkuksi. Olen kuunnellut niin monta tarinaa siitä, miksi äiti antaa korviketta juuri kaksi viikkoiselle vauvalle. Eikö tällöin voisi käydä neuvolassa vaikka ylimääräisessä painokontrollissa? Rohkaistuisi jatkamaan imetystä. Sitten kun vauva on kolmeviikkoinen tuskastellaan pakkautuvien rintojen kanssa ja olisi kiire lopettaa koko imetys. Rinnat pakkaa enemmän tietenkin, kun maidontuotanto on juuri kunnolla käynnistynyt. Viikko aikaisemmin äiti siis epäillyt, että riittääkö maito. Nyt vauvalle maistuu jo korvike ja maitoa lypsetään pumpulla tissit hajalle. Maito kenties viemäriin? Koliikkivauva huutaa ja äiti yrittää saada maidontuloa loppumaan. Helpompaa olisi antaa rinta suuhun ja pysyä erossa korvikkeista. Ja ehkä rintamaito sulaisi koliikkivauvan vatsassa paremmin kuin korvike? Seuraavaksi äiti syyttää jo äidinmaitoallergiaa lapsen vaivojen aiheuttajaksi, kun vauvalla on pari näppyä naamassa... huoh! Onneksi itse olen taaperoimettäjä. Tätä en kirjoittanut arvostellakseni äitejä, joilta maitoa ei oikeasti vaan tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kuulun niihin, jotka imettävät, koska se on luonnollista ja antaa lapselle parhaan mahdollisen ravinnon vaikken siitä touhusta itse pidäkään. Silti ottaa päähän neuvoloiden imetysvastaisuus ja -tietämättömyys. Ja korvikeäitien väitteet maidon loppumisesta. Luulisi äidiksi tulevan ottavan selvää imetyksestä niin, että sen saisi onnistumaan, mutta ei. Toisaalta korvikeeta lapsilleen tunkevat äidit ovat useimmiten huonosti koulutettuja ja - toimeentulevia typeryksiä.

Vierailija
4/7 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettekos miettineet, että se korviketta lapselle tunkeva äiti voi nähdä ihan jumalattomasti vaivaa joka päivä saadakseen lapsen ottamaan rintaa edes vähän. Lisäksi illalla on pullon pesut ja keittämiset. Imettämällä yksinkertaisesti pääsee niin paljon helpommalla. Molempia vaihtoehtoja olen kokeillut, joten suurinpiirtein tiedän mistä kirjoitan.

Ap imettää niin kauan kuin hyvältä tuntuu ja loppu porukka tässä ketjussa miettii sitä, että on olemassa erilaisia imetystarinoita ja äitejä. Joskus hyvällä tahdollakaan ja kovalla työlläkään imetystä ei saa 100 % onnistumaan oli koulutus miten korkea hyvänsä. Hieno juttu teille, joilla se on sujunut ilman isompia ongelmia.

Vierailija
5/7 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä oikeastaan tiedä että miksi. Imetänkin vielä, ja ruualla sitten Muksua saavat. Tosin meillä kyllä isommatkin sisarukset juovat Muksuvelliä pullosta iltaisin:)

Vierailija
6/7 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kun korvikkeen aloittamista perustellaan aina nälällä. Pienen vauvan ei ole tarkoituskaan syödä kovin paljoa kerrallaa. Imetyksessä lapsen luonnollinen ravinnon tarpeen rytmi säilyy kun imettää lapsentahtisesti. Jos jokaiseen vinkaisuus reakoidaan tutttelipullolla tämä tasapaino järkkyy ja tulos on ällöttävä lihava vauva, joka voi huonosti. Ja joka tod näk on lapsenakin lihava.

Yksi tuttuni syötti 2kk lapselleen jo velliä ja 3 kk perunaa ja joka päivä lähemmäs 2 LITRAA korviketta!!! voitte kuvitella miltä lapsi näytti.

Vierailija
7/7 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin että sillä olis mitään väliä, kaikki vauvat on ihania just sellasena kuin ovat!