Kannattaako ostaa pakettiauto?
Mietin ostaa joko henkilöauton tai pakun (esim. Opel Vivaro n.2014-16), mutta ajan hyvin vähän joten pakollisten kulujen ei saa olla kovin korkeat. Lisäarvoa toisi myös se että pakussa voi varastoida tavaraa. Pyydän neuvoa kokeneilta. Mitä kannattaisi etsiä?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa.
Tarkoitatko että kirjoittamillani spekseillä kannattaa ostaa se esim. 275000 km 2015 hyvä pakettiauto mielummin kuin se samanhintainen 88000 km 2015 hyvä henkilöauto?
-AaPeeKyllä.
Ok, kiitos.
Onko kellään täällä mitään sanottavaa noista vuosittaisista kustannuksista? Tai joku merkki mitä kannattaa kiertää kaukaa? -AaPee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin en ymmärrä miksi pakettiautot ovat vanhetessaan ja pitkilläkin ajokilometreillä suht. hinnakkaita suhteessa henkilöautoihin samalta vuodelta, sanoilla kilometreillä.
-Miksi näin, ovatko pakettiautot paljon kestävämpiä, paremmin rakennettuja?-Tuleeko vähemmän korjauskuluja per ajokilometri jos kerran kestää paremmin/pidempään kuin henkilöautot? (Siis karkeistaen). Vai ovatko pakettiautojen korjauskustannukset keskimäätin yleensä kalliimpia?
-Mitkä pakettiautot ovat vuosikustannuksiltaan (ajoa n. 8000 km/vuosi, joten halvemman polttoaineen kustannuksissa tuskin mitään etuja) parhaat?
Jos sopivaa pakua ei löydy niin tyydyn ostamaan henkilöauton ja vuokrailen pakuja, mutta se myös vaatii enemmän säätämistä edes takas. Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista.
-AaPee
Moni pikkuauto kestää reilu 100 tkm, kun taas jollain transportterilla ajellaan jopa miljoona, kuten jollain 80-90 volvoilla ja mersuilla.
No ei nyt sentään. Kyllähän ne perusmerkkisetkin henkilöautot kestävät oikein hyvin ja reippaasti yli 300000 km kun huoltaa, korjaa, vaihtaa jakohihnan jne. Yleensä Suomessa ongelmat kasaantuu kun auto ruostuu tiesuolauksen johdosta.
Pakettiauto lasketaan pienenä kuorma autona ja maksut on sitä luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Pakettiauto lasketaan pienenä kuorma autona ja maksut on sitä luokkaa.
Eli?
300e verot ja 400e huolto&korjaukset (+ vakuutus) vai mitä luokkaa?
Chevy Van olisi ainut järkevä mutta niitä ei kai saa enää.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ainut järkevä, hintalaatusuhde, vuosikustannukset vai mikä syy?
Jossain oon kuullut että Chevy Vanien korjaaminen on kalliimpaa, ehkä varaosista johtuen, mutta en itse tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ainut järkevä, hintalaatusuhde, vuosikustannukset vai mikä syy?
Jossain oon kuullut että Chevy Vanien korjaaminen on kalliimpaa, ehkä varaosista johtuen, mutta en itse tiedä.
Komea ja tilava.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin tämän heti jos tarvitsisin pakun.
No mutta, tämähän pitää käydä katsomassa!
Vierailija kirjoitti:
Ja keskikulutus 25 litraa sadalla kevyesti kaasutellen.
Ja saat hankalan kettuilijan maineen.