Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

INCL vai jotain muuta?

Huolestunut
14.07.2023 |

Meidän 6kk ikäinen poika vauva on nyt jokunen aika sitten alkanut pitää paljon käsiään yhdessä ja tekee ns pesu ja kudontaliikettä niillä. Ensimmäisenä kun tätä googlaili niin vastaukseksi tuli INCL ja nyt on kova pelko ja huoli vauvasta. Hän on muuten kasvanut ja kehittyntyt normaalisti ainakin neuvolan mukaan, mutta tuo käsien yhdessä pito ja kudontaliike huolettaa. Vauva osaa myös jo ryömiä, mutta olen huomannut että silti saattaa vain tuijotella leluja kaukaa tai hermostuu kun ei pääse niiden luo vaikka osaisi kyllä mennä. Neurologille on varattu aika joka on vasta elokuussa, enkä tiedä saako sieltä edes mahdollista geenitestiä jota kovasti toivoisin oman huolen takia. Onko kellään kokemusta kyseisestä taudista tai onko lapsen käsien kudontaliike ja yhdessä pito normaalia 6kk ikäisen toimintaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiinkö lähete lastenneurologille neuvolasta, vai oletko itse varannut sen yksityissektorilta?

Voisi olettaa, että neuvolassa olisi kommentoitu tuota vauvan toimintaa jotenkin, jos sen perusteella on lähetekin tehty.

Vierailija
2/5 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin itse yksityiselle ajan kun neuvolassa ei otettu kantaa asiaan ollenkaan T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asiantuntija, mutta käsittääkseni on niin, että jos epäilyttäviä oireita todetaan, diagnostiikka selviää nimenomaan geenitestillä.

Jos yksityinen lastenneurologi havaitsee jotain huolta herättävää, hän lähettää tutkimuksiin julkiselle sektorille, joten esimerkiksi tutkimusten kustannuksista ei tarvitse olla huolissaan.

T. Muun alan lääkäri

Vierailija
4/5 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

In cel jo vauvana?

Vierailija
5/5 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti turha huoli, kun on niin harvinainen sairaus, mutta hyvä silti tutkia varalta. Tutkimuksissa sen saa selville. Olen nähnyt incl-lapsia ja nuoria aikoinaan kun olin kehitysvammaisten laitoksessa harjoittelussa. Sydäntäsärkevä kohtalo, mutta myös näiden lasten elämästä pyrittiin tekemään hyvää ja onnellista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi