NIemi putiikki
Heippa, onko kokemuksia Niemi putiikista, joka mainostaa mekkoja somessa? Sivustolla on maininnat Trust Pilot arvosteluista ja kuitenkaan Trust Pilotista ei löydy mitään arvosteluja. Tämän vuoksi en ole tilannut, koska saattaa olla, että ko yritys on kiinalainen feikkiyhtiö, joka vain vie rahat.
Merkillistä muuten, että Meta eli face sallii huijariyritysten markkinoivan alustallaan, kun muuten on todella tarkka kaikesta. On outoa, ettei Meta tarkista kaikkien yritysten taustoja, ennen kuin salliin mainonnan.
Kommentit (210)
Kuinka kauan Klarna käsittelee asiaa.
Itse tilasin tuotteen.. ihan kamala.. sain jokunen päivä sitten tietää että firma on feikki. Niemiputiikki pyytää palauttamaan,.. postikulut 59e ja tuote olisi ollut 34e.
Ilmoitus Klarnalle.. vaikka lehtitiedot olivat että Klarna on irtisanoutui firmasta. Poliisi sanoi että älä maksa odotellaan vielä Klarnan tietoa.
Tilaamani takki oli aivan liian pieni ja antoivat tuolta palautusosoitteeksi Kiinan ja omalla kustannuksella pitäisi lähettää. Postikulut maksaisi yhtä paljon kuin takki (45,90). Onneksi en ole maksanut vielä, uhkasin olla yhteydessä kuluttajasuojaan ja olenkin, jos pitää Kiinaan palauttaa.466
Ei olisi kannattanut ottaa vastaan koko lähetystä! Posti Oy palauttaa ilman kustannuksia takaisin lähettäjälle. Siitä ilmoitus sekä niemiputiikille että klarnalle. Tuskin klarna enää voi veloittaa koska tunnettu huijaus. Itse sain juuri postilta tiedon että palautunut lähettäjälle ja odotan klarnalta laskun mitätöintiä.
Ei olisi kannattanut ottaa vastaan koko lähetystä! Posti Oy palauttaa ilman kustannuksia takaisin lähettäjälle. Siitä ilmoitus sekä niemiputiikille että klarnalle. Tuskin klarna enää voi veloittaa koska tunnettu huijaus. Itse sain juuri postilta tiedon että palautunut lähettäjälle ja odotan klarnalta laskun mitätöintiä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti onnistut, toisin kuin minä ja moni muu. Tästä tuli kuitenkin sellainen opetus, että yhdeltäkään facebookissa mainostavalta firmalta en tilaa mitään.
Erehdyin tilaamaan kaksi mekkoa Niemiputiikista ja epäilykseni heräsivät aika pian, kun seurantakoodia ei alkanut tulla. No, sitten aloin googlata tätä yritystä ja löysin näitä keskusteluja kyseisestä yrityksestä ja ei auttanut kuin myöntää itselleen tyhmyytensä... Ja kuinka tarkka näiden verkkokauppojen kanssa aina olenkaan ollut, niin en voi käsittää, miten menin tähän lankaan nyt!! Laitoin sähköpostia Niemiputiikille, että haluan perua kaupan ja sieltä vastattiin samat liirumlaarumit kuin muillekin 6 tunnin peruutusajasta jne. Sinnikkäästi vastailin sinne uudestaan ja uudestaan ja vaadin peruuttamista, mutta eivät joustaneet. No, kohta tulikin seurantakoodi ja siitä viikon päästä tuli ensimmäinen mekko ja siitä muutaman päivän päästä toinen mekko. Mekot ovat juuri sellaisia kuin mitä heidän sivuillaan mainostettiin eli sinänsä tämä meni loppujen lopuksi kohdallani hyvin.
En silti enää ikinä tilaa tuolta putiikista mitään ja muutenkin jatkossa kyllä tarkistan aina kaikkien sellaisten verkkokauppojen taustat tarkemmin, joista en ole aiemmin mitään tilannut...
Minulle kävi samoin. Suosittelen kuitenkin tiedustelemaan palautusosoitetta, sen tarkemmin erittelemättä mitä haluat palauttaa niin antavat 20% alennuksen tilaamistasi tuotteista.
Klarnan asian hoito näyttää olevan samaa lajia kuin niemiputiikin, onko heillä edes ns. erikoisosastoa jonka pitäisi hoitaa tällaiset riita asiat ? Omalla kohdallani lasku siis pistettiin tauolle koska en minäkään päässyt niemiputiikin asiakaspalvelu robotin kanssa yhteisymmärrykseen tilauksesta/palautuksesta. Klarnan piti alkaa hoitamaan asiaa mutta he pyysivät vain palautustietoja no eihän niitä voi olla kun palautus juuri oli se ongelma, heidän piti olla minuun yhteydessä asian tiimoilta eivät olleet ja itse kyselin tässä välissäkin tilannekatsausta heiltä ja he lupasivat olla yhteydessä ja nyt lasku onkin jo erääntynyt. Heidän asiakaspalvelu kiertelee vastauksissa ja kun mainitsen edelliseen viestintään joissa he ovat luvanneet hoitaa asiaa ja olla yhteydessä niin he jopa poistavat vanhoja chätti viestejä, koska aiempi viestiketju johon viittasin, vain hävisi! niissä heidän vastaukset ovat heille epäsuotuisia. Wtf!! onko muille käynyt näin.? Siis onhan minulla viestittelystä kuvat tietysti mutta on kyllä hämmentävää että aiemmat viestit poistetaan kun viittaat niihin. En tiedä käsitteleekö siellä kukaan mitään vai onko käsittelijät ylityöllistettyjä asian tiimoilta.. Ymmärtääkseni heillä piti olla jonkinlainen ostajanturva joissa he suojaavat ostajan selustan ja kantavat vastuun huijaustilanteissa, eikös heidän toimarikin jotain semmoista lupaillut vai muistanko nyt jotain väärin? tai ehkä se olikin vain mainoskikka :) Ja ehkä tässä pitää vaan alkaa ajattelemaan että yhtään mihinkään ei voi enää luottaa ja jättää vaan käyttämättä näitä palveluita.
Kyllä, Klarnaa ei enää ole viisasta käyttää minkään firman asioissa. Ovat harrastaneet valkopesua ilmoittamalla julkisesti lopettaneensa yhteistyön niemiputiikin kanssa. Mutta edelleen pelaavat huijattujen asiakkaiden rahoilla sen sijaan että mitätöisivät laskut samantien!
Klarna on toiminut vastuuttomasti kun eivät ole selvittäneet liikkeen tietoja ja ovat siksi ilman muuta vastuussa asiakkaiden rahoista!
Klarna on sulkenut minulta asiakaspalvelun chätin kokonaan viestini ei mene eteenpäin, he jättivät siis täysin hoitamatta tilanteen ja asiakkaan epätietoisuuteen maksu erääntyneenä. heidän erikoisosasto muka ottaa taas yhteyttä 1-2 työpäivän aikana, no eipä ottanut. Niemi putiikista tein aiemmin rikosilmoituksen nyt ilmeisesti on tehtävä Klarnan toiminnasta. Tää on jotenkin ihan käsittämätöntä, siis Klarna ei noudata ollenkaan omia sääntöjään laskuhan on aiheeton koska heidän kuuluu kantaa vastuu asiakkaan puolesta jos tuote on virheellinen. saakeli kun sylettää tuollainen toiminta! löytyykö täältä muita jotka ovat samassa tilanteessa? Miten asiassa on päästy eteenpäin vai onko tilanne toivoton ja ainoa vaihtoehto on maksaa huijareille jollei halua menettää omia luottotietojaan?
Miten teidän on käynyt jotka ette hakeneet pakettia postista. Minulla olisi postissa 230e arvoinen lähetys ja lasku klarnassa. En haluaisi hakea koko pakettia.
Minä tilasin 2.8. mutta en koskaan hakenut pakettia joka saapui 15.8.lomaosoitteeseeni( jossa en enää ollut). Paikallinen posti palautti sen pyynnöstäni lähettäjälle eikä palautus maksanut minulle mitään. Tämän jälkeen olen vääntänyt raskaimman kautta sekä niemiputiikin että Klarnan kanssa. Oli ihan kafkamaista menoa ja tuntui täysin toivottomalta mutta en kuitenkaan luovuttanut.
Tänään tuli Klarnalta sähköposti että ovat mitätöineet laskuni! Olipa varsinainen työvoitto...
Hyviä uutisia! Jos paketin jättää hakematta saa tosiaan sen 50% hakematta. Tilasin väsyneenä juuri ennen keskiyötä yhden halvan asian ja vasta herättyäni tajusin sivun epäilyttävyyden, ja jätin hakematta. Yllätyin positiivisesti kun edes sen puolet rahasta sai takaisin.
Olen lähettänyt 5viestiä miten palautan luin pienet kengät (koko ei vastaa ilmoitettua) pahvia sisällys ym. Eivät vastaa ja lopulta saat 26%alennusta jos pidät tai vaihdat. Kusetusta joko homma,!
Tänään tuli Klarnalta viesti että joudun maksamaan laskun! En noutanut pakettia - laskun summa on koko lähetyksen summa! Lähti taas reklamaatio Klarna näköjään tekee edelleen yhteistyötä huijarifiman kanssa sekä kohtelee asiakkaita eriarvoisesti.
Maksan 50% ja lopetan Klarnan käytön - ja suosittelen sitä kaikille. Niin kuin Helsingin poliisi lausui, Klarna ja Svea tekevät yhteistyötä näiden huijarifirmojen kanssa.
(Klarnan viesti minulle oli Sekä sinun että niemiputiikki.fi:n toimittamien tietojen ja todisteiden perusteella emme voi tehdä päätöstä eduksesi, koska myymälä on ilmoittanut meille, että vaatimuksesi on mitätön.) Hoh hoijaa.
Kävin ihan uteliaisuuttani Niemiputiikin sivuilla - siellähän se Klarna oli vielä maksuvaihtoehtona.
Ei voi olla totta!!!
Nyt vaan kaikki kynnelle kykenevät boikotoimaan Klarnaa. Voikun joku taho tekisi tästä kunnon jutun mediaan.
Jos joku edes harkitsee enää Klarnan käyttämistä, kannattaa käydä lukemassa arvostelut ko. firmasta.
Ei enää ikinä.
Onko saatu päätökseen Klarnan kautta laitetut selvitykset (itsellä juurikin tilanne päällä eli laitan todistetta menemään enkä aio moisia rättejä maksaa :-)).
Hei. Meninhän minäkin ostamaan halvan 50 eur takin, joka ei ollut oikean kokoinen. Palautus Kiinaan olisi maksanut jotain 35 eur. Hyväksyin sitten myyjän tarjouksen maksaa 20% alennusta. Niemi-putiikki sai siis 40 eur, jonka minä hävisin. Jäi se takki. Kuka tarvis?
Oppia ikä kaikki.