NIemi putiikki
Heippa, onko kokemuksia Niemi putiikista, joka mainostaa mekkoja somessa? Sivustolla on maininnat Trust Pilot arvosteluista ja kuitenkaan Trust Pilotista ei löydy mitään arvosteluja. Tämän vuoksi en ole tilannut, koska saattaa olla, että ko yritys on kiinalainen feikkiyhtiö, joka vain vie rahat.
Merkillistä muuten, että Meta eli face sallii huijariyritysten markkinoivan alustallaan, kun muuten on todella tarkka kaikesta. On outoa, ettei Meta tarkista kaikkien yritysten taustoja, ennen kuin salliin mainonnan.
Kommentit (210)
erehdyin kanssa kiireessä tilaamaan, yritin peruuttaa tilaukseni - heti perään tuli spostiini viesti, että nyt paketti jo matkalla. Klarnalle laitoin jo myös viestiä, että tämä on huijaussivusto.
Onko paratsa vain jättää paketti noutamatta, jos sellainen sattuu oikeasti tulemaan?
Katoin kanssa kohdan "Käyttöehdot". Toi tismalleen sama teksti on jokaisen feikkifirman tiedoissa ja tuossakin lukee "palautusosoite Kiinassa" eivätkä vastaa siitä tästä tai tuosta.
Facebookista kun katsoo tuon Niemi Putiikki-profiilin "tietoja"-kohdasta -> "tapahtumat" ja "ryhmät" niin saa osviittaa ettei tämä ole aito eikä moista liikettä Suomessakaan ole olemassa, umpi.
Vierailija kirjoitti:
Klarna tuntuu olevan yhteistyössä näiden kiinalaisten huijarien kanssa.
Tappelin reilu vuosi sitten Klarnan kanssa, koska uskoi vain huijareita. Lähetin monta kertaa tositteita sekä Klarnalle että huijarifirmalle.
Vasta kun ilmoitin tehneeni rikosilmoituksen, niin Klarna lakkasi laskuttamatta.
Näitä kiinalaisia huijareita on Facebook pullollaan. VAROKAA.
Tuon Niemen lisäksi tällä hetkellä ainakin Caviera.
Tosi höhlä kirjoitti:
erehdyin kanssa kiireessä tilaamaan, yritin peruuttaa tilaukseni - heti perään tuli spostiini viesti, että nyt paketti jo matkalla. Klarnalle laitoin jo myös viestiä, että tämä on huijaussivusto.
Onko paratsa vain jättää paketti noutamatta, jos sellainen sattuu oikeasti tulemaan?
Olet kuitenkin vastuussa maksamisesta Klarnalle, joka vaati ainakin minulta paketin palautustiedot todistukseksi palautuksesta. En saanut niitä, koska tämä "myyjä" ei suostu niitä antamaan tietoja vaan sanoo. ettei tuotetta voi palauttaa. Koeta olla uudelleen yhteydessä Klarnaan.
ElinaAnne kirjoitti:
VAROITUS Niemi putiikki on täysin kiinalainen huijaus!!!!
Älkää tilatko mitään! Heillä ei ole koskaan ollut mitään "kivijalkakauppaa" Suomessa.
Tuotteet ovat aivan erilaisia kuin kuvissa, kiinalaista sekundaa jonka mitoitukset aivan päin honkia.Jos et nouda pakettia, maksat 50% tuotteen hinnasta. Tämä lukee verkkosivuilla aivan eri kohdassa kuin on muut palautuskäytännöt, eli tieto ei tavoita asiakasta.
Koko homma on tehty huijaamaan asakkaalta rahat.
Itsekin olen nyt pulassa, tilasin kaksi hapsumekkoa, ja tajusin aika pian virheeni.
Vaikka en aio hakea ylipäänsä pakettia postista, niin joudun maksamaan nyt 50% loppusummasta.
Harmittaa. Klarnahan ei poista laskua jollei itse kauppa sitä tee, ja tälläinen huijausfirma Kiinasta ei tietenkään aio asiakasta auttaa.
Koko paketin palautus Kiinaan on todella kallista, alle satasen, riippuen koosta.
Eli minulle olisi kalliimpaa hakea paketti ja samantien ostaa palautus sille Kiinaan, kuin se, että pitäisin mitä luultavammin ihan kamalat vaatteet, joilla ei tee mitään. Ovat kuulemma kiinatyyliin pieniä, kuin nukenkokoja, vaikka koko tilauksessa olisi XL tmv.
Olisi pitänyt heti tutustua yrityksen taustoihin. Ei pidä shoppailla väsyneenä alkuyöstä.
ÄLKÄÄ TILATKO MITÄÄN, ja Facebookissa / Klarnalle, ilmiantakaa yritys ylläpidolle!!!!
Jep, minä jouduin maksamaan puolet kenkien hinnasta, kyseessä oli Caviera.
aurinko kirjoitti:
Tilasin myös hapsumekon. mekko oli erilainen kuin kuvissa ja tosi pieni. robotti tarjosi alennusta 20% ja kiinan osoitteen sain palautusta varten. postissa kiinaan ei voinut kuitenkaan pakettia lähettää, koska se olisi tarvinnut tullikoodin eikä sellaista ole. koitin kysyä koodia sähköpostilla niin en saanut koodia. ilmeisesti robotti ei ymmärrä kysymystä. Onko kellään muuten osoitetta siihen kivijalkakauppaan . pohdin että lähetän mekon sinne ja pyydän mitätöimään klarna laskun. seuraavaksi teen rikosilmoituksen kanssa.
Mitään kivijalkakauppaa ei ole olemassakaan!
Odotan mielenkiinnolla postipakettia. Tilasin mekon, saa nähdä mitä tulee. Aika paljon olen Kiinasta tilannut muinoin eBayn kautta ja varmaan ollut tuuria, kun suunnilleen ovat olleet ihan kohtuullisia. Osa toki liian pieniä, ne olen myynyt torilla ostohintaan ja kaupaksi ovat käyneet kun oon laittanut tarkat mitat
En ole tästä sivustosta tilannut, mutta erehdyin vastaavaan (LinaKeller). Jotenkin luulin, että eurooppalainen yritys on, Kiinasta kuitenkin heidän nopea toimituksensa kesti 1,5 kk ja aivan erilainen tuote, mitä kuvassa, eikä koko pitänyt yhtään paikkaansa. Noudin paketin, jossa ei ollut muuta, kuin tuo pusero, ei lähetysluetteloa, palautusohjetta tai -osoitetta. Laitoin ainakin 20 viestiä info-osoitteeseen kysyen palautusosoitetta, ei vastausta. Klarnan kanssa pähkäilty, he ystävällisesti yrittävät saada tietoja liikkeestä nyt jo 2 kk:n ajan. Sanoin, että en maksa laskua, koska sivustoilla luvattiin, että tuotteen voi aina palauttaa. Oppirahat on nyt maksettu, että ei ikinä enää tilata vaikka kuinka näyttää tuote hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klarna tuntuu olevan yhteistyössä näiden kiinalaisten huijarien kanssa.
Tappelin reilu vuosi sitten Klarnan kanssa, koska uskoi vain huijareita. Lähetin monta kertaa tositteita sekä Klarnalle että huijarifirmalle.
Vasta kun ilmoitin tehneeni rikosilmoituksen, niin Klarna lakkasi laskuttamatta.
Näitä kiinalaisia huijareita on Facebook pullollaan. VAROKAA.Tuon Niemen lisäksi tällä hetkellä ainakin Caviera.
Myös Lavera.
Menin kanssa lankaan ja tilasin tuotteet, mutta törmäsin onneksi tähän keskusteluun seuraavana päivänä. Perusin tilauksen ja parin pyynnön ja viranomaisilla uhkailun jälkeen peruutus onnistui ja Klarna poisti myös laskun välittömästi. Tuotteita en siis nähnyt, mutta kaikki viitteet huijauksesta, joten katsoin parhaaksi vetää käsijarrua.
Mä sain mekon, jonka piti olla laadukasta puuvillaa, mutta olikin 'sateenvarjokangasta'.
Kun reklamoi, esittivät tilapäiset nettisivut, joissa palautuksen mainitaan tapahtuvan Kiinaan. Varsinaisilla oikeilla nettisivuilla Kiinasta ei ole mainintaa.
Kovasti tuo huijariporukka mainostaa eri yritysnimillä, ainakin 5 tullut vastaan (Niemiputiikki.fi, Vella Boutique, Lavera, Findiva, Caviera). Sivut hyvin samankaltaiset ja yhteneväisyyksiä on mm tietosuojateksteissä.
Kun käy antamassa FB:n sivulla negatiivisen kommentin heidän "firmaansa", poistavat sen välittömästi. Kohta ilmestyy uusi mainos heiltä.
FB sponsoroitu mainos osui eteen, kiinnostuin ja menin Niemi Putiikin sivuille, kivoja tuotteita ja mietin jo tilaamista, ihmetystä herätti se että lopettavalla liikkeellä oli kaikkia värejä ja kokoja saatavilla ja kirjoitusasu kuvauksissa herätti ihmetystä. Kävin ilmoittamassa FB mainoksen huijaukseksi.
Onhan se varma menestyksen merkki kun kiinalaiset yrittää kopioida Taikavaate konseptini? Olen rekisteröinyt tavaramerkkini ja nimeni Kiinassa, joten se ehkä vähän jarruttaa. Epäilyni heräsi kun huomasin mainokset, sillä Helsingissä ei ole ollut eikä ome tuon nimistä liikettä.
Jos teette oston pankkikortilla niin on mahdollisuus tehdä korttireklamaatio huijauksesta ja pankista riippuen he korvaavat tuotteen sinulle.
Kannattaa aina googlettaa kaupan nimi
Klarnaan yhteyttä jos tuotetta ei kuulu
VAROITUS Niemi putiikki on täysin kiinalainen huijaus!!!!
Älkää tilatko mitään! Heillä ei ole koskaan ollut mitään "kivijalkakauppaa" Suomessa.
Tuotteet ovat aivan erilaisia kuin kuvissa, kiinalaista sekundaa jonka mitoitukset aivan päin honkia.
Jos et nouda pakettia, maksat 50% tuotteen hinnasta. Tämä lukee verkkosivuilla aivan eri kohdassa kuin on muut palautuskäytännöt, eli tieto ei tavoita asiakasta.
Koko homma on tehty huijaamaan asakkaalta rahat.
Itsekin olen nyt pulassa, tilasin kaksi hapsumekkoa, ja tajusin aika pian virheeni.
Vaikka en aio hakea ylipäänsä pakettia postista, niin joudun maksamaan nyt 50% loppusummasta.
Harmittaa. Klarnahan ei poista laskua jollei itse kauppa sitä tee, ja tälläinen huijausfirma Kiinasta ei tietenkään aio asiakasta auttaa.
Koko paketin palautus Kiinaan on todella kallista, alle satasen, riippuen koosta.
Eli minulle olisi kalliimpaa hakea paketti ja samantien ostaa palautus sille Kiinaan, kuin se, että pitäisin mitä luultavammin ihan kamalat vaatteet, joilla ei tee mitään. Ovat kuulemma kiinatyyliin pieniä, kuin nukenkokoja, vaikka koko tilauksessa olisi XL tmv.
Olisi pitänyt heti tutustua yrityksen taustoihin. Ei pidä shoppailla väsyneenä alkuyöstä.
ÄLKÄÄ TILATKO MITÄÄN, ja Facebookissa / Klarnalle, ilmiantakaa yritys ylläpidolle!!!!