Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NIemi putiikki

Kyselijä
14.07.2023 |

Heippa, onko kokemuksia Niemi putiikista, joka mainostaa mekkoja somessa? Sivustolla on maininnat Trust Pilot arvosteluista ja kuitenkaan Trust Pilotista ei löydy mitään arvosteluja. Tämän vuoksi en ole tilannut, koska saattaa olla, että ko yritys on kiinalainen feikkiyhtiö, joka vain vie rahat.

Merkillistä muuten, että Meta eli face sallii huijariyritysten markkinoivan alustallaan, kun muuten on todella tarkka kaikesta. On outoa, ettei Meta tarkista kaikkien yritysten taustoja, ennen kuin salliin mainonnan.

Kommentit (210)

Vierailija
1/210 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostavat joutuvansa sulkemaan Helsingin kivijalkaliikkeen. Edes omista nettisivuilta ei ko.osoitetta löydy. Samalla "surullisia uutisia, joudumme sulkemaan..." on tullut muitakin vastaan. Feikki veikkaan.

Vierailija
2/210 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Mä taisin siis mennä lankaan 😭

Mitähän mun pitäis nyt tehdä. Tilasin tuotteet 5.7. Eikä seurantakoodilla löydy mitään ja klarna lasku tuli jo.. hitto mä oon aasi. Piti vaan saada mekko ja tuolta löytyi täydellinen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/210 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo tilaamassa kun yhtäkkiä luki jotain ilmaisesta toimituksesta Ruotsissa. Se herätti epäilystä ja googletin sitä kivijalkakauppaa sellaista löytämättä, sen sijaan löysin tämän keskustelun, niin hijaukselta tosiaan vaikuttaa. Harmi, siellä oli useampi kiva vaatekappale :(

Vierailija
4/210 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ilmoitaa Metalle eli Facebookille ko yrityksestä, jos tuote ei tule perille. Se on ainoa keino näitä huijarisivustoja vastaan. Aina ennen kuin ostat, tarkista Trust Pilotista arvostelut ja verkkosivun alalaidassa näkyy yleensä milloin sivusto on perustettu. Niemi putiikki on perustettu 2023. Huijariyrityjset perustavat aina uuden sivuston, kun vanha suljetaan tai face estää markkinoinnin.

Hyvä myös kertoa täällä, jos tulee vastaan huijarisivusto.

Nykyisin käyttävät suomenkielistä yritysnimeä ja tekstit on hyvää suomea. Sähköposti myös laitettu näyttämään suomalaiselta.

Halpahinta tuotteessa on myös aina hälytysmerkki.

Vierailija
5/210 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein myös tilauksen ja Klarnalle meni lasku 😔 mitenhän nyt kannattaisi toimia? Toisaalta, eikö se riitä että ei vain nouda pakettia?

Vierailija
6/210 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden fibaostoksen (kengät) myötä nämä huijaukset tunnistaa helposti.

Olipahan yhdet oppirahat, ei voinut kuin harmitella omaa tyhmyyttä tai sinisilmäisyyttä.

Mihinkään prosesseihin ei jaksanut lähteä

Vierailija
7/210 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein klarnalle ilmoituksen ongelmasta ja maksu on nyt tauolla. Lisäksi tein rikosilmoituksen kyseisestä firmasta

Vierailija
8/210 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin myös lankaan vaikka yleensä olen tosi tarkka näissä... Oli vaan huolia mielessä ja ajattelin aamulla että nopsasti tilaan kivan mekon piristykseksi ennen päivän menoja ja kiireessä siis naputtelin tilauksen.

No huomasin heti erehdykseni ja lähetin "tilausvahvistuksen" vastaukseksi että haluan perua tämän tilauksen nro xxxx. Sain vastauksen että tilaus peruttu ja nyt oli lasku hävinnyt klarnastakin!

Vierailija
9/210 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarnan sivulla lukee, että ostos hylätty automaattisen luottoarvioinnin perusteella. Lasku ei vielä kuitenkaan hävinnyt

Vierailija
10/210 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tänää kaksi mekkoa jotka tilasin. Materiaali eikä tuote ollut mieleinen joten nyt nyt etsin palautus ohjeet ja katsotaan onnistunko palauttamaan ne. En ikinä enää tilaa mitään tommosista oudoista paikoista. 💩🤢

Vierailija
11/210 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli myös vastaan. Hienoja mekkoja oli, onneksi huono suomi aiheutti epäilyksen

Vierailija
12/210 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä myös tilasin perjantaina, maksoin luotolla, maksun tila näkyy " ei laskutettu". Mutta en löydä enää mistään tilaustani, ei tullut sähköpostiin vahvistusta tms.??

Kuinkahan tuon saa perustua edes? 😣

Vierailija
13/210 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain sähköpostiin Kiinassa olevan osoitteen. Itse joudun maksamaan postikulut. Tarjosivat 20% alennusta.

Ku tietäs mitä tekis 😠

Vierailija
14/210 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain peruttua. sekä klarna että Niemi

Vierailija
15/210 |
19.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti huijarit yrittää ratsastaa Mai Niemi Finnish Fairytale Shop:in nimellä, semmoinen on kai oikeastikin Helsingissä. Verkkokauppa vaan ei ole tuollainen epäilyttävän lipevä, vaan enemmän suomalaisen oloinen.

Vierailija
16/210 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans sain oppia keväällä, ei ollut tämä Niemi mutta joku muu kiinan kauppaa tekevä. Tilasin puseron mikä ei todellakaan vastannut sitä miltä kuvissa näyttää. Robotin kanssa keskustelin ja tarjottiin 20% alennusta tai palautus omalla kustannuksella. Onneksi en ollut maksanut vielä. Laitoin robotille viestin, tulkaa ihan itse hakemaan. Maksu olis ollut Klarnan kautta. Sinnekin viestittelin, että ei ole hyvää mainosta pitää tuollaisia yhteistyökumppaneina. Maksu poistui eikä ole kiinan poikia näkynyt😂. Opin kyllä, etten tilaa ennen kuin kurkkaan keskustelut niin kuin nyt tässäkin tapauksessa.

Vierailija
17/210 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meinasin myös haksahtaa tähän loppuunmyyntiin, mutta onneksi epäilykset heräsi epämääräisestä sivustosta ja tietojen puutteesta.

Vierailija
18/210 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarnalla on ostoturva. Reklamoit laskun kertoen huijaustaustan.  Lasku menee tauolle. Jos paketti tulee, niin varmaan kannattaa olla noutamatta, siinähän on Kiinan tullit. Jos paketti ei tule, niin sittenhän ei Klarna laskuta tietenkään. Rehellisten liikkeiden kanssa  noutamatta jättäminen ei  oikein hyvin toimi, mutta tässähän on ikävä huijaus ja pitäisi lähettää palautuskin Kiinaan. Poliisillekin kannattaa tehdä rikosilmoitus feikkitoiminnasta "Helsingin kivijalkaliikkeineen."Monet ovat onnistuneet peruuttamaan tilauksen ja lasku on Klarnalla mitätöity. Voi olla myöhäistä, mutta kannattaa kokeilla sitä heti myös.

Vierailija
19/210 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin haksahdin tähän kusetukseen ja tilasin hapsumekon (40€). Mekko oli aivan erilainen mitä verkkokaupan kuvissa ja videossa. Koko pito olla XL, mutta mahtuu lapselleni. Ei ole edes vetoketjua, että mekon saisi päälleen... eikä kangas jousta. Malli ja materiaali ovat myös aivan erilaiset mitä kuvissa.

En todellakaan aio maksaa postikuluja Kiinaan palautuksena... Harmittaa, etten tajunnut olla hakematta pakettia postista.

No, mutta tein rikosilmoituksen sekä ilmoituksen vakuutusyhtiöön.

Eiköhän saada huijarit vastuuseen!

Vierailija
20/210 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku kysynyt mitä postikulut Kiinaan maksaisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi