Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi luovuus herättää kateutta?

Vierailija
14.07.2023 |

Kertokaa mulle että miksi luovuus herättää niin paljon kateutta? Itse olen erittäin luova, mutta en ole koskaan oikein saanut luovuutta käyttööni. Lisäksi minulla on muuten paljon ongelmia elämässäni, jotka osittain johtuvat juuri siitä että olen muutaman ihmisen inhokki jothuen ilmeisesti juuri tästä luovuudesta. Miksi olen vihan kohde vaikka minulla ei ole tosi asiassa elämässäni mitään mitä kadehtia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka julistaa olevansa luova. Kokemukseni mukaan eivät ole. Luovuus on tekoja. Usein ne loistavat poissaolollaan. Puheita riittää.

Vierailija
2/8 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka julistaa olevansa luova. Kokemukseni mukaan eivät ole. Luovuus on tekoja. Usein ne loistavat poissaolollaan. Puheita riittää.

Tai niistä ei vaan kerrota Sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Luovuus näkyy menestymisenä ja herättää ihailua.

Vierailija
4/8 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Luovuus näkyy menestymisenä ja herättää ihailua.

Höpöhöpö, paksunahkaisuus, rahanhimo, statuksenhimo ja ekstroverttiys näkyy menestyksenä. Sisältö voi olla tyhjääkin.

Vierailija
5/8 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiinnostaa mitä luovuus luonteenpiirteenä on, miten se vaikuttaa vaikuttaa, mitä hyötyjä ja mitä haasteita se tuo elämään, googlaa vaikka "trait openness".

Mutta älä laita omia haateitasi muiden vihan tai kateuden piikkiin. Se ei ole sinulle hyödyllistä edes vaikka olisi totta. Luovuuteen liittyy myös ilmeisiä haasteita jotka tekevät ihmissuhteista helposti haastavampia. Kannattaa kuitenkin keskittyä vain siihen mitä sinä itse voit tehdä, ja toivoa näkökykyä omiin sokeisiin pisteisiinsä.

Vierailija
6/8 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että olet luova, mutta että et ole tehnyt mitään? Eli et ole luova?

Kyllä minäkin voin päässä pyöritellä yhtä sun toista, toteuttaminen onkin sitten eri asia.

Vierailija
7/8 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovana ihmisenä ja siitä kärsineenä olen huomannut seuraavaa: sosiaalinen informaatio on turhaa ja typistää luovuuden. Ihmisten välisessä kanssakäymisessä ei ole luovuudesta mitään hyötyä. Luonto ei kommunikoi sanallakaan mutta se on loputtoman luova. Luontoa voi ihmetellä ja luonnosta nauttia loputtomiin. Ihmisten leikit ovat umpimielisiä ja itsekkäistä useimmiten.

Vierailija
8/8 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuuden toteuttaminen voi herkällä ihmisellä vaatia sopivaa ympäristöä. Luova voi kärsiä siitä paljonkin, jos ei pääse toteeuttamaan luovuuttaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme