Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskaus ja uniongelma

13.12.2006 |

Hei,

Minua vaivaa mielettömän uniongelma. Uni ei tule millään, vaikka hirveästi väsyttää. Hyvinä öinä nukun 4-5 tuntia, huonoina 2-3. Pahoinvointi vaivaa myös yöllä, mutta voisiko syynä olla myös jotain hormoonijuttuja? Ainakin PMS-oireisiini on liittynyt tämänkaltaisia uniongelma. Menen siis nukkumaan väsyneenä, mutta uni ei tule!

En ole mielestäni masentunut, nautin elämästä, esikoisestani, miehestäni, osa-aikatyöstäni, mutta kieltämättä tämä unettomuus ja pahoinvointi vie voimia. Yritän ulkoilla päivittäin. Auttakaa!! Hajoan!!

Grix+masuasukas vk 11

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi myös tuo huno nukkuminen heti alkuraskaudesta ja häiritsee edelleenkin. Kehottaisin sinua puhumaan asiasta neuvolassa oman hoitajasi kanssa. Luultavasti se suuri hormonaalinen muutos joka kehossamme tapahtuu ( ja siihen lisäksi kaikki uusi jännitys raskaudesta) vaikuttaa unen laatuun ja määrään.

Toivon itsekin että tämä tästä vielä hellittäisi ja onneksi välillä saakin nukuttua ihan kohtalaisen mukavasti. Minulla alkaa vaan vaukuttamaan uneen jo nuo muutkin raskausvaivat kun massu kasvaa...

tamsku rv 23+2

Vierailija
2/5 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös unettomuudesta=( Olen rv12 ja univaikeudet alkoivat heti plussatestistä. Tosin unettomuus on mulla ollut myös pms-vaiva. Saan kyllä illalla unta, mutta herään aamuyöstä ja saatan valvoa aamuun asti. Luojan kiitos olen vuorotteluvapaalla, mutta kuljetan esikoista kouluun aamulla ja pakko on nousta. Keväällä pitäisi käydä kääntymässä työssä ennen äippälomaa. Työ on henkisesti raskasta ja joudun ajamaan autoa paljon eli ei paljoa houkuta. Taitaa olla saikkua tiedossa, jos ei uniasiat korjaannu. Ja esikoisen odotusaikaa muistellessa ei korjaannu. Voin siis jakaa tuon hajoamisen tunteen, mutta apukonsteja mullakaan ei ole antaa. Kaikkea olen kokeillut, paitsi pitkäkestoista unilääkettä ja siihen en mielelläni ryhtyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Kiitos teille vastauksista. Ei kai sille voi mitään. Onneksi teen töitä kotona esikoisen ollessa puistotädin luona, ja esikoisen päiväunien aikana ehdin minäkin vähän levätä. Mutta kyllä se rankkaa on...

Tsemppiä teille ja hyvää odotusta unettomuudesta huolimatta!

Grix

Vierailija
4/5 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos illalla nukahdan nopeasti ja yöllä käyn wc.ssä saatan pyöriä tunninkin ennen kun saa unesta taas kiinni ,välillä öitä nukun heräämättä...

Vierailija
5/5 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vauvan synnyttyä tuli valvottua! Kamalaa, kun tiesi että parin tunnin päästä olis taas herätys kun toinen kaipaa maitoa, mutta uni ei vaan tule! Unilääkkeitäkään ei saanut kun imetti! Onneksi mies välillä hoiti yö-syötöt niin että pääsin kokonaan toiseen huoneeseen nukkumaan. Ja päiväunia sit otin päivällä kun vauvakin nukkui. Välill sit tuntuikin, et tuli nukuttua liikaa päivällä ja sekin osittain häiritsi yö-unia.. Nyt on toinen tulossa ja vähän jo valmiiksi pelottaa miten käy oman nukkumisen.

Ei auta etukäteen murehtia, sen näkee sitten!

Onko täällä muita kellä uni-ongelmat olis alkanu vauvan syntymän jälkeen?