Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Dodii, näin se Sanna istahti vihreälle oksalle.

Vierailija
13.07.2023 |

Hmm.

Sanna Marin siirtyi tähtipuhujien kaartiin tällaisia summia esiintymisistä saa https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009716683.html

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HS kirjoittaa että suomalaiset puhujat saa korkeintaan tuhansia, ei mitään satojatuhansia sentään.

"Taustastaan, tasosta ja ”eksklusiivisuudesta” riippuen HWA:n luennoitsijat ansaitsevat tuloja hyvin laajalla hintahaitarilla. Palkkiot vaihtelevat 7500 dollarista aina miljoonaan dollariin puheelta.

Oletettavasti maailmalla erittäin seurattu, valovoimaiseksi ja suosituksi noussut Marin sijoittuu puhujien kalliimpaan päätyyn tunnettuutensa ja suosionsa takia. Marin saa lisäksi palkkaa kansanedustajana."

Eli yli 500 000 dollaria/puhe. Huomattakoon kyllä sana "oletettavasti".

Vierailija
102/104 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin ei minusta ole sanonut koskaan mitään järkevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kivan ja arvostetun lisä duunin nappasi. Samalla pääsee ilmaiseksi lentämään eri maihin... Ihanaa vaihtelua arkeen.

Siinä ei paljoa ilmastonmuutos paina kun käydään höpöttämässä mitäänsanomattomia vartti vaikkapa Madridissa - tärkeää työtä, pakko oli mennä. Toki "kaikkien panos" nyt ennenkään ole koskenut rikkaita ja/tai kuuluisia. Oikeisto ei näin väitäkään, vasemmisto taas menee "älkää tehkä niinkuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon" -asenteella.

Vierailija
104/104 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin sen verran tienaa että asuntolaina hoituu helposti pois. En mä usko, että Marinin päämotivaattori on kuitenkaan raha. Ei hän olisi mitenkään voinut itsekään ennakoida vielä muutamia vuosia sitten, että hän pääsee johonkin tällaiseen asemaan että voisi pitää korkean profiilin puheita ulkomailla ja saada niistä hyviä palkkioita. Hän on varmaan seurannut ulkomaisia poliitikkoja ja huomannut että tällaistakin voi tehdä ja ehkä häneen päin on oltu myös yhteydessä, että kiinnostaisiko tällainen..

Nuorehkoja naispuolisia ex-pääministereitä tai ex-presidenttejä ei varmaan kovin paljon ole edes tarjolla tällaisiin puhujatehtäviin. Ja Marin on luonnostaan aika hyvä esiintyjä. En usko että hän on siihen on juuri mitään valmennusta saanut. Hän oli hyvä esintyjä jo pelkkänä kuntapoliitikkona.

Vai hyvä esiintyjä, no ei minun mielestäni ole. Suomessa on tosi alhaiset odotukset kommunikaatiosta tosin. Ehkä jopa maailman alhaisimmat.

Olen nähnyt erään tunnetun näyttelijän pitämässä motivaatiopuhetta livenä täysin ilman papereita ja sydämestä, ei mitään kuluneita iskulauseita ja räyhäämistä. Siinä oli hyvä puhuja, jonka kuulemisesta maksaisin. Aitoa ja sydämestä, eläväistä, symppistä ajattelevaisuutta, eikä mitään robottimaista julistamista.

Sanna piti kunniatohtoripuheensa ilman papereita.