Seksuaali- sukupuolivähemmistöjen oikeudet on Suomessa ihan rappiolla
Kommentit (80)
Saavat veivata toisiaan ihan vapaasti hanuriin tai minne haluavat joten en oikein ymmärrä mitä oikeuksia vielä ovat vailla.
Vierailija kirjoitti:
Saavat veivata toisiaan ihan vapaasti hanuriin tai minne haluavat joten en oikein ymmärrä mitä oikeuksia vielä ovat vailla.
Tuota sinun asennemuutostasi vailla. Kyllä sinäkin saat veivata pilluun tai ottaa sinne penistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Simppeli esimerkki niille, jotka väittävät että turhaan vaaditaan säällistä kohtelua:
Koulunpihalla huutelua: senkin hetero! Moniko ihan rehellisesti kuullut?
Eli onko ok, että jonkun seksuaali-identiteetti on haukkumasana?
Hyvä ja turvallinen pohja kasvulle?
??? Mä en ymmärrä tämän pointtia mistään oikeuksista. Huuteluissa ei ole mitään muuta kuin huonoa käytöstä.
On. Kenelle huudellaan ja miksi? Mistä ne hail-arvot opitaan? Ja tyypillistä olkiukkoilua: mistään en mitään tajua!
Ihmisten huono käyttäytyminen ei edelleenkään minun mielestä liity oikeuksiin tai niiden puutteisiin.
Seksuaalivähemmistön oikeudettomuus voisi olla vaikkapa jotain sellaista, että jos olet homo, niin et pääse asioimaan Kelaan.
en voi vastata niin että tajuaisitte(?) koska mode on leirien kannalla!
Luulen ymmärtäväni sinun pointin kyllä. Miellän se samaan kuin itseni kohdalla kun minulle huudeltiin: saatanan läski. Ei tuntunut kivalta, mutta en sanoisi että läskeillä ei ole Suomessa samoja oikeuksia kuin muilla.
No tuo on nykyään korjaantunut sillä että joka toinen on läski niin ne ei enää erotu joukosta.
En enää jaksa näitä, joiden koko elämä pyörii sen oman värkin ja seksuaalisen suuntautumisen ympärillä. Keksisivät välillä jotain muuta tekemistä. Kuulun minäkin vähemmistöön, muttei se minun arkielämääni vaikuta mitenkään. Ihan samat oikeudet on kuin valtaväestölläkin.
Minä vaadin korvauksia 500000€ siitä että minua on syrjitty, lisäksi vaadin viisi erilaista passia eri nimillä ja henkilötunnuksilla. Olen normaali ja minulle ei ole pidetty karnevaalia enkä ole saanut omia vessoja ja uimahallivuoroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota sinun asennemuutostasi vailla. Kyllä sinäkin saat veivata pilluun tai ottaa sinne penistä.
Eli pakottavat toiset pitämään itsestään? Jonkun pitäisi kertoa heille, ettei kaikkia voi miellyttää, edes hetero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Simppeli esimerkki niille, jotka väittävät että turhaan vaaditaan säällistä kohtelua:
??? Mä en ymmärrä tämän pointtia mistään oikeuksista. Huuteluissa ei ole mitään muuta kuin huonoa käytöstä.
On. Kenelle huudellaan ja miksi? Mistä ne hail-arvot opitaan? Ja tyypillistä olkiukkoilua: mistään en mitään tajua!
Ihmisten huono käyttäytyminen ei edelleenkään minun mielestä liity oikeuksiin tai niiden puutteisiin.
Seksuaalivähemmistön oikeudettomuus voisi olla vaikkapa jotain sellaista, että jos olet homo, niin et pääse asioimaan Kelaan.
en voi vastata niin että tajuaisitte(?) koska mode on leirien kannalla!
Luulen ymmärtäväni sinun pointin kyllä. Miellän se samaan kuin itseni kohdalla kun minulle huudeltiin: saatanan läski. Ei tuntunut kivalta, mutta en sanoisi että läskeillä ei ole Suomessa samoja oikeuksia kuin muilla.
No tuo on nykyään korjaantunut sillä että joka toinen on läski niin ne ei enää erotu joukosta.
Eli läskien oikeudet on lisääntyneet?
Kun oletettavasti suuri osa lukijoista on heteroseksuaaleja, ei monikaan tiedä mihin oikeuksiin nyt viittaat kun siitä ei todennäköisesti ole omakohtaista kokemusta.
Olen kyllä kuullut että esim. naisten ja miesten vessajaottelua pidetään hankalana transihmisten näkökulmasta, mutta juuri muuta en tähän hätään keksi, ja siihenkin moneen paikkaan on jo tullut unisex-vaihtoehtoja jotka poistavat tänän ongelman.
Jos haluat keskustella niistä 'oikeista' aiheista tai edes levittää niistä tietoa, pistä tänne joitain esimerkkejä mitä oikeuksia tällä hetkellä puuttuu.
Vai vielä lisää, jos nytkin äijänkuvatukset pääsevät naisten tiloihin, just like that. Sairasta touhua.
Maria O. kirjoitti:
Niillähän on vain oikeuksia. Eikä mitään velvollisuuksia.
Juurikin näin. Tasa-arvo ei riittänyt vaan ne oikeudet piti homottaa yli heteroista. Jos hinttapuli tai ransu otetaan juontamaan jotain ohjelmaa niin sen tietää että siellä ei heteroita paljoa näy. Kaikki ohjelman vieraat on ransuja, hinttapuleja tai meikattuja kaappihomoja.
Ainahan voivat muuttaa esim Saudi-Arabiaan, jospa siellä olisi paremmat oikeudet?
Homoparit saavat kuitenkin palkkaa joka lähinnä tarkoitettu lapsiperheen arjen pyöritykseen.
Vierailija kirjoitti:
Eli onko homo haukkumasana kun hetero sen sanoo? Sitten kuitenkin kävelette ylpeinä homoudesta kulkueissa. Eli oletteko te hinttapulit ylpeitä homoudestanne? Vai häpeättekö sitä? Jos hetero sanoo kato homo. Niin sittenkö se onkin häpeä ja haukkumasana?
Vierailija kirjoitti:
Höpönlöpön.
Se täysin käsittämättömiä vaatimuksia rääkyvä ja määkivä porukka takaa sen, että ennenpitkään, kun enemmistö kyllästyy, heiltä otetaan jo annetut oikeudet pois ja sullotaan takas kaappiin ja siellä sitten pysyvätkin.
Jotain rajaa ja jotain järkeä.
Voi sitä onnenpäivää kun saisi katsoa tv täkin ilman ettei joka kanavalta kurkista ransu tai homoskikkeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli onko homo haukkumasana kun hetero sen sanoo? Sitten kuitenkin kävelette ylpeinä homoudesta kulkueissa. Eli oletteko te hinttapulit ylpeitä homoudestanne? Vai häpeättekö sitä? Jos hetero sanoo kato homo. Niin sittenkö se onkin häpeä ja haukkumasana?
Juuri näin!
Samaa ihmettelee tämäkin hetero.
Kerro toki, mitä oikeuksia sukupuolivähemmistöillä ei ole, mikä on muilla?
Minusta heillä on extraoikeus - esimerkiksi trans saa sterilisaation 18-vuotiaana, kun meidän muiden pitää odotella 30 ikävuoteen.
Vierailija kirjoitti:
En enää jaksa näitä, joiden koko elämä pyörii sen oman värkin ja seksuaalisen suuntautumisen ympärillä. Keksisivät välillä jotain muuta tekemistä. Kuulun minäkin vähemmistöön, muttei se minun arkielämääni vaikuta mitenkään. Ihan samat oikeudet on kuin valtaväestölläkin.
Tämä on kypsää tekstiä. Itsellä samanlaisia mietteitä vaikka nyt siihen suurempaan joukkoon kuulunkin. Tämä seksuaalisuus on niin ylikorostettua että se etoo. Mulla ei ole mitään seksuaalivähemmistöjä vastaan, minulla on useampi kaveri/tuttu jotka ovat homoja. Mutta ei ne panemisiaan tuo mitenkään ilmi, ja siksi heitä onkin helppo hyväksyä ja kohdella ihmisinä. No joskus eräs kaveri vastasi whatsappiin kun kysyin että kuis hurisee: Ei mitään erikoista, täällä olen siivonnut ihan homona :D Arvostan.
-M47
Annoin pikkusormen, se vei koko käden.... Kun mikään ei riitä..... Vanhoja klassikoita, aah.
He saavat jo kuukauden mittaisen oman kuukauden missä homotetaan oikein kunnolla ja levitellään pakaroita kaupungilla kaiken muun homosaation lisäksi ja marina vain jatkuu. Ilmeisesti ei olla tyytyväisiä ennenkuin koko maailma on täysin homoontunut.