Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiöiden asukkaat, kuinka nopeasti huolto tulee paikalle vikailmoituksen jälkeen?

Vierailija
13.07.2023 |

Meidän talossa ennen tuli huolto paikalle kolmen päivän sisällä, mikä on huoltoyhtiön yleinen lupaus heidän yrityksen etusivulla.
Sen jälkeen kun huoltomies vaihtui, on huolto tullut korjaamaan vikaa noin 3-4 viikon sisällä silloinkin, vaikka vesi valuu valtoimenaan. Joistakin korjauksista on täytynyt muistuttaa uudestaan parikin kertaa, kun niitä ei ole tehty kunnolla. Huoltoyhtiö ja isännöitsijä painaa villaisella koko asian.

Minä en jaksa tätä enää, onko muilla samoja tai parempia kokemuksia ?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä huoltoyhtiöstä tullaan paikalle vasta sitten, kun isännöitsijä antaa luvan. Usein käy niin, että huoltomiehen sijaan tulee taloyhtiön pj ja isännöitsijä, joiden mielestä he voivat hoitaa homman tai että minä teen sen itse.

Tämä nyt viittaisi enemmänkin siihen, että hallituksessa ollaan kitsaita ja ollaan sovittu, että kaikki vikailmoitukset heidän kautta.

Itsekin asuin aikoinaan pienemmässä taloyhtiössä, jolla oli kyllä huoltosopimus, mutta hallituksen puheenjohtaja oli sellainen puuhamies, että hän halusi hoitaa kaiken mahdollisen itse.

Vierailija
22/43 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun asunnossa paukuttaa vesiputket äänekkäästi ja kaikkialta mistä vaan netistä lukeekin niin suositellaan tutkimaan ja korjaamaan koska lisää vesivuodon riskiä. Vaan ei isännöitsijän ja huollon mielestä nähtävästi ja asian voi antaa vaan olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee puolessa tunnissa. Kerran jouduin soittamaan virka-ajan ulkopuolella päivystävälle huoltomiehelle ja hän tuli 15 minuutissa.

Vierailija
24/43 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi vielä kiinteistön hoitajilla monissa kunnissa ei ole enää päätäntävaltaa ei kiireellisissä tapauksissa, vaan ne pitää ilmoittaa työnjohdolle, joka sitten päättää miten asia hoidetaan, jos hoidetaan.

Vierailija
25/43 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

X talkkari kirjoitti:

70-luvun puoliväliin kerrostaloissa oli talonmies, joka hoiti ainakin korjauksen aloituksen samana päivänä. Mutta kehitys ja verotus aiheuttaa tämän etäpalvelun. Vain kriittiset toimet hoidetaan heti. Muut ajanvarauksella. Eräs automaatiofirma mainosti hoitavansa talotekniikan valvonnan Tampereelta etänä koko eteläsuomessa!

Kuka ihme nykyään haluaisi olla talkkarina? Palkka on huono ja jos asut talossa, niin sitten oven taakse ilmestyy porukkaa ihan 247 kyselemään ties mitä lampun vaihtoja tai muuta. Nykypäivänä jos joudut työssäsi olemaan päivystyksessä ympäri vuorokauden ja viikon jokainen päivä, niin palkka olisi kyllä sitä luokkaa, että taloyhtiöt eivät suostuisi maksamaan. Ei sitä talkkarin työtä ole mikään verotus vienyt vaan se, että ihmiset arvostavat nykyään vapaa-aikaansa.

Plus taloautomaatiota valvotaan etänä tietokoneelta, ei sitä varten tarvitse olla paikanpäällä.

Vierailija
26/43 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasteaika varmaan riippuu kans siitä mitä kautta asiaa ilmoitat.

Puhelinpäivystyksessä voi saada vähän nopeammin palvelua verrattuna siihen, että viet vikailmoituksen paperilla johonkin taloyhtiön postilaatikkoon, jota käydään tarkistamassa ehkä pari kertaa kuussa.

Vierailija
27/43 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään lienee yleistä, että työnjohtaja järjestelee työt huoltomiehille ja he sitten tekee tehtävälistaa tyhjäksi miten vain ehtivät. Mutta jos soittaa huollolle, että vesiputki poikki ja vesi lentää niin mikä huoltoyhtiö jättää ko. vian hoitamatta viikkojen ajaksi. Ne on kylmähälytysten kanssa kriittisimpiä tehtäviä ja niihin kyllä lähdetään saman tien. Minne se vesi valuu? Sekin vaikuttaa miten vian ilmoittaa.

Vierailija
28/43 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän tilanteessa, mutta alle 24h sisällä (eli ilmoituksen jälkeen seuraavana päivänä) - 3 viikon päästä ilmoituksesta on tullut huolto. Aina kiireellisissä on ollut tuo seuraavana päivänä. 

Vierailija
29/43 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä menee noin 5 min soitosta, kun tulee oven taakse.

Vierailija
30/43 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt selkeästi sekoitettu myös VUOKRATALO ASUNNOT,

varsinaisiin taloyhtiöihin

Itse asiassa taloyhtiössä asuva, on aina OMISTUSASUJA

Hän OMISTAA taloyhtiöstä, eli Oy:sta, siis osakeyhtiöstä tietyn

määrän osakkeita, joilla saa haltuunsa tietyn asunnon yhtiöstä.

Vuokratalojen ja Asunto-osakeyhtiön kiinteistönhoidon sopimukset ovat täysin erilaisia.

Taloyhtiössä asukas on enemmän itse vastuussa kaikesta jutuista asunnossaan.

Vuokra-asunnoissa asukas ei ole, vaan jos sattuu mikä tahansa pienkiinteistön juttu, vaikka hanan pieni tiputtelija, vuokralainen soittaa paikalle ilmaisen huoltomiehen.

Vuokra-asunnoissa on huoletonta asua ja elää.

Vierailija
31/43 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kesti pari kk. Piti pistorasia vaihtaa. Mutta silloin sanottiin että se mun ilmoitus oli hukkunut tai unohtunut tai jotain. Olisi pitänyt ottaa yhteyttä uudelleen. Pari viikkoa sitten hana vuosi tiputti välillä ja huoltomies tuli parissa päivässä. Näköjään tuommoiset vesi asiat korjataan melko nopeaa.

Vierailija
32/43 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-60 min sisällä, minä yleensä soitan, olen hallituksen jäsen. Pieni rivariyhtiö, 7 asuntoa. Harvoin onneksi joutunut kutsumaan. Huoltoyhtiö hoitaa kaiken, pihan jne.

Vierailija
33/43 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokratalojen ja Asunto-osakeyhtiön kiinteistönhoidon sopimukset ovat täysin erilaisia.

Vuokra-asunnoissa asukas ei ole, vaan jos sattuu mikä tahansa pienkiinteistön juttu, vaikka hanan pieni tiputtelija, vuokralainen soittaa paikalle ilmaisen huoltomiehen.

Juu näin.

Mutta eipä nämä palstan hölmöt, pelkän peruskoulun käyneet

pissikset ja jonnet, osaa tuollaisia asioita erottaa.

Leveesti puhuvat taloyhtiöstä. vaikka asuvat kämäisissä vuokra-asunnoissa. Ovat aina asuneet

Noin se käy ja köyhäksi jää, jos ei viitsi kouluttautua ja mennä töihin, ja säästää pesämunaa omaa asuntoa varten.

Vierailija
34/43 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paikalla asuvia talonmiehiä ole ollut kuin todella harvassa paikassa 2000-luvulla. Eikä ennenkään moni sitä päätyökseen tehnyt. Tuo työpaikalla asuminen on kyllä riski. Hyväksikäyttäjiä riittää, sanoi x kyläkauppiaskin. Paikalliset tulivat liian usein pyytämään jotain muka heti tarvitsemaansa sulkemisajan jälkeen. Kova on luotto automaatioon joillakin. Tekniikka pettää ja kaikkea ei voi etänä valvoa. Liian monimutkainen ei aina toimi uutenakaan. 2000€/kk kiinteistönhoitajana netto riitti minulle ihan hyvin. Työ on monipuolista, joskus aniharvoin sattuu vaikeita asiakkaita.

Vierailija
35/43 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne aika nopeesti tulee kun olen soittanu.

Vierailija
36/43 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavana päivänä on yleensä tullut

Vierailija
37/43 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu näin.

Mutta eipä nämä palstan hölmöt, pelkän peruskoulun käyneet

pissikset ja jonnet, osaa tuollaisia asioita erottaa.

Leveesti puhuvat taloyhtiöstä. vaikka asuvat kämäisissä vuokra-asunnoissa. Ovat aina asuneet

Noin se käy ja köyhäksi jää, jos ei viitsi kouluttautua ja mennä töihin, ja säästää pesämunaa omaa asuntoa varten.

Vuokra-asunnotkin ovat taloyhtiössä

Vierailija
38/43 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitin autopaikallani yhdestä jutusta ollessani kesälomalla (en tuona aikana ajanut autolla) ja ihmettelin kun kuukauden jälkeen ei mitään ollut tapahtunut asian suhteen, odotin että olisi oven taakse tultu ilmoittamaan että nyt hoidettais homma niin voisiko autoa siirtää. No sitten heti kun loma loppui ja lähdin autolla niin asia olikin käyty korjaamassa vaikka koko päivän satoi vettäkin. Tuli vähän vaikutelma että joka päivä ovat kytänneet onko meikäläisen auto poistunut paikalta.

Vierailija
39/43 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavana päivänä on tullut. On pitänyt korjata vuotava hana, falskaava hajulukko ja patterin säädin joka lähti irti. Ilmeisesti edellinen asukas oli omituinen tyyppi minkä takia oli korjattavaa, juoruileva huoltomies kertoi hajulukkoa korjatessa.

Vierailija
40/43 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuu hidastuttaa toimintaa kesälomien takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän