Miten suojaudut paarmoilta?
Jos menen hetkeksikin pihalle ne hyökkää heti verenhimossaan.
Kommentit (21)
En oleskele paarmapaikoissa. Joskus jossain on 1,2 paarmaa, ja ne kun hoitaa hengiltä niin saa olla rauhassa.
Ajankohtainen kysymys. Juuri eilen joudun paarmahyökkäyksen kohteeksi. Auttaako niihin mikään?
Nyt on joku ihan hirvittävä paarmakausi menossa. Alkukesästä niitä ei näkynyt ollenkaan. Lapsellakin meni maku totaalisesti maku pyöräilyn harjoitteluun kun paarmat kiusaa koko ajan. Tramppa on ainoa jonka sisälle ne ei juurikaan eksy.
On ihanaa, kun paarma kiertää päätä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on joku ihan hirvittävä paarmakausi menossa. Alkukesästä niitä ei näkynyt ollenkaan. Lapsellakin meni maku totaalisesti maku pyöräilyn harjoitteluun kun paarmat kiusaa koko ajan. Tramppa on ainoa jonka sisälle ne ei juurikaan eksy.
Ei paarmoja olekaan alkukesästä. Voi tätä tietämättömyyden määrää
Vaaleat vaatteet auttaa hieman, hyökkäävät tummiin vaatteisiin kiinni heti. Myös aamulla ennen klo 10 niitä on vain vähän liikkeellä. Paarmoja on nyt todella paljon, itse laskin eiliseltä 20 puremaa.
Mä kokeilin juoksemista, mutta se ei auta yhtään. Mä annoin yhden paarman purra mua, joten ennakko pelot kivun suhteen on selätetty ja annan niiden hääriä ympärilläni, jos ne niin tahtovat.
Tulevat hiilidioksidin perässä joten hiki tai hengästyminen pahentaa tilannetta.
Pidän mukanani n. p 30x60 cm ikkunalasia. Kun paarma tai paarmat alkavat kiertää päätäni, nostan sen lasin paarman tielle ja KOPS ! Siihen jäi ! Varmistan kuoleman hyppimällä raadon päällä pari minuuttia 47 numeron kumisaappaat jaloissa. Myös liekinheitin on hyvä, mutta sen kanssa on oltava tarkka ettei polta tupaa tms. tai naamaansa.
Tosi inhottavia, pörrää ja surraa ympärillä pitkään, inhoan sitä ääntäkin. Purevat palasia irti ihosta!
Yhtenä kesänä puoliskolla oli leikkaus ja ei saanut tehdä rankkoja töitä. Mun tehtväksi jäi ruoholeikkuu isolla pihalla vielä sellaisella työnnettävällä leikkurilla.
Kun kotiutuneelle potilaalle ylpeänä esittelin leikattua nurmikkoa, hän ihmetteli miten yhdessä kohdassa aidan vieressä olikin pitkä heinä.
No se oli se kohta, missä paarmat aina hyökkäsi hikiseen kroppaan. Jätin sitten aina välistä sen paarmaisen paikka.
Hevosille tarkoitettu tervarasva on hyvä. Paarmat kiertää kaukaa.
Hyvä vaimoni onkin juuri hevosen kokoinen Ostan heti 5kg ämpärin tervasalvaa vaimolle
Vierailija kirjoitti:
En oleskele paarmapaikoissa. Joskus jossain on 1,2 paarmaa, ja ne kun hoitaa hengiltä niin saa olla rauhassa.
Ei saa tappaa ovat viattomia luontokappaleita!!! Olet ällöttävä ja julma!
Kaikki muut hyönteiset hävittävä ympäristöhaitallinen termasellikään ei tunnu noihin vaikuttavan mitenkään että pysyisivät edes kauempana.
Olin puoliskon leikkauksen takia yhden kesän alun mökkitöistä vastaavana. Kun olen 155 cm pitkä, niin esim tikkaissa oli ne välipuut aika kaukana toisistaan, niin katolle kiipeäminenkin oli aika suoritus.
Kuitenkin leikkasin ruohoakin sellaisella työnnettävällä leikkurilla ja se oli helteella aika raskasta.
Puoliso kyllä ihaili tekemisiäni päästyään lopulta mökille, kysyi vain, että miksi tuolla kellarin vieressä on noin pitkä ruoho. No piti kertoa, että siinä kohti paarmat aina hyökkäsi mun persuksia puremaan, niin en sitten siitä leikannut,
Olen sisällä 99% ajasta.