Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työmarkkinatuen suojaosa poistetaan ja asumistukeani leikataan, niin lopetan työnteon kokonaan...

Vierailija
12.07.2023 |

...koska tuo EI TODELLAKAAN kannusta tekemään töitä entistä ahkerammin. Nykyisessä suojaosan tasolla suunnilleen (välillä menee jonkin verran yli) pysyttelevä palkkani on tästä paskaduunistani sen verran matala, että olen katsonut sovitellun päivärahan tähän asti palkan lisäksi, palkaksi. Nyt tuo kannuste siis uhataan poistaa. Onpahan yksi tähän asti luotettavasti, ahkerasti ja ystävällisesti työskennellyt palvelualtis ja joustava henkilökohtainen avustaja vähemmän. Tilalle saattaa tulla arvaaattomampia, hankalia ja hitaasti oppivia tapauksia....

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua AP. Olen itsekkin koulukiusattu. Minulla on mielenterveys ongelmia, jatkuvaa ahistusta, sosiaalisten tilanteiden pelkoja ja depersonalisaatiohäiriö. Paljon asioita joihin en ole voinut elämäni aikana vaikuttaa. Hakenut apua olen mutta Suomessa on mielenterveydenhoito kuralla,. EN ole ikinä saanut tarpeeksi laadukasta ja pitkäaikaista apua ongelmiini niin ongelmat jatkuvat.

Olen käynyt kyllä koulut  joista on vaikea ponnahtaa eteenpäin koska alan työpaikoista kilpaillaan, en vain pärjää. Suorittavissa lyhytaikaisissa töissä olen ollut mutten kelpaa siellä tekijänä vaikka kuinka yritän.

Ei elämä ole tasavertaista vaikka sitä toitotetaan että kaikilla on samat eväät elämään. No ei ole, jo neurologiselta perimältä ja tempperamentilta olemme erilaisia ja se vaikuttaa, samoin ympäristö, perhe ja ystävät jos niitä on. Sosioekonominen asema on periytyvä.  Monet eivät kestä erilaisia ihmisiä joten heitä kiusataan, niin minuakin. Olen ollut ihan tyytyväinen työttömänä, välillä tehnyt pimeänä työtä lisätienesteiksi. Ei ole muitakaan vaihtoehtoja. Otan kyllä mitä tahansa työta vastaan joka ei ole liian sosiaalista siis palvelualan työt kun en niissä pärjää ja ihmiset pitävät minua outona, liian ujo, liian suora, liian kömpelö- Kyllä se on ne muut ihmiset joita en voi ymmärtää-. Kaikki fyysiset työt olen käynyt läpi, olen fyysisesti kömpelö ja hidaskin, olene enemmän ajattelija ja suunnittelija. En kuitenkaan kelpaa vaikka kovasti yritän. Saan aina paskuaniskaan.

Minä teen työtä asioden eteen enemmän kuin kukaan kermaperse on tehnyt elämänsä aikana. 

Jo on niin nokkava asenne meitä syrjäytyneitä kohtaan niin kertoo kyllä siitä ettei heidän elämä ole ollut tarpeeksi haastavaa. Ihminen ei kestä kuin jonkin verra höykytystä. Helppo on huudella. Mutta sen takia elänkin teidän veroilla nyt, siitäs saatte. On kyllä minukin veroillani muut eläneet kun töitä olen tehnyt.

Vierailija
22/30 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma kun ei ole kouluttautunut paremmin. Voisi etsiä parempipalkkaisis töitä. Oletko täysin ilman ammattitutkintoa?

Mutta kuka tekee ne yhteiskunnalle tärkeät pienipalkkaiset työt, jos kaikki ovat niissä hyvinpalkatuissa töissä?

Ei kukaan muutenkaan valitse ammattia puhtaasti rahan perusteella, vaan sen mukaan, mikä sopii omiin vahvuuksiin ja kiinnostuksen kohteisiin. Jos niitä on useita, voi valita sen parhaimmin palkatun, mutta jos kaikki omat vahvuudet on heikosti palkatuilla aloilla, niin mitä voi tehdä. Harva kumminkaan jaksaa tehdä työtä, jossa on umpisurkea ja joka ei kiinnosta pätkääkään, vaikka palkka olisikin hyvä. Eihän siihen ammattiin jaksa edes opiskella, jos sisäistä motivaatiota ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kroonisesti sairas 55v nainen eikä työnantajat ole halunneet minua töihin. Eläkkeelle en ole päässyt. Olen kyllä yrittänyt ahkerasti työllistyä. Luulen, että Suomessa on ikärasismia 😞

Vierailija
24/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma kun ei ole kouluttautunut paremmin. Voisi etsiä parempipalkkaisis töitä. Oletko täysin ilman ammattitutkintoa?

Nerokasta! Kaikki opiskelemaan sipesiaali ydinfyysikoiksi ja lampsii vain sopivaan firmaan töihin miljoonapalkalla! Miksi kukaan ei ole tajunnut aiemmin että töihin meneminen on näin helppoa?

Ja sitten takaisin todellisuuteen. Ammattitutkinto ei ole lupaus työpaikasta. Edes korkea koulutus ei ole lupaus työpaikasta. Voit elämässäsi opiskella vaikka kuinka monta eri ammattia, mutta se ei ole edelleenkään lupaus työpaikasta.

Vierailija
25/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän APn näkökulman.

Ei varmasti kukaan hyvätuloinenkaan halua tehdä ylimääräistä työtä, jos siitä ei ole mitään hyötyä. Työn tekemisestä pitää aina olla hyötyä.

Eihän sitä muuten mitään järkeä ole tehdä.

Vapaaehtoistyöstäkin on hyötyä heille, jotka sitä tekevät. Auttamisesta saa mielihyvää. Lisäksi vapaaehtoistyö voi parantaa omaa urakehitystä sen työn osalta, josta saa palkkaa. Jollekin se voi tuoda kokemuksen siitä, että saa olla tarpeellinen ja tehdä hyödyllistä työtä.

Heikosti toimeentulevien kyykyttäminen on vain törkeää. Siihen ei ole olemassa yhtään järkevää perustetta.

Vierailija
26/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule kun yhteiskunnassa on aina ihmisiä, joilla ei ole lukupäätä. Heidänkin olisi pysyttävä ruoassa, ja elätettävä mahdollinen perheensä. 

Sitten vielä sekin, että monella alalla palkat eivät ole nousseet viime vuosina kuin muutamia euroja. Tutkinto toisensa perään ei hyödytä mitään, vaikutus voi olla tuntipalkassa luokkaa 0,50€/h. Puolisollani on alaltaan kaksi tutkintoa sekä kymmenen vuotta työkokemusta, nettopalkka alkaa silti ykkösellä. Hän nyt jaksaa hommaansa intohimon takia, joten turha lällätellä minulle alanvalinnastaan, mutta ei sekään ole vaihtoehto että osan aloista annetaan tippua palkkakuoppaan. 

Minua eniten rasittaa näissä tulevissa uudistuksissa se, että eläkeläisten ei taaskaan tarvinnut tinkiä mistään, edes indeksikorotuksistaan. Heillä nousivat eläkkeet viimeksi 8% keskiarvolla, kun taas työikäiset eivät meinaa saada asumistaan (myös vuokra) maksettua. Aivan sairasta touhua. 

Vierailija
27/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut syntymälahjaksi matemaattista tai kielellistä lahjakkuutta tai ylipäänsä lahjakkuutta oppia asioita nopeasti. Siksi en ole päässyt opiskelemani alan töihin ja lisäksi pitäisi olla niin hirveän sosiaalinen ulopäinsuuntaunut, mutta itse olen sellainen, joka väsyy sosiaalisista tilanteista. Ne ihmiset, joita on kannustettu ja tuettu lapsesta asti (ja erityisesti vanhemmat on kannustaneet), on ihan eri asemassa kuin me syrjäytetyt.

ap

Minulla taas on lahjakkuuksia, mutta ei kykyä pärjätä kokeessa jos se pitää tehdä vieraassa ympäristössä vieraiden ihmisten keskellä.

Ongelmani on aina ollut opiskelupaikan saaminen. Se ei ole onnistunut kovin hyvin.

Vierailija
28/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule kun yhteiskunnassa on aina ihmisiä, joilla ei ole lukupäätä. Heidänkin olisi pysyttävä ruoassa, ja elätettävä mahdollinen perheensä. 

Sitten vielä sekin, että monella alalla palkat eivät ole nousseet viime vuosina kuin muutamia euroja. Tutkinto toisensa perään ei hyödytä mitään, vaikutus voi olla tuntipalkassa luokkaa 0,50€/h. Puolisollani on alaltaan kaksi tutkintoa sekä kymmenen vuotta työkokemusta, nettopalkka alkaa silti ykkösellä. Hän nyt jaksaa hommaansa intohimon takia, joten turha lällätellä minulle alanvalinnastaan, mutta ei sekään ole vaihtoehto että osan aloista annetaan tippua palkkakuoppaan. 

Minua eniten rasittaa näissä tulevissa uudistuksissa se, että eläkeläisten ei taaskaan tarvinnut tinkiä mistään, edes indeksikorotuksistaan. Heillä nousivat eläkkeet viimeksi 8% keskiarvolla, kun taas työikäiset eivät meinaa saada asumistaan (myös vuokra) maksettua. Aivan sairasta touhua. 

Hauska kommentti.

Tiedät varmasti erittäin hyvin, että taitettu indeksi otettiin käyttöön, jotta eläkkeitä ei tarvitsisi korottaa. Se toimikin vuosikaudet todella hyvin. Eläkkeet jäivät ilman korotuksia kun inflaatio oli matala.

Nyt on ENSIMMÄISEN KERRAN vuosikausiin korotettu myös eläkkeitä. Ihmetyttää, että millaisella ajatuskuviolla se saadaan käännettyä niinpäin, että TAASKAAN ei tarvitse eläkeläisten tinkiä. Eläkeläiset ovat tähän asti tinkineet joka vuosi.

Vierailija
29/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska kommentti.

Tiedät varmasti erittäin hyvin, että taitettu indeksi otettiin käyttöön, jotta eläkkeitä ei tarvitsisi korottaa. Se toimikin vuosikaudet todella hyvin. Eläkkeet jäivät ilman korotuksia kun inflaatio oli matala.

Nyt on ENSIMMÄISEN KERRAN vuosikausiin korotettu myös eläkkeitä. Ihmetyttää, että millaisella ajatuskuviolla se saadaan käännettyä niinpäin, että TAASKAAN ei tarvitse eläkeläisten tinkiä. Eläkeläiset ovat tähän asti tinkineet joka vuosi.

Eläkkeitä ei ole leikattu suoraan kuten esim. lapsilisiä; eläkeläiset saavat omaa asumistukeaan, joka on yleistä asumistukea runsaskätisempi. Minimieläkkeet, joista ei mene euroakaan veroa, alkavat yhteenlaskettuina ysillä, työikäisen kahden lapsen äidin työttömyysetuus seiskalla (ja siitä on mennyt jo 20% veroa). Jatkanko vielä?

Vierailija
30/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska kommentti.

Eläkeläisiltä on tosiaan leikattu yli 2 vuosikymmentä joka ikinen vuosi ja kerrankin kun se toimisi eduksi niin sitten sekin korotus vielä pitäisi viedä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi