Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys: miksi et tykkää IKINÄ kaverisi ig-päivityksestä vaikka samaan aikaan tykkäätmonien julkkisten päivityksistä?

Vierailija
12.07.2023 |

Minkä takia et halua antaa huomiota kaverillesi? Vai onko tämä merkki, ettet halua olla enää hänen kaverinsa?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annan huomiota kaverilleni silloin kun nähdään. Silloin mun puhelin on kiinni ja juttelen ja kuuntelen. Olen läsnä. Samaa odotan myös kaveriltani, eli puhelimet pois ja keskitytään yhdessä oloon. 

Kun selaan instaa, oon itsekseni ja fiilistelen siellä mitä fiilistelen, mihin on kulloinkin tarve ja halu. Jos en tykkää kaverini päivityksistä, en tykkää niistä päivityksistä. Ei se tarkoita etten tykkäis kaverista. 

Mutta siis onko sun mielestä ok jättää AINA tykkäämättä kaverin päivityksistä vaikka itse käyttäisitkin aktiivisesti somea?

Kyllä. Jokaisella ihmisellä on AINA oikeus ihan itse päättää, mistä somessa tykkää ja mistä ei. Se ei ole kenenkään muun asia eikä siitä ole mitään syytä mieltään pahoittaa. Jos siitä tule paha mieli, on somesta tullut riippuvuus ja asialle pitää pikaisesti tehdä jotain.

t. eri

Siis tottakai näin. Mutta onko siitä pääteltävissä ettei kaveri ole todellisuudessa kaveri jos ei ikinä tykkää päivityksestä?

Vierailija
42/46 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annan huomiota kaverilleni silloin kun nähdään. Silloin mun puhelin on kiinni ja juttelen ja kuuntelen. Olen läsnä. Samaa odotan myös kaveriltani, eli puhelimet pois ja keskitytään yhdessä oloon. 

Kun selaan instaa, oon itsekseni ja fiilistelen siellä mitä fiilistelen, mihin on kulloinkin tarve ja halu. Jos en tykkää kaverini päivityksistä, en tykkää niistä päivityksistä. Ei se tarkoita etten tykkäis kaverista. 

Mutta siis onko sun mielestä ok jättää AINA tykkäämättä kaverin päivityksistä vaikka itse käyttäisitkin aktiivisesti somea?

Kyllä. Jokaisella ihmisellä on AINA oikeus ihan itse päättää, mistä somessa tykkää ja mistä ei. Se ei ole kenenkään muun asia eikä siitä ole mitään syytä mieltään pahoittaa. Jos siitä tule paha mieli, on somesta tullut riippuvuus ja asialle pitää pikaisesti tehdä jotain.

t. eri

Siis tottakai näin. Mutta onko siitä pääteltävissä ettei kaveri ole todellisuudessa kaveri jos ei ikinä tykkää päivityksestä?

Ei todellakaan ole. Ihmisillä on muutakin elämää kuin some. Jos sinulla ei ole, äkkiä tekemään muutos asian suhteen ja hoitamaan niitä kaverisuhteita ihan kasvokkain tai edes puhelimella soittamalla, jos etäisyys on liian pitkä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuulostaa samalta kuin yksi tuttu, joka säännöllisesti itkee kun joku ei tykkää hänen päivityksistään, vaikka tykkää jonkun toisen tavallisen tallaajan päivityksistä.  Ite en ainakaan "tykkää" vain tavan vuoksi, kuvassa tai tekstissä pitää olla joku juttu tai jippo.  Pelkkä että lokkeili sukulaisen mökillä ja että oli kivaa ei riitä. Toinen mikä on ei-ei on tietäjät tietää-leikki, johon en rupea.

Samoin

Hyvä esimerkki on sitten vielä nämä henkeä kohottamaan tarkoitetut aforismit sun muut hajatelmat. Sanotaan vaikka että Nyt olen päättänyt, että jos haluan tehdä jotain en siirrä sitä vaan teen sen NYT kun elämä on liian lyhyt.  Eikä sano että mitä se on. Turha kuin uudenvuodenlupaukset.

Vierailija
44/46 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottava ajatus, jos joku oikeasti kuvittelee, että kaveruuden mittari on sometykkäysten määrä. Mikä kaveruus se sellainen muka on, jossa vain koko ajan tykätään eikä koskaan esim. keskustella vakavasti? 

Vierailija
45/46 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos reaalielämä olisi kuin some, keskutelut olisivat suunnilleen tällaisia:

Saara: "Hommattin Pekun kanssa uusi koira"

Mirkku: "Tykkään"

Kanerva: "Tykkään"

Mikko: "Tykkään"

Joona: "Tykkään"

Petra: "Ihana koira. Tykkään"

Vierailija
46/46 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

Ei ole. Siitä miten kaveri kohtelee somen ulkopuolella, on pääteltävissä miten paljon on kaveri. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi