Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateisti, käykö lapsesi srk:n kerhoissa?

Vierailija
12.12.2006 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksetaan kirkollisvero, miksei voitais käydä?

Vierailija
2/19 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin? Yleissivistystähän se on. Ei me kuuluta kirkkoonkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme kuulu kirkkoon, emmekä usko sen sanomaan. Lapsemme eivät käy srk:n kerhoissa.

Vierailija
4/19 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja apua, emme maksa edes kirkollisveroa kun emme kirkkoon kuulu...

Vierailija
5/19 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kastettuina lapsina kävimme siskon kanssa srk:n kerhossa ja riparin, tulin myöhemmin uskoon joten " hukkaan" ne ei mennyt

Vierailija
6/19 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi eroaisin kirkosta jos haluisin käyttää kirkon palveluja?

Vierailija
7/19 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi viette lapsenne srk:n kerhoon?

Vierailija
8/19 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lauletaan, askarrellaan, saa kahvia ja pullaa. Kyllä ne muutamat jeesustelut hyvin kestää.

Vierailija:

miksi viette lapsenne srk:n kerhoon?

Vierailija
9/19 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...teidän uskontokunnalle rahaa yhteisöveron muodossa...

Vierailija
10/19 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluevankeliumit ja muut. Kristinuskoa on kaunokirjallisuudessa, leffoissa jne. ja on hyvä osata sen perusteet.

Meilläpäin se on myös ainoa kerho, joten eipä ole kunnolla vaihtoehtojakaan. Ja ohjaajat on tosi ihania!

3

Vierailija
11/19 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maksan ihan täyttä kirkollisveroa. Vien siksi, että se on ainoa mahdollisuus saada sosiaalisia suhteita näillä leveysasteilla. Siis kun itse olen hoitovapaalla vauvan kanssa.

Vaikken itse ole uskovainen, en tyrkytä uskonnottomuutta lapsilleni. Olen vaan itse kärsinyt lapsuudessani uskonnon huonoista puolista, oikeasti, etten itse sitä tule koskaan harrastamaan.

Vierailija
12/19 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset myös käyvät srk:n päiväkerhossa.

Vierailija
13/19 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin ei se islam sillä lailla ole läpisyöpynyt tämän maan kulttuuriin kuin kristinusko. Olen itse kääntäjä ja joka päivä tulee töissä viittauksia raamattuun jne. joten sananlaskuja ja raamatunkohtia on hyvä tunnistaa yleissivistyksen takia.

3 (olinkohan?)

Vierailija
14/19 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnossa on paljon hyviä puolia juhlintamielessä. Ei tartte kaikkia juhlimisjuttuja miettiä uudestaan. Miksei käyttäisi valmiita shabluunoja, ja sitten vähän maksaisi niistä kirkollisveron muodossa.

Vierailija
15/19 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei myöskään päiväkodin pyhäkoulussa.

Vierailija
16/19 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ja lapset kuuluvat kirkkoon, minä en. Minä en vie lasta seurakunnan kerhoon, mutta jos isä haluaisi viedä sallisin sen kyllä. Kerhon ja päiväkodin kanssa lapsi saa halutessaan käydä joulukirkossa jne.

Helsingissä on helppoa, kun kaupunki ja monet muut tahot järjestävät kerhoja. Jos asuisimme paikkakunnalla jolla seurakunnan kerho olisi ainoa tarjolla oleva aktiviteetti niin en tiedä mitä tekisin.

Vierailija
17/19 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkapa 2 x 2500 e:n tuloista 40 v:ssa.

Vierailija
18/19 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan askartelua, vapaata leikkimistä, lauluja (ihan tavallisia lastenlauluja) ja kahvi/mehuhetki. Meidän seurakuntatalolla ei tuputeta uskoa :) Uskonnosta muistuttaa ainoastaan risti laulusalin seinällä.

Päiväkodin pyhäkouluun lapseni ei osallistu, koska siellä jutellaan uskonasioista ja rukoillaan, enkä halua sellaisia juttuja lapsilleni opetettavan.

Vierailija
19/19 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta samalla sitä maksaa siitä että kuuluu yhteisöön, ei tartte selitellä mitään, keksiä kaikenmaailman nimiäisiin ohjelmaa jne. Rahaa se vaan on, eikä sitä täältä mukaansa saa.