Ateisti, käykö lapsesi srk:n kerhoissa?
Kommentit (19)
Emme kuulu kirkkoon, emmekä usko sen sanomaan. Lapsemme eivät käy srk:n kerhoissa.
mutta kastettuina lapsina kävimme siskon kanssa srk:n kerhossa ja riparin, tulin myöhemmin uskoon joten " hukkaan" ne ei mennyt
lauletaan, askarrellaan, saa kahvia ja pullaa. Kyllä ne muutamat jeesustelut hyvin kestää.
Vierailija:
miksi viette lapsenne srk:n kerhoon?
jouluevankeliumit ja muut. Kristinuskoa on kaunokirjallisuudessa, leffoissa jne. ja on hyvä osata sen perusteet.
Meilläpäin se on myös ainoa kerho, joten eipä ole kunnolla vaihtoehtojakaan. Ja ohjaajat on tosi ihania!
3
Ja maksan ihan täyttä kirkollisveroa. Vien siksi, että se on ainoa mahdollisuus saada sosiaalisia suhteita näillä leveysasteilla. Siis kun itse olen hoitovapaalla vauvan kanssa.
Vaikken itse ole uskovainen, en tyrkytä uskonnottomuutta lapsilleni. Olen vaan itse kärsinyt lapsuudessani uskonnon huonoista puolista, oikeasti, etten itse sitä tule koskaan harrastamaan.
tosin ei se islam sillä lailla ole läpisyöpynyt tämän maan kulttuuriin kuin kristinusko. Olen itse kääntäjä ja joka päivä tulee töissä viittauksia raamattuun jne. joten sananlaskuja ja raamatunkohtia on hyvä tunnistaa yleissivistyksen takia.
3 (olinkohan?)
Uskonnossa on paljon hyviä puolia juhlintamielessä. Ei tartte kaikkia juhlimisjuttuja miettiä uudestaan. Miksei käyttäisi valmiita shabluunoja, ja sitten vähän maksaisi niistä kirkollisveron muodossa.
Isä ja lapset kuuluvat kirkkoon, minä en. Minä en vie lasta seurakunnan kerhoon, mutta jos isä haluaisi viedä sallisin sen kyllä. Kerhon ja päiväkodin kanssa lapsi saa halutessaan käydä joulukirkossa jne.
Helsingissä on helppoa, kun kaupunki ja monet muut tahot järjestävät kerhoja. Jos asuisimme paikkakunnalla jolla seurakunnan kerho olisi ainoa tarjolla oleva aktiviteetti niin en tiedä mitä tekisin.
Ainoastaan askartelua, vapaata leikkimistä, lauluja (ihan tavallisia lastenlauluja) ja kahvi/mehuhetki. Meidän seurakuntatalolla ei tuputeta uskoa :) Uskonnosta muistuttaa ainoastaan risti laulusalin seinällä.
Päiväkodin pyhäkouluun lapseni ei osallistu, koska siellä jutellaan uskonasioista ja rukoillaan, enkä halua sellaisia juttuja lapsilleni opetettavan.
Mutta samalla sitä maksaa siitä että kuuluu yhteisöön, ei tartte selitellä mitään, keksiä kaikenmaailman nimiäisiin ohjelmaa jne. Rahaa se vaan on, eikä sitä täältä mukaansa saa.
Me maksetaan kirkollisvero, miksei voitais käydä?