Oman ajan tarvitseminen parisuhteessa
Saattaa olla, että puolisoni siirtyy vuorotyöstä normaaliin rytmiin. Itse olen myös joutnut pois vuorotyöstä muuton takia, ja nyt minulla on ehkä erikoisen kuuloinen ongelma. Tarvitsen kovasti omaa aikaa. Kuormitun tosi helposti, ja koska työni on aika sosiaalista, haluan olla usein yksin työpäivän jälkeen. Tämä on mahdollista kun toinen on usein illoin töissä. Nyt minua sanalla sanoen hirvittää se, että molemmat ollaan viideltä kotona ja koko ilta yhdessä.
Parisuhteessa ei ole ongelmia, ja rakastamme toisiamme. Mutta aivan kuten edes rakkaimpien ystävienkin kanssa, en voi olla kenenkään kanssa koko aikaa. Harrastuksia on, mutta ne eivät auta tilannetta mitenkään.
Reissaan usein yksin, mutta eihän nyt muutaman kerran viikossa tapahtuvat matkat onnistu, enkä oikein voi jossain pihan perälläkään möllöttää. Osaako kukaan keksiä luovaa ratkaisua? omalata alalata en löydä vuorotyötä, enkä tietenkään voi vaatia sitä kumppaniltani jos se ei enää hänelle sovi.
Suurin ongelma on se, että kun kuormitun ihmisistä tai en saa vaatimaani aikaa itselleni, ahdistun pahasti. Se tietenkin vaikuttaa sitten näihin ihmisisuhteisiin ja kaikkeen. Tuntuu, että olen vähän jumissa nyt.
Sopikaa että kummallakin on iltoja yksin kotona. Molemmat suunnittelevat illoiksi valitsemaansa aktiviteettia. Esimerkiksi sinä menet maanantaina suoraan salille, mies tiistaina.
Tai jos asunnossa on tilaa, sovi että saat ole olla yksin rauhassa yhdessä huoneessa ovi kiinni kun tulet töistä. Vie sinne kahvinkeitin niin ei tarvitse poistua edes keittiöön.
Niin ja kerro miksi tällainen järjestely, vaikka varmasti puolisosi tuntee sinut jo.