HS: Nykyisin Uudellamaalla on alueita, joissa vain 40 prosenttia asukkaista asioi terveyskeskuksissa
Terveydenhuollon uudistaminen on ajankohtaista. Professorin mukaan lääkäreitä ja hoitajia on Suomessa riittävästi, mutta he ovat väärissä töissä.
Kommentit (5)
Niinpä. Mekin jouduimme viemään pojan yksityiselle lääkärille, kun terveyskeskukseen ei saanut edes yhteyttä, vaikka viikkoja odottelin takaisinsoittoa. Eikä ihme, että työntekijät hakeutuvat tuollaisesta suolakaivoksesta leppoisamman työtahdin paikkoihin, kun palkatkin ovat julkisella huonommat.
Minä en asioi terveyskeskuksissa, mutta en myöskään yksityisillä lääkäriasemillakaan. Se johtuu siitä, että en ole sairas. Lukeudun siis tuohon 60 prosenttiin.
Kuinka terveysasemilla voi asioida kun hoitoon sinne ei pääse? Kukaan ei vastaa puheluihin, ja jos sinne menee extempore, käsketään soittaa. Kävin aulassa, hoitajien huoneessa istuskeli muutama hoitaja juttelemassa, potilaita ei näkynyt missään, hiljaista oli. Yksi hoitaja tuli sanomaan että mene kotiin ja soita.
Vierailija kirjoitti:
Minä en asioi terveyskeskuksissa, mutta en myöskään yksityisillä lääkäriasemillakaan. Se johtuu siitä, että en ole sairas. Lukeudun siis tuohon 60 prosenttiin.
Aiot siis loppuelämäsi pysyä terveenä? Hyvä asenne muttei kovin realistinen.
Jep. Omassa kunnassani lääkäriin ei pääse lainkaan. Aikoja ei ole olemassa, henkilökunnan vaje on niin suuri. Takaisinsoittoajatkin ei-oon tarjoamiselle yli kuukauden.