Tarjoilut rippijuhliin, miltä kuulostaa?
Täytekakku mansikoilla
Mutakakku (valmis gluteeniton)
Mustikkapiirakka
Kaupasta herrasväen pikkuleipiä
Marenkia
Suklaakonvehteja
Sienipiirakka
Salaattijuusto-pinaattipiirakka
Pienet karjalanpiirakat
Munavoi
Marjamehu
Mitä vielä?
Kommentit (54)
Minusta salaatit eivät kuulu kahvipöytään. Eli, jos tarjolla on ns. kahvitus, niin ehdottomasti piirakat riittävät.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vegaaninen kinkku tai nakki sopisi vauvasta vaariin, ideoita?
En tiedä, itse syön soijanakkeja. Kinkuista ei ole mitään hajua vegaanisena.
Jos vieraissa on gluteenittomia, heille vain mutakakku? Vai teetkö myös jonkun suolaisen gluteenittomana?
Vierailija kirjoitti:
mustikkapiirakka pois. Menee vierailla juhlat piloille, jos sotkeentuu mustikkaan vaaleat kesävaatteet. Marenki pois, ihan riitävästi sokeria ilman marenkiakin.
Onhan ne vähän turhakkeita marenki ja suklaa mutta meneehän ne joukossa minusta ainakin.
Mustikkapiirakka voisi olla joku muu piirakka. Vaikka raparperipiirakka, tosca,muru tms. Eipähän tule tahroja.
Tee joku majoneesi kermaviili pohjainen makaronisalaatti. Se sopii pieneksi lisukkeeksi piirakoille.
Jättäisin pois mustikkapiirakan juhlissa. Sen syömisestä värjäytyvät hampaat ja jos tippuu vaatteille tai liinalle niin kovin näkyvää ja vaikeata puhdistaa pois.
Salaattia moni peräänkuuluttaa. Itse laittaisin tarjolle kulhollisen kirsikkatomaatteja. Vähemmän säätöä.
Muuten, oikein hyvät tarjoilut mielestäni. Riittävästi suolaisia vaihtoehtoja, mikä on tärkeää!
Vierailija kirjoitti:
Sieni ja pinaatti on vähän arveluttavat jutut, ei suurimmat suosikit ainakaan mulla. Kana, kinkku ja jauheliha piirakat olisi varma valinta.
Oot tosi vanhanaikainen ja ilmeisesti maalta. Sieni ja pinaatti voittavat heittämällä punaisen lihan!
Vierailija kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa. Tuota makeaa on minusta liikaa, mutta jos teillä tykätään, niin mikäs siinä.
Makeaa on reilusti. Yleensä suolaiset tekevät paremmin kauppansa. Siksi kannatan myös salaattia.
Mustikkapiirakka on herkullista, mutta jos leviää niin sotkee helposti.
Taas tää juhlaruokahullu laittamassa mielikuvitusruokalistojaan tänne.
Missä kunnon ruoka kuten kalakeitto tai savustettu lohi ja uudet perunat salaatilla.
Makuja on monenlaisia. Mä olen aikapäivää sitten jättänyt kanat, kinkut ja jauhelihat pois tarjottavista, koska pinaatti-ja sieni-pasteijat ja piirakat on niin paljon suositumpia.