Uskotko että ihmisessä voi olla demonista pahuutta?
Kommentit (40)
Kyllä voi. Sen pystyy aistia jos on herkkä ihminen. En osaa sen tarkemmin kuvailla miten se ilmenee. Joillakin pahoilla ihmisillä pahuuden näkee esim täysin tyhjistä silmistä. Jos näitä ihmisiä kohtaa niin olo muuttuu myös erittäin väsyneeksi.
Siis sehän periaatteessa on aina niin kun ihminen tekee jotain pahaa, hän on antanut pimeän voimien vaikuttaa häneen.
Jokainen on varmaan itse itsensä pahin demoni.
Kyllä. Sen näkee joka päivä tässä maailmassa.
Ei se ole mitään "demonista" pahuutta, se on vain pelkkää pahuutta! Ilmenee toisen ihmisen ihmisarvon totaallisena puutteena, eli toinen ihminen on sille pahalla sama kuin kahvipaketti!
Uskon ja olen myös kokenut tällaisen ihmisen sieluttomuutta. Pahuus manifestoituu tällöin ihmisen käytöksessä, ja sen pimeys on pohjatonta.
Kyllä sen aistii.
Eräs romani yritti kerran huijata rahaa ennustamalla ja puhumalla.
Siitä pääsee eroon tulemalla uskoon Herraan Jeesukseen.
En tiedä ihmisistä, mutta persuissa kyllä.
Mutta onko demoni välttämättä totaalisen paha? Eikös demoni viittaa langenneisiin enkeleihin, eli niihin jotka potkaistiin pois taivaasta ja joihin myös itse Lucifer kuuluu? Jossain yhteyksissähän näitä on kuvattu varsin inhimillisinä olentoina, heikkouksineen ja vahvuuksineen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko demoni välttämättä totaalisen paha? Eikös demoni viittaa langenneisiin enkeleihin, eli niihin jotka potkaistiin pois taivaasta ja joihin myös itse Lucifer kuuluu? Jossain yhteyksissähän näitä on kuvattu varsin inhimillisinä olentoina, heikkouksineen ja vahvuuksineen.
Eikö demoni tarkoita pahaa henkeä? Onko kyseessä Saatanasta oleva paha henki ihmisen hahmossa? Pahassa hengessä ei ainakaan mitään hyvää ole. Demonit tulee karkoittaa ihmisistä pois.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ihmisistä, mutta persuissa kyllä.
Ainakin niissä kauheissa viesti jutuissa miten paatunutta pahuutta.
Symbolisessa mielessä. En usko henkiolentoihin, pahuus lähtee ihmisestä itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä ilmenee?
Useimmiten niin, että henkilö liittyy Kokoomukseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Sen pystyy aistia jos on herkkä ihminen. En osaa sen tarkemmin kuvailla miten se ilmenee. Joillakin pahoilla ihmisillä pahuuden näkee esim täysin tyhjistä silmistä. Jos näitä ihmisiä kohtaa niin olo muuttuu myös erittäin väsyneeksi.
Sanna Marin on demonin vallassa? Se selittäisi asioita.
Vierailija kirjoitti:
Siis sehän periaatteessa on aina niin kun ihminen tekee jotain pahaa, hän on antanut pimeän voimien vaikuttaa häneen.
No ei se kyllä ole.
Pimeät voimat ja Demonit
Tämän vuoksi koulussa kannattaa käydä. Voi oppia miten asiat oikeasti ovat. Ainakin vähän aikaa ennen kuin poliittinen kasvatus ulottaa lonkeronsa sinnekin.
Vierailija kirjoitti:
Demoni haluaa sinulle uskotella omaavansa myös inhimillisempiä piirteitä. Vahvuuksia toki näillä on, mutta ne vievät meitä ihmisiä kohti pois aitoja arvoja.
Kysymykseen, kyllä uskon demoneihin ja siihen, että ne voivat osan vallata osittain ja joskus kokonaan. Tämän kyllä tosiaan näkee silmistä.
Vaikka uskovaiset yrittävät siirtää vastuuta aina jollekkin taika olennolle, niin näin ei aikuisten maailmassa ole. Ei ole jumalia, piruja, enkeleitä tai demoneja, vaan hyvyys ja pahuus ovat ensinnäkin subjektiivisia ja toiseksi lähtöisin vain ihmisistä itsestään. Ei mitään "piru sai minut tekemään niin" vaan kyllä se olit ihan sinä itse.
Miten tämä demoninen pahuus ilmenisi? Silmät palavat punaisina ja sieraimista tulee savua?
Ensin kannattaisi kertoa, mikä on pahuuden ja demonisen pahuuden ero.
No tyhmyytenä ainakin, että voi uskoa demoneihin.