Mitä tekisitte? Lapsen kaverisuhteista...
9v. lapsellani on muutaman vuoden vanhempi kaveri, johon lapsemme on tutustunut nyt syksyn aikana. Ensin olin ihan tyytyväinen, että lapsi saa myös uusia kavereita mutta nyttemmin on käynyt ilmi, että tämä uusi kaveri juttelee lapselleni tosi rumia, lähettelee aivan typeriä tekstiviestejä ja näyttää netistä tod. kyseenalaisia sivostoja.
Tiedän, etten voi mitenkään suojella lasta tällaiselta lopun ikää mutta mielestäni hän on kuitenkin vielä " valvottavissa" mutta se tarkottaisi että kiellän lapseltani olemisen tämän tietyn kaverin kanssa. EIkä se luonnollisesti onnistu koulupäivien aikana (ovat samassa koulussa, eri luokissa) enkä nyt oikein voi lapsen puhelintakaan alkaa tutkailemaan ihan joka piippauksen jälkeen.
Juttelin oman lapseni kanssa ja kerroin mitä mieltä olen asiasta ja että haluaisin hänenkin miettivän onko uusi kaveri todella kaveruuden arvoinen. Lapsellani on kuitenkin useita kavereita ja ns. bestiskin, ettei hän nyt yksin jää jos kiellän tätä uutta kaveria tulemasta meille tai omaa lastani menemästä heille.
Mutta mitä itse tekisitte? Olenko liian jyrkkä? Vai onko tämä ihan normaalia tämän ikäsille lapsille nykyään? Kertokaa kokemuksia!
Kommentit (3)
tuollaista kaveruussuhdetta, lapsella on parempi muiden kanssa!!!! Tuollainen on ainakin minun mielestäni aika epänormaalia tuon ikäiselle, eikä tarvi tuossa iässä olla tuollaisia juttuja!! Ehdottomasti keskustelet asiasta lapsesi kanssa, hän varmasti itsekin on jonkin verran vaivautunut kaverin puheista, ja voi olla helpottunutkin jos puutut asiaan! Ajan myötä jos hän kerkiää tottua käytökseen, niin se tuntuu ihan tavalliselta!
ovat kotona eikä saa mennä kaverin luokse lainkaan. sitä et kai voi estää että koulussa juttelevat. ottaisin myös yhteyttä kaverin vanhempien ja kertoisin että kaveri käy arvelluttavilla sivuilla netissä ym.
Meillä menossa varsinainen helvetti täällä 10-vuotiaan kanssa (ihan muista asioista), mutta tuntuu tuota itsetuntoa olevan sen verran, että jos moista joutuisin tekemään, niin onnistumisprosentti vois olla melko surkea.