Mikä ihmisiä vaivaa?? (Häävieraiden pukeutumisesta kyse)
Saavutaan toisten tärkeään juhlaan yöpukua muistuttavassa trikookaavussa.
Mallia about tämä:
https://www.kekale.fi/marimekko-mekko-johanas-unikko-beige-kuosi?gclid=…
Joo joo, on marimekkoa ja on maksanut niin ja niin paljon, mutta v#ttu sentään - tuo on ihan kamala! Itse käyttäisin pyjamana, en ikäpäivänä kehtaisi edes poistua omasta pihasta tuollainen trikoorätti päällä. Ja siis itsehän olin siis myös vieraana näissä häissä, joissa todistin tätä upeaa ilmestystä.
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassinen pikkumusta on vaate millä menee suurimman osan eri juhlista, kunhan ASUSTAA sen asiaankuuluvasti.
Ja toki noitakin on erilaisia, puhun nyt sellaisesta joka kestää aikaa, ei ole liian lyhyt esim. hautajaisia ajatellen jne.
Asustaa voi vuodenajan mukaan erilaisin kengin/ huivein/ laukuin /jakuilla /villaneuleilla / koruilla +päälle tietenkin se millainen meikki/ kampaus /kynnet jne. on.
Josmyhtään on mielikuvitusta osaa varmaan ajatella kiten erilainen se "pikkumusta" on esim. pikkujouluissa vaikka kultaisin asustein ja korkeissa koroissa, vs. hautajaisissa hillityn tummanharmaan neuleen ja matalien mustien kenkien kanssa, vs. liiketapaamisessa jakun ja hillitymmän lookin kanssa vs. rennot kesähäät missä huivilla ja laukulla saa vaikka vähän 'boho' tyyliseksi ja sandaalit jalassa jne.
Tarkkaan ottaen häihin ei saisi pukeutua mustaan mutta tästä kai nykyään lipsutaan. Ja pääasia miten asustetaan.
Ja valkoinen tosiaan on häissä morsiamen väri, muille ehdottomasti no no. Valkoinen vieraalla osoittaa, että et huomioi päivän päähenkilöä.
Ja enää ei kannata laittaakaan, koska kukaan ei usko siihen.
Tuohon mallin päällä olleeseen kapeaan röyhelöiseen mekontapaiseen ei mahdu suomalainen leveä lantio eikä edes normivahvuiset reidet, saati että siihen ei sovi lyhyet jalat. En olisi itsekään mahtunut tuollaiseen silloin oikein nuorena, kun painoin 42 kiloa ja pituutta 162 senttiä. Tai ehkä olisin mahtunut, mutta näyttänyt hullunkuriselta.
Ja tuolle, joka taannempana mäkätti kirkkohäistä, kuinka niitä ei ei-uskikset harrasta, niin nauran. Just nimenomaan ne ei-uskovaiset haluaa kirkkohäitä, kun tahtoo sen juhlallisen seremonian ja arvokkaat puitteet! Tuskinpa monikaan noista unelmahääpareistakaan, jotka televisiossa kekkaloi jotkut jopa kännipäissään, ovat kovastikaan uskovaisia. Veikkaan, ettei yksikään. Mutta voihan tietysti joku olla, kyllähän niissä jokunen ihan hyvinkin käyttäytyvä on ollut. Kirkkohäät kumminkin kaikilla, ainakin niillä jotka minä olen nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi. suomalaiset ostavat juhlavaatteita KIRPPARILTA!?
Miksi ei? Kierrättäminen on fiksua ja kirppareilta voi tehdä todella hyviä löytöjä.
Juhlavaatteita kannattaa etsiä kirppareilta. Ne ovat usein jääneet vähälle käytölle ja voivat olla uuden veroisia.
Aika yöpaitamainen mekko tosiaan. Ei mikään juhlavaate ollenkaan.
Olen aina ihmetellyt Marimekon suosiota ja hintaa, melkoisia lypsyvaatteita, ei jatkoon.
Minä en myöskään laittaisi ap:n linkittämää mekkoa mihinkään juhliin. Olen 57v, enkä käytä tunikoita tai lypsymekkoja edes kotona.
Jos kiinnostaa miten itse pukeudun häihin tai muihin isompiin juhliin niin viimeksi mulla on ollut juhlissa sininen hyvin istuva pitsimekko pohjepituisena ja V:n mallisella pääntiellä. Löysin sen kaupan aletangosta -50%.
Onneksi ei tarvitse käydä häissä. Jos joku kutsuu, mitä tuskin tapahtuu, voi aina keksiä jonkun tekosyyn ettei tarvitse mennä. Typerää pönötystä ja turhaa rahanhaaskausta
Onhan se arkinen, mutta ei kamala, vaan ihan hieno. Vaatii tosin korkkarit tai muut juhlavat kengät ja kunnon meikin ja korut, jotta sopii juhlaan.
Ja upea juhla-asu näyttää ihan arkiselta, jos ei meikkaa ja laita hienoja koruja. Että meikkasitko ap huolella ja laitoit juhlavat korut?
Minulla on kansallispuku, joka sopii joka juhlaan, näkeehän niitä niin itsenäisyyspäivän linnan juhlissa kuin Savonlinnan oopperajuhlissa tai häissä. No hautajaisiin ei sovi
Jos tuohonkin aloituksen mekkoon laittaisi patelavyön tuomaan muotoa, niin ihan hyvä olisi. Ja huivi kaulaan, korut ja korkokengät, niin ok!
Toisaalta on lapsellista katsoa muiden pukeutumista. Jos on siisti ja tilaisuuteen kuitenkin sopiva asu. Marimekot on usein kaapuja. Eikö tärkeintä ole se, että ihmiset ovat aidosti iloisia häissä?
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt Marimekon suosiota ja hintaa, melkoisia lypsyvaatteita, ei jatkoon.
Näin. Nyt taas bongasin jotain kivaa mallistosta, kuten unikkokukkaisen farkkumekon. Paksummasta kankaasta tehdyt mekot ja takit ovat kivoja. Ei nuo yöpaitamaisen ohuet pitkät mekot. Rypistyvät ja niistä näkyy alusvaatteet läpi. Paitatakit olivatkin myyty melkein kaikki loppuun.
Mutta kuinka onnistuu hääparilta seksitautirock?
Tyylittömillä on nuo tyylittämien weetee-ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka mekko onkin kaunis ja kallis, ei se ole sopiva häävieraalle. Tuossa mekossa kävisin ehkä kaverin luona kylässä tai torilla ostamassa mansikoita. Häihin kuuluu laittaa juhlavampaa kangasta päälle.
Suomessa vaikea löytää oikeita juhlamekkoja.
Pitkä ja raikas paituli on ihan kiva asuste kesähäihin.
Ostin tässä marimekon hameen ja paitatakin. Paitatakki oli koossa 40 sopiva ja hame koossa 44 sopiva. Olen aika sopusuhtainen, ostan yleensä ylä- ja alaosat samaa kokoa, joskus alaosa kokoa pienempi. Onko siis tarkoitus, että paitatakki kokoa 44 olisi jättimäinen hameen päällä? HIhat roikkuu melkein sormissa, ja helma on puoleen väliä reittä?
Haluavatko ihmiset tuota? Minulla on käsitys, että naiset ostavat vartaloaan imartelevia vaatteita. Joissa näyttävät sirolta, vyötärö ja muodot tulevat esille (ei vatsa), jalat näyttävät pitkiltä ja olemus hoikalta.
Mulla ei ole pitkään aikaan ollut varaa ostaa vaatteita paitsi sukkia ja kalsareita. Luulisin että suoritin kummitätini hautajaiset kunnialla, ainakaan kukaan ei sanonut mitään. Kaikki muu oli mustaa paitsi housut jossa oli mustien raitojen lisäksi myös ruskeita ja valkoisia raitoja. Kuluja tuli junamatkasta 600 kilsan päähän, kristallienkelistä kummini haudalle ja tuliaisista 4 eri talouteen. Ja eväät tietty. Onneks veljeni antoi mulle rahaa, muuten asuisin varmaan jo teltassa. Muita kutsuja ei ole tullut kun kaikki tietää että olen köyhä. Synttäreitä voi viettää aina uudelleen mutta hautajaisia ei.
Eihän tuo juhlamekko ole, mutta mikäpä minä olen arvostelemaan jos joku haluaa siihen pukeutua. Suomessa aikan usein ajatellaan, että kalliimpi vaate sopisi tilaisuuteen kuin tilaisuuteen.
Eräs kaverini kiertää paljon kirppareita ja on löytänyt ihan kivoja asuja sieltä. Vaatteet ovat ihan tavallisia vekkihameita, juhlavampia toppeja/paitapuseroita jne., mutta jotenkin hän osaa aina yhdistellä vaatteet niin, että tavalliset vaatteet näyttävät juhlissakin hyviltä .