Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

auttakaas nyt neuvotonta!

12.12.2006 |

Minulla aina niin säännölliset kuukautiset nyt jo 2 viikkoa myöhässä. Usean testin olen tehnyt ja aina negatiivista näyttää. Selkeitä raskausoireita kuitenkin on, ja selkein niistä on rintani. Rinnat selvästi turvonneet (eivät kuitenkaan arat, vaan raskaan tuntuiset), nännipihat tummenneet ja nännit arat ja kasvaneet (mieheni tämän huomasi, en siis kuvittele). Alavatsassa on ollut vihlontaa ja myös aamupahoinvointia on ollut.

Olen soittanut äippäpolille/labraan/lääkärille ja kukaan ei osaa sanoa mitään!Asun pienellä paikkakunnalla jossa ei tehdä vaginaultria (totesi vain että jos raskaana olet niin kyllä se alkaa näkymään, tule tammikuussa ultraan jos ei kuukautiset ala!), eikä täällä tehdä myöskään verikokeesta raskaustestiä. Onko kellään ollut näin, että kuukautiset viikkoja myöhässä, mutta kotitestit pissasta näyttävät negatiivista, huolimatta alkaneesta raskaudesta?

Mitä minun pitäisi tehdä? Olen avuton. Kuukautiset eivät ole ikinä olleet myöhässä, ja kun noita oireitakin on. Jos raskaana olen, olisin 7.viikolla. Jos odotan tammikuulle niin saan mahdollisen tiedon raskaudestani vasta 12.viikolla! En ole moneen vuoteen käyttänyt hormonaalista ehkäisyä, joten siitä tämä mahdollinen hormonihäiriö ei voi johtua.

Pitäisikö mennä yksityiselle? Paljon siellä maksaa näin varhainen ultraus?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolaan??? On aika kummallista kohtelua tuo mitä olet saanut!

Käsittääkseni tk:n labraan saa viedä pissanäytteen, josta testin tekevät...

Yksityiselle gynelle tietty pääset, itse juuri olin ja pulitin melkein 80 egee. Kallista lystiähän se on, mutta saisit ainakin varmuuden!

Vaadi palvelua, ei kai noin voi sanoa, että alkaahan se sitten näkymään!!! Onpa kumallista!

Vierailija
2/9 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkisellä testillä olet kokeillut, acon on tosi herkkä testi

ja sillä luulisi jo näyttävän =)

Ihemetyttää tuo nevolan vastaus .. tylyä!

Mutta toivottavasti pian selviäisi tilasi, onnea !

t.Eleonoor@ (pikku kakkosta kuumeileva)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultran hinta yksityisellä riippuu paljolti lääkäriasemasta millä käyt, esim. Porin seudulla on jopa 30 euron ero listahinnoissa, n.90¿/60¿. Tästä tosin saa vielä Kelan korvauksen. Itsellä kävi niin, että lääkäri ei perinyt listahinnan mukaista korvausta gynekologisesta ultrasta.. Kävin siis tuolla kalliimmassa paikassa ja toimistomaksujen kanssa itselle jäi maksettavaa vähän alta 50 ¿.. Systeri pääsi halvemmalla, kun kävi toisessa paikassa.. Eli siis kannattaa vähän kartoittaa hintoja ennen ajanvarausta..

Lupaavaltahan tuo sinun tilanteesi kuulostaa.. ;)

Vierailija
4/9 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä melkein osasin odottakin tuollaista vastausta paikalliselta " arvauskeskukselta" . Silti tämä tilanne rassaa! Lapsi olisi todella toivottu, ilman vuosi ollaan oltu ilman ehkäisyä ja asenteella " tulee jos on tullakseen" ja sellaisena (harvinaista kyllä) on pysynytkin, mitään paineita ei siis kuumeilusta olla otettu eikä ressailtu.

Olen tehnyt mm. apteekin omalla testillä ja clearbluella.

Vierailija
5/9 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä viikolla 9 näytti negatiivistä. Ja sitten joinain päivinä positiivistä. Nyt tokalla kerralla näytti 2 ekaa testiä negaa. sit kolmas haalea plussa ja neljäs oli selvä plussa. Silloin oli menkat 1,5 viikkoa myöhässä.

Vierailija
6/9 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis todellakaan ole kuvitellut raskausoireitani! Olo on mitä epätodellisin.. Näyttää siis lupaavasti siltä että elokuussa minusta ja miehestäni tulee äiti ja isi! :)

Vierailija
7/9 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttäny kunnon plussaa ollenkaan vaan jotain haamuntynkää. Clearbluen se digitaalinen näytti mulle plussan, mutta se Clearbluen viivatesti ei kans kunnolla.

Onhan noissa testeissä kovasti eroja.

t. kihara 11+6

Vierailija
8/9 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani testi näytti monta viikkoa negatiivista ja lopulta hän meni lääkäriin valittamaan huonoa oloa. Verikoe osoitti hänen olevan raskaana, muistaakseni oli jo lähellä 10. viikkoa tuolloin.

Haamuhan on hieno uutinen, onnea!

Vierailija
9/9 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muistaakseni joskus kuullut että raskaushormooneja on eniten aamuvirtsassa, joten kannattaa varmaan kokeilla vielä kerran testiä aamupissasta. Päivän aikana kun aineenvaihdunta on nopeampaa saattaa nesteet kiertää tosi nopeasti kehossa, ja näin ollen hormoonien liukeneminen virtsaan voi olla vähäistä, ja vielä jos juot paljon vettä, niin virtsasi voi olla myös erityisen laimeaa... jossittelua, mutta koklaappas!

Ise sain aivan selvän viivan apteekin omalla raskaustelstillä 6. rv:lla, ja tuolloin minullakin oli jo selviä raskausoireita.

Cana 13+2