Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän teinit viettää kesää?

Vierailija
10.07.2023 |

Minulla on 14 ja 11 v pojat. Heillä on valtavasti kavereita, auttavat kotitöissä, juttelevat omista asioistaan, lähtevät kauppaan mukaan ja käyttäytyyvät fiksusti. Mutta vanhempi pelaa yöllä 03 asti valvoo ja nukkuu sitten klo12 asti. Minulle tämä ei ole ongelma, vaan hänen isälle joka ei ole edes huoltaja tämä on merkki että en osaa hoitaa lapsia. Uhkailee sossulla ja lasulla. Olin yhteydessä perheneuvojaan niin hänestä lapset saa lomalla valvoa. Eihän tämä vetele kun koulut alkaa. Mutta nyt on vielä kuukausi kouluun.
Arvon av-raati voitteko auttaa minua. Miten teidän teinit elää?!!?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt 14- ja 12v. Meillä ei oteta puhelimia mukaan, kun mennään nukkumaan eikä heillä ole konsoleita, joilla pelata. Tästä puhelinsäännöstä täytyy kylläkin varmaan ensi vuoden aikana luopua, kun vanhemmalla tytöllä alkaa olla jo ikää sen verran.

Mutta joskus valo vielä kajahtaa huoneesta, jos menen vaikka klo 23 nukkumaan. Vanhempi tyttö maalailee, lukee tms. Saa valvoa kyllä.

Klo 3 on kyllä myöhään, mutta niin kai me kaikki olemme nuorena valvoneet eikä siitä kukaan ole rikki mennyt. Jos hoitaa muuten asiansa kunnolla niin anna valvoa. Katso tilannetta koulujen alettua ja jos valvominen meinaa jäädä päälle niin mieti asiaa sitten uudestaan.

Vierailija
2/22 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppäävät ja rellestävät. Joka päivä pitää muistaa käydä kaupassa että saa edes yhden lonkeron itselleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä tietenkin. Ovat olleet 13v lähtien koko kesän töissä. Kyllä murrosiässä ne lapsuuden pitkät kesät on ohi ja pitää keskittyä vain ja ainoastaan TYÖKOKEMUKSEN hankkimiseen. Niin minäkin aikoinaan tein

Vierailija
4/22 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä tietenkin. Ovat olleet 13v lähtien koko kesän töissä. Kyllä murrosiässä ne lapsuuden pitkät kesät on ohi ja pitää keskittyä vain ja ainoastaan TYÖKOKEMUKSEN hankkimiseen. Niin minäkin aikoinaan tein

Mitä töitä lapset tekevät? Minä ajattelin, että poika 14-v on tämän kesän kotona töissä siivousta ja nurmikon eikkuuta. Ensi kesänä kun on 15 voisi mennä töihin.

Ap

Vierailija
5/22 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvovat illalla pitkään ja nukkuvat puoleen päivään. Joskus jos heillä aamusta tärkeää menoa niin ovat kyllä tikkana vaikka kuudelta ylhäällä. Aivan samalla lailla mekin aikoinaan valvoimme pitkään ja olimme kavereiden kanssa liikkeellä ja aamulla nukuimme. 

Vierailija
6/22 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minusta taas on ollut mukavaa ja helpottavaa olla lomalla koko kesä lapsuudesta asti. Työelämässä ehtii sitten "nauttia" lyhyemmistä kesälomista ja lähes vuoden työrupeamasta jaksamisen rajoilla. Saa nähdä, milloin työelämään pääsen, mutta tähän asti olen nauttinut vapaudesta lomalla. T. 30-vuotiaaksi asti opiskellut ja terveysongelmainen

Vierailija
7/22 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä töitä lapset tekevät? Minä ajattelin, että poika 14-v on tämän kesän kotona töissä siivousta ja nurmikon eikkuuta. Ensi kesänä kun on 15 voisi mennä töihin.

Ap

Vierailija
8/22 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanista kommenteista, tajuan, että ex-mieheni on nipottaja ja narsisti, kaiken pitäisi pyöriä hänen tahdon mukaan.

Ap

Taas jaksaa hoitaa lapsia yksin

Vierailija
9/22 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meill aikoinaan poika 15 -16 v pelasi niin että vuorokausirytmi kääntyi päälaelleen. Mutta koulun alettua palautui.

Nyt on ihan fiksu työssäkäyvä aikuinen mies.

Tuo lastesi isän asenne on sw suurempi harmi/ kiusa

Vierailija
10/22 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kohta 14v ja 12v tytöt. Lomailevat kotona, meillä vanhemmilla vielä kesälomat edessä. Tytöille keksitään kotitöitä ja tekevät myös omatoimisesti, kuten tänään olivat tehneet sämpylöitä. Usein tekevät ruuan valmiiksi. Viettävät aikaa kahdestaan ja tulevat hyvin juttuun keskenään. Trampalla harjoittelevat uusia temppuja, käyvät pyöräilemässä, uimassa, piirtelevät ym. Näkevät toki myös kavereita. Ja toki myös puhelimella ovat.

Isompi meni jo sänkyyn lukemaan, pienempi vielä iltatoimilla. Heräilevät klo 7-8.

Vierailija
11/22 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 15.v: alkukesä kotona, juhannus ja seuraava viikko oltiin reissussa koko perheen voimin, poikakaveri mukana.

Seuraavan viikon teinipari yksin meillä kotona talovahdin hoteissa, puoli viikkoa siitä isännän kanssa kolmistaan. Nyt lähtivät poikakaverin kotiin välillä viettelemään aikaa, kun isäntä on töissä ja minä pienempien kanssa vielä mummolassa.

Ovat valvoneet myöhään, mutta myös olleet välillä ajoissa hereillä ja sitten nukkuneet päikkäreitä. Mitäs se haittaa, koulun alkuun on vielä reilusti aikaa ja rytmin käännöksen aloituksesta puhuttiin että hyvä aloittaa 2.vkoa aikaisemmin, viimeistään viikkoa ennen, jotta ei tule huonoa starttia väsymyksen takia, koska nyt on jo ammattikoulu kyseessä syksyllä.

Vierailija
12/22 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kohta 14v ja 12v tytöt. Lomailevat kotona, meillä vanhemmilla vielä kesälomat edessä. Tytöille keksitään kotitöitä ja tekevät myös omatoimisesti, kuten tänään olivat tehneet sämpylöitä. Usein tekevät ruuan valmiiksi. Viettävät aikaa kahdestaan ja tulevat hyvin juttuun keskenään. Trampalla harjoittelevat uusia temppuja, käyvät pyöräilemässä, uimassa, piirtelevät ym. Näkevät toki myös kavereita. Ja toki myös puhelimella ovat.

Isompi meni jo sänkyyn lukemaan, pienempi vielä iltatoimilla. Heräilevät klo 7-8.

😆 Täällä samanikäiset eikä tässä perheessä kesälomalla kukaan näe aamukahdeksaa saati seitsemää eikä mene nukkumaan ennen puolta yötä.

Vierailija
13/22 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 15 v. tyttö pyörii poikakaverin ja ystäviensä kanssa,, heitä on iso, kiva porukka. Osa jää usein meille yöksi, valvovat aamuneljään ja vastaavasti nukkuvat pitkälle iltapäivään, laittavat ruokaa itse ja käyvät uimassa ja laavulla yms.

Olen ajatellut että nyt on loma, nauttikoon kesästä ja toisistaan, talvella sitten taas eri kuviot.

Vierailija
14/22 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, meillä 15-vuotiaat menee nukkumaan aamuseiskalta. En ole ottanut stressiä asiasta, nyt on loma.

Vierailija
15/22 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätöissä ja matkoilla ja ruisrockissa ja mökillä ja kavereiden kanssa hengaillen

Vierailija
16/22 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vähät välitän eksän kommenteista, jos jatkaa uhkailuja nostan lähestymiskiellon. Pojilla on kaikki hyvin, saavat nauttia kavereista ja kesästä, kuten moni ketjun vanhempi sanoi. Meille on tulossa yöksi eksän pelkäämä kaveri, kuulema nistiltä näyttää. Normaali finninaamainen teini se on ja juttelee mukavasti omia tyttöystävähuoliaan minulle.

Ap

Vierailija
17/22 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vähät välitän eksän kommenteista, jos jatkaa uhkailuja nostan lähestymiskiellon. Pojilla on kaikki hyvin, saavat nauttia kavereista ja kesästä, kuten moni ketjun vanhempi sanoi. Meille on tulossa yöksi eksän pelkäämä kaveri, kuulema nistiltä näyttää. Normaali finninaamainen teini se on ja juttelee mukavasti omia tyttöystävähuoliaan minulle.

Ap

Vierailija
18/22 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista hupsista!

Vierailija
19/22 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan normaalilta kuulostaa teidän elämä, ole huoleti. Saisi isä hetkeksi pysähtyä muistelemaan omaa nuoruuttaan, tuskin itsekään oli teininä klo 21 sängyssä nukkumassa 😊

Vierailija
20/22 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kesä pojilla. Tyypillistä nuorille myös vuorokausirytmin vaihtuminen eli myöhempää illalla mennään nukkumaan. Nuorena parasta oli valvominen aamuyöhön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan