Miten reagoisit jos miehesi haluaisi muuttaa synnyiseudulleen joka olisi tyyliin joku Ilomantsi?
Kommentit (165)
Olisihan se paha paikka, koska itse en haluaisi muuttaa. Mutta reagoisin niin, että keskustelisin asiasta, ja sitten varmaan jos mies olisi ehdoton muuton suhteen, pitäisi päättää, mitä tehdään - vaihtoehdot olisivat etäsuhde tai ero, ellei miehelle sitten kävisi kompromissina joku kakkosasunto tai mökki, jossa voisi halutessaan viettää aikaa. Harmihan se olisi, jos näin kävisi, mutta miehellä toki on oikeus päättää omsta elämästään. Kuten itsellänikin. Itse olen kotoisin Uudeltamaalta, enkä tunne mitään vetoa Itä-Suomeen, paitsi just korkeintaan mökkeilyn merkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Voisin muuttaa. Kyseessä olisi II. Ainut vain, että olisiko siellä minulle mielekästä työtä? Työtä olisi, mutta....
Ehdottomasti muuten muuttaisin.
Siis tarkoitatko, että jos mies vain haluaa muuttaa, niin muutat ehdottomasti, eikä sinulla ole mitään muita kriteereitä kuin työ? Eli sinulla ei ole mitään omia toiveita tai tahtoa, ei mitään omia intressejä mihinkään? Käsittämätön ajattelutapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi ihan ehdoton vaatimus niin erohan siinä tulisi. En ole muuttamassa mihinkään noin 1000 asukkaan kylään juorukellojen puheenaiheeksi.
Ilomantsin väkiluku on 4492.
Jos olisin introvertti ja tykkäisin metsästyksestä ja marjastuksesta, niin tervemenoa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Minä muuttaisin Pohjois-Karjalaan oikein mielelläni. Ilomantsi on kiva paikka.
Voisin muuttaa Pohjois-Karjalaan mutta en Ilomantsiin, en Nurmes tai Lieksa
Joensuu, Kontiolahti, Outokumpu kyllä.
Mieheni on Kiihtelysvaarasta, Heinävaaran kylästä kotoisin ja muutamme sinne heti kun jäämme eläkkeelle. Minä odotan sitä enemmän kuin mieheni.
Vaikeaa olisi, koska molemmilla työpaikka ja lapsilla koulut nykyisellä paikkakunnalla.
Miehen synnyinseutu on muuttotappiomaakuntaa, joten ei oikein kiinnostaisi. Oletan, että täällä toimii systeemit paremmin kuin siellä.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on Kiihtelysvaarasta, Heinävaaran kylästä kotoisin ja muutamme sinne heti kun jäämme eläkkeelle. Minä odotan sitä enemmän kuin mieheni.
Onko Heinävaarassa nykyään enää mitään muuta kuin K-kauppa ja huoltoasema. Ajelin ohi siitä Joensuu-Ilomanstsi tiellä. Ja melko kuihtuvalta näytti.
Kannattaa todellakin kyseenalaistaa nuo em. perättömät väitteet naapureista. Totuus löytyy syyskuussa -23 rikoksista tuomitun ent. kj Saatsin oikeudenkäyntidokumenteista. Kannattaa etsiä käsiinsä kaikki käräjöintiin ja uutisointiin liittyvät dokumentit, on julkista . Siinä jutun juuri ja totuus.
Ei ole koskaan ollut oma ranta, välissä kaupungin puistoalue. Lukekaa käräjäoikeuden dokumentit ent. kj A. Saatsin oikeudenkäynnistä ja Karjalaisen uutisointia asiaan liittyen syyskuussa 2023. Sieltä se totuus löytyy ja suora yhteys tähän juttuun. On julkista tietoa.
Paitsi ettei ole omarantainen tontti. Kaupungin puistokaistale välissä. Myynti-ilmoitus siltä osin väärää tietoa.
Kruunuhaasta Ilomantsiin?
Sanoisin että voin tulla kesällä käymään.
Kannattaa todellakin kyseenalaistaa nuo em. perättömät väitteet naapureista. Totuus löytyy syyskuussa -23 rikoksista tuomitun ent. kj Saatsin oikeudenkäyntidokumenteista. Kannattaa etsiä käsiinsä kaikki käräjöintiin ja uutisointiin liittyvät dokumentit, on julkista . Siinä jutun juuri ja totuus. Tämän jutun vankka yhteys.
Kannattaa todellakin kyseenalaistaa nuo em. perättömät väitteet naapureista. Totuus löytyy syyskuussa -23 rikoksista tuomitun ent. kj Saatsin oikeudenkäyntidokumenteista. Kannattaa etsiä käsiinsä kaikki käräjöintiin ja uutisointiin liittyvät dokumentit, on julkista . Siinä jutun juuri ja totuus. Ja tämän jutun ydinasia.
Kannattaa todellakin kyseenalaistaa nuo em. perättömät väitteet naapureista. Totuus löytyy syyskuussa -23 rikoksista tuomitun ent. kj Saatsin oikeudenkäyntidokumenteista. Kannattaa etsiä käsiinsä kaikki käräjöintiin ja uutisointiin liittyvät dokumentit, on julkista . Siinä jutun juuri ja totuus.
Hieno juttu! Sieltä saisi varmaan upean talon jollain 250 000:n budjetilla. Upea luonto ja kunnon talvet. Fiksu mies!
Hyi helvata, ei ikinä
En muuttaisi 100 km kauemmaksi kehä 3 kolmoselta Suomessa
Mutta Espanjaan muutan vielä
Mikä ihmeen hinku monilla miehillä on mennä takaisin synnyinseudulle, vaikka alue on kurjaa ja köyhää? Osa ei koskaan edes poistu synnynseuduiltaan, ja sitten ihmetellään kun elämä on edelleen kurjaa eikä naistakaan löydy.
Aikuinen ihminen teekee omat valintansa, myös parisuhteessa. Jos muutto kotipaikkakunnalle on ainoa asia, mikä tekee miehen onnelliseksi niin o´lisihan se hassua jollei sitä korttia katsoisi. Itse en muuttaisi mukana enkä viettäisi paikkakunnalla lomia tai muuta vapaa-aikaa. Tämän olen tehnyt selväksi jokaisen parisuhteen alkutaipaleella. Mikään puolison nostalgiatarve tai ikääntyvät vanhemmat, oma yritys jne. ei saa minua muuttamaan. Ero siitä tulisi mutta cacca häppens.
Nykyinen mies on maaseudulta kotoisin alkujaan. Puheissa on taas alkanut esiintyä ajatuksia muutosta kotipitäjään eläkkeellä. Kun olisi kaikki lapsuudenkaverit ja sejasekin muutti sinne perheineen ja olis halvempaa ja hänen suku ja hänen iäkäs isänsä. Kummasti kuvittelee, että minä a) jättäisin omat iäkkäät vanhempani jotta pääsisin piikomaan hänen isänsä eteen, b) lähtisin nykyisestä mukavasta asunnosta hometaloon keskelle ei mitään c) jättäisin omat tukiverkkoni, sukuni ja kaverit. Miehenkin kavereita ja sukua asuu tässä kaupungissa eli ei kyse ole vain minusta. Pari muhkeaa riitaa ollaan aiheesta saatu aikaiseksi. Noh, minusta asiasta on turha tapella. Jos ukko haluaa takaisin kotipitäjään niin senku muuttaa. Minä en sinne lähde vaikka miten polkee jalkaa ja kiukuttelee.