Ei helteitä!
Ihanaa! Mukavat kelit ovat hellineet melkein koko kesän ja näyttää siltä että loppukesäkin menee viileämmissä keleissä. Oliko peräti ensimmäinen kesä vuosiin, kun ei tarvinut kärsiä paria viikkoa pidemmästä helteestä?
Syksyä kohdenkin mennään jo mukavasti :)
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani että olette ylipainoisia ja masentuneita.
Helteet käyvät voimille.
Terveisin nainen 172/56, en ole masentunutOlet alipainoinen, bmi 18,8. Ei ihme, jos kroppa ei kestä normaalia kesäsäätä, jos on syömishäiriöinen.
Ihan normaalin rajoissa on
Älä nyt niitä Forecan säitä liikaa kattele. Ne ei juuri koskaan pidä paikkaansa. Varmemmat sääennustukset on teksti-tv:n sää sivuilla.
Siksipä vietänkin lomani muualla kuin Suomessa. Täällä Wienissä oli tänään 34 astetta, eikä tuultakaan juuri nimeksikään. 😎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helteet käyvät voimille.
Terveisin nainen 172/56, en ole masentunutOlet alipainoinen, bmi 18,8. Ei ihme, jos kroppa ei kestä normaalia kesäsäätä, jos on syömishäiriöinen.
Vaikuttaa siltä että sulla on paha olla. Nyt on normaali kesäsää, nautitaan nyt! :3
Mulla tosiaan on paha olla. Tämä sää on ihan hanurista, koko vuoden saa raataa niska limassa, kylmä kuin jäätyneessä helvetissä, ulkona ei voi olla ikinä koska aina palelee, ja sitten kesäkin on tällainen. Ja aina kun on vähänkin aurinkoa, niin muut valittaa. En vaan jaksa Suomea ja suomalaisia. Ihanaa, että täältä pääse pian pois.
Tosi kiva että olette täällä niin vahingoniloisia kaikkien niiden puolesta, jotka tykkää auringosta :) Te suomalaiset olette niin ihanaa porukkaa, aina halutaan tahallaan pilata muiden ilo. Saatte kyllä sitä kylmää, harmaata paskaa kestää 9 kuukautta vuodesta, mutta pakko vielä ilakoida kun me lämmöstä nauttivat ei saada sitä ikinä. Onneksi en ole geneettisesti suomalainen, se selittää paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin täällä eteläisessä Suomessa lämpenee viikon loppua kohden entisestään. Huomennakin on lähellä hellettä 24 astetta. Säätiedotteet muuttuu jatkuvasti.
Jep, samaa katsoin. Ja +24 pilvettömältä taivaalta on kyllä jo ihan hirveää porotusta. 🥵
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helteet käyvät voimille.
Vaikuttaa siltä että sulla on paha olla. Nyt on normaali kesäsää, nautitaan nyt! :3
Mulla tosiaan on paha olla. Tämä sää on ihan hanurista, koko vuoden saa raataa niska limassa, kylmä kuin jäätyneessä helvetissä, ulkona ei voi olla ikinä koska aina palelee, ja sitten kesäkin on tällainen. Ja aina kun on vähänkin aurinkoa, niin muut valittaa. En vaan jaksa Suomea ja suomalaisia. Ihanaa, että täältä pääse pian pois.
Mitä ihmettä. Itse kuulen narinaa vain kylmyydestä, kaikki tuntuu rakastavan hellettä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helteet käyvät voimille.
Mitä ihmettä. Itse kuulen narinaa vain kylmyydestä, kaikki tuntuu rakastavan hellettä!
Jota on ollut tarjolla ruhtinaalliset kaksi viikkoa tänä kesänä! Jess! Ihanaa olla täällä! Kyllä meille kannattaa nauraa, me rakastetaan elämää täällä! Koko vuosi menee teidän pakkasmasokistien ehdoilla, ja me muut ei saada mitään. Ja sitten vielä muut oikein tulee tänne jakamaan miten onnellisia olette, kun sää on edelleen tätä.
Joillain meistä on myös säähän reagoiva migreeni, ja pilvisyys ja vaihteleva ilma laukaisee senkin. Mutta sekin ilahduttaa teitä! Nauttikaa, nauttikaa :)
Vierailija kirjoitti:
Tosi kiva että olette täällä niin vahingoniloisia kaikkien niiden puolesta, jotka tykkää auringosta :) Te suomalaiset olette niin ihanaa porukkaa, aina halutaan tahallaan pilata muiden ilo. Saatte kyllä sitä kylmää, harmaata paskaa kestää 9 kuukautta vuodesta, mutta pakko vielä ilakoida kun me lämmöstä nauttivat ei saada sitä ikinä. Onneksi en ole geneettisesti suomalainen, se selittää paljon.
Itse muistelisin hellehullujen puolelta vahingoniloisuutta, kun viime kesänä oli sellaisia helteitä että mummelit kupsahtelivat ja luonto kärsi.
Toitotitte kuinka pitää nauttia vaikka väkisin.
Nyt me nautimme. Koittakaa kestää tai lähtekää ulkomaille.
- Heinäkuun 17. päivä alkavan viikon pitäisi olla tilastollisesti suuressa osassa maata vuoden lämpimin, mutta nythän se näyttää tämän kuukausiennusteen perusteella suorastaan yhdeltä kuluvan kesän viileimmistä viikoista. Jos tällainen skenaario toteutuu, niin pitää ihan pinnistellä, että päivälämpötilat nousevat 20 asteeseen tällaisessa asetelmassa. Kannattaa varautua tämän ennusteen perusteella siihen, että jos heinäkuun puolivälin jälkeen aurinkoa ja lämpöä odottaa, niin joutuu pettymään, Mäntykannas kertoo.
Liian hyvää ollakseen totta!? Hellehulluille rohkenen antaa neuvon, koska kukaan ei kuitenkaan usko: eläytykää mahdollisimman intensiivisesti toivomaan koiranilmoja, niin toiveenne voinee ehkä kenties mahdollisesti toteutua ainakin jossakin määrin omana antiteesinään, koska, kuten on monasti tullut todettua, äärimmilleen stressaantuneiden ihmisten (korona, Ukraina, pörssi, jne) toiveet toteutuvat vastakohtinaan!
Terveisin, Tottijarven hanu
Tottispersulle:
Elokuussa me väärään maahan syntyneet lomansa oikein ajoittaneet nautimme täpöillä ja te Purra-fanit kärsitte käristyskupolin alla! 😂😂🤣
Ah! Sieltä se lämpö vaan tuli takaisin :)) Nautin, nautin! Biitsillä makoilen koko viikon, voin sen tehdä koska kroppa tikissä, niin ei tarvitse piilotella polyesteritelttojen alla. Ihanaa, aurinkoa ja lämpöä.
Ihana kesä on ollut. Pitkään kevätkesästä vaivannut kuivuus ei onneksi pilannut marjasatoamme Keski-Suomessa, kuten monessa paikassa valitettavasti kävi.
Kesäkuun alun lumisade vaihtui nopeasti helteisiin ( ja ihania lämpöisiä päiviä riitti myös toukokuulla)
Aurinko on lämmöllään taannut hyvän puutarhasadon ja nyt näyttää, että perus sadetta ja aurinkoa vuorotellen tuo hyvän sadon.
Olemme parhaillaan Saksassa ja vähän turhan kuuma on meille, kun tykkäämme mennä paljon matkoillamme. Tänäänkin metroissa todella monet pitivät kuka mitäkin hikipäissään viuhkoina
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12286305/Mediterranean-approac…
Turistit pyörtyvät kuumuuteen Italiassa. Ennustetaan jopa 48 asteen lämpötiloja tunnetuille turistialuieille esim Kreikassa.
Ihana sateinen Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Tottispersulle:
Elokuussa me väärään maahan syntyneet lomansa oikein ajoittaneet nautimme täpöillä ja te Purra-fanit kärsitte käristyskupolin alla! 😂😂🤣
T. Pöllöpalstan emoji-enska
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse muistelisin hellehullujen puolelta vahingoniloisuutta, kun viime kesänä oli sellaisia helteitä että mummelit kupsahtelivat ja luonto kärsi.
Nyt me nautimme. Koittakaa kestää tai lähtekää ulkomaille.
Jos joku iloitsee mummojen kuolemista, niin se on psykopaatti. Kesällä kuuluu olla lämmin, ilman aurinkoa ei luonto voi hyvin. En tiedä oletko nukkunut bilsan tunnit, mutta kasvit vaatii valoa. Mutta te pakkasmasokistit haluatte suomeen nälkävuosia, kun sato menee pilalle kylmässä ja liiallisessa sateessa. Nauttikaa siitä. Itse todellakin olen muuttamassa muualle, kiitos vaan! Enää muutama kuukausi. Tämä oli viimeinen kesäni täällä, ja eipä tarvitse ikävöidä. Kuten ei teitä suomalaisiakaan :) Tällaisia te olette. Muilla ei saa olla kivaa edes pari kuukautta vuodessa, sille pitää saada stoppi ja ikuisen talven tänne haluatte. Huolehtikaa kehoistanne, niin ihmiselle lajityypillinen säänsietokyky palaa teillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö just ollu iltalehdessä että tulee vielä helle. On vaan myöhässä.
Elokuusta ei vielä tietoa , mutta heinäkuussa ei ole ainakaan tulossa.
Utsjoki tänään yli +29 astetta. Huomenna myös isossa osassa Suomea helteitä. Joo, ei toki ole heinäkuussa tulossa, sovitaan sitten niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt me nautimme. Koittakaa kestää tai lähtekää ulkomaille.Jos joku iloitsee mummojen kuolemista, niin se on psykopaatti. Kesällä kuuluu olla lämmin, ilman aurinkoa ei luonto voi hyvin. En tiedä oletko nukkunut bilsan tunnit, mutta kasvit vaatii valoa. Mutta te pakkasmasokistit haluatte suomeen nälkävuosia, kun sato menee pilalle kylmässä ja liiallisessa sateessa. Nauttikaa siitä. Itse todellakin olen muuttamassa muualle, kiitos vaan! Enää muutama kuukausi. Tämä oli viimeinen kesäni täällä, ja eipä tarvitse ikävöidä. Kuten ei teitä suomalaisiakaan :) Tällaisia te olette. Muilla ei saa olla kivaa edes pari kuukautta vuodessa, sille pitää saada stoppi ja ikuisen talven tänne haluatte. Huolehtikaa kehoistanne, niin ihmiselle lajityypillinen säänsietokyky palaa teillekin.
Onnea uusiin tuuliin, mihin maahan muutat?
Kiitos sille, joka käytti sääkonetta ja auttaa meitä. ;) Elokussa yhtäkkiä tulee helle, ei kai sentään.
Raikkaita säitä riittää koko syksyn ja talven. Olisi kiva, että edes parin kuukauden ajan tarkenisi lyhythihaisessa ulkona.