Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kukaan halunnut töitä

Varastotyöntekijää
10.07.2023 |

Ilmoitin työkkäriin ettei kukaan neljästä työttömästä halunnut työpaikkaa. Saavat sitten karenssia toivottavasti. On se vaan vaikea löytää työntekijöitä nykyään vaikka työttömiä on puoli miljoonaa. Palkka 2200 euroa ihan hyvä palkka työttömälle joka saanut työttömyysrahaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu työttömät luuserit töihin vaan tai karenssia  vuodeksi. Minä hain joskus pakettiauton kuljettajaa niin en löytänyt työntekijää. Jotkut vaati jopa 4000 euroa palkkaa.

Vierailija
2/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs homma ja missä? :) Tuun heti, kun kerrot tarkemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse työtön. Saan 2300 euroa ansiopäivärahaa. Aloitan pian uudet työt, ja palkka on 65000 euroa vuodessa. Olin työttömänä neljä kuukautta. Haluan tietysti ajastani korvausta.

Vierailija
4/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule karenssia, vaan ensin tulee nykyään kai varoitus. 

Voiko ap miettiä olisiko jotain parannettavaa? 

Miltä työkaverit näytti hakijan silmiin? Mitä haastattelussa kysyttiin?

(Itse olen hakenut paikkaan, jossa käveltiin muiden työntekijöiden ohi. Nämä miehet siellä tirskui ja supatteli ihan kuin olisin nähtävyys, paikan pomo haastatteli, muttei reagoinut tuohon asiattomaan käytökseen mitenkään. En ottanut paikkaa vastaan. Toisessa paikassa haastattelija kysyi miten uskon pärjääväni kun työkaverit ovat miehiä. Minusta asia ei ole minun vastuulla eikä työsuoritusten tulisi olla riippuvaisia työkavereiden sukupuolesta, joten oletin että siellä miehillä on varmaan erityisoikeuksia joita naisten pitää sietää. En ottanut tätäkään paikkaa vastaan.)

Vierailija
5/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen toimistolla taas kiireitä näemmä.

Vierailija
6/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule karenssia, vaan ensin tulee nykyään kai varoitus. 

Voiko ap miettiä olisiko jotain parannettavaa? 

Miltä työkaverit näytti hakijan silmiin? Mitä haastattelussa kysyttiin?

(Itse olen hakenut paikkaan, jossa käveltiin muiden työntekijöiden ohi. Nämä miehet siellä tirskui ja supatteli ihan kuin olisin nähtävyys, paikan pomo haastatteli, muttei reagoinut tuohon asiattomaan käytökseen mitenkään. En ottanut paikkaa vastaan. Toisessa paikassa haastattelija kysyi miten uskon pärjääväni kun työkaverit ovat miehiä. Minusta asia ei ole minun vastuulla eikä työsuoritusten tulisi olla riippuvaisia työkavereiden sukupuolesta, joten oletin että siellä miehillä on varmaan erityisoikeuksia joita naisten pitää sietää. En ottanut tätäkään paikkaa vastaan.)

Syrjintä on ikävää, tuomittavaa ja yleistä.

Vierailija
7/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse työtön. Saan 2300 euroa ansiopäivärahaa. Aloitan pian uudet työt, ja palkka on 65000 euroa vuodessa. Olin työttömänä neljä kuukautta. Haluan tietysti ajastani korvausta.

Meinaat, että kaikilla Suomen työttömillä on sama tilanne?

Vierailija
8/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastotyöntekijää kirjoitti:

Ilmoitin työkkäriin ettei kukaan neljästä työttömästä halunnut työpaikkaa.

Kysyitkö, haluavatko? Vai miten asia kävi ilmi?

Olisitko ihan palkkaakin maksanut, vai oliko kysymys jonkinlaisesta talkootyöstä?

Jos kysyit esim. "kiinnostaako tämä työ sinua", niin minä olisin vastannut, että "ei kiinnosta itse homma pätkääkään, mutta rahaa olisin vailla joten voin tulla tekemään". Tulkitsetko tuon niin, etten halua paikkaa? Minusta tuntuu, että minua joskus työnhaussa rangaistaan ihan rehellisyydestäni. 

Vierailija
9/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka 2200 euroa ihan hyvä palkka työttömälle joka saanut työttömyysrahaa.

Palkkahan maksetaan työn mukaan, ei sen suhteen onko työntekijä aiemmin ollut työttömänä. Oikotien tietojen perusteella tuo 2200 on toki hiukan alle varastomiehen keskipalkan. 

Vierailija
10/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitko ihan palkkaakin maksanut, vai oliko kysymys jonkinlaisesta talkootyöstä?

Avauksessahan lukee, että 2200 olisi ollut palkka.

Vierailija
11/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se homma olisi ja mitä pitää osata? 

Työkkäri ei varmaan minulle tarjoa tuollaista, kun on ihan eri alan koulutus ja työkokemus. 

Vierailija
12/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilinv****t sä kenellekään mitään työtä ole tarjonnu.

Kunhan trollailet ja jostain syystä kohteena työttömät.

0/5

Vierailija
13/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tehtävänä kuljettaa yksin asiakkeille kotiin kodinkoneita, pesukoneita, jääkappi/pakastin yhdistelmiä. Hissittömiin taloihin kantamalla? Eipä ihme jos kukaan ei tullut, palkkakin surkean naurettava.

Vierailija
14/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avauksessahan lukee, että 2200 olisi ollut palkka.

Äh, joo. Olen näköjään lukutaidoton. Eipä ihme sitten, kun en kelpaa töihinkään :)

Vierailija
15/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisi itse ensin opetella kieliopin. En todellakaan haluaisi tuollaiselle toopelle töihin.

Vierailija
16/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka oli kohdallaan samoin työtehtävät.

Esihenkilö kuitenkin viesti omituisen ahdistavasti ja epämääräisesti työnkuvasta, joten jätin väliin.

Aivan sama mitä ilmoittaa työkkäriin, he tietävät siellä kuinka työhaastattelu kulki ja aikovat seurata asiaa.

Olikohan sama paikka?

Vierailija
17/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaastattelu missä käyttäydytään kuin ko työpaikka olisi suuri lottovoitto ja etuoikeus työntekijälle on varma vinkki siitä, että työpaikkakiusaus rehottaa... Kamala asenne joten kiitos ei...

Vierailija
18/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se noin toimi.

Tuttuni on yrittäjä ja hän kehuskeli miten huvikseen otti työttömiä haastatteluun ja ilmoitti työvoimatoimistoon kaikista, etteivät olleet työhaluisia. Luuli että saisivat karenssin, niin oppisivat olemaan. Se karenssi vaatii kuitenkin eri tason kieltäytymisen kuin vain työnantajat epämääräisen ilmoitulsen ilman faktaa ja todisteita.

Vierailija
19/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikaan Kuopiossa olisi ollut lottovoitto päästä varastomieheksi. Niihinkään hommiin ei tuntunut pääsevän ilman että oli tuttuja pikkupomoina. Ihmettelen miten aloitus on mahdollista, ehkä muualla ei ole noin älyttömät työmarkkinat kuin Savon sydämessä.

Vierailija
20/26 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhaastattelu missä käyttäydytään kuin ko työpaikka olisi suuri lottovoitto ja etuoikeus työntekijälle on varma vinkki siitä, että työpaikkakiusaus rehottaa... Kamala asenne joten kiitos ei...

Kuvailit juuri jokaisen suomalaisen työhaastattelijan mitä olen ikinä tavannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän