Kysymys muistista
Olen 34v nainen. Liikunnallinen, hoikka ja järjettömän tarkka ihminen (nämä tiedot siis muistisairauksia ajatellen). Olen hyvin järjestelmällinen ihminen ja töissä pedantti. Kotona pienet lapset ja melkoista kiirettä koko elämä tällä hetkellä.
Tällä hetkellä huolta tuo muistini. Periaatteessa minulla on todella hyvä muisti. Muistan lapsuudesta asti hyvin tarkasti tapahtumia. Varhaisaikuisuudesta minulla on sattunut eräs traumaattinen tapahtuma ja sen vuoksi luultavasti pari vuotta elämästäni on hyvin sumeassa muistissa. Mutta muuten muistan vähän liiankin hyvin kaiken elämässäni tapahtuneen.
Nyt olen kuitenkin huomannut että kasvomuistini on huono. Työni puolesta nään valtavasti ihmisiä ja minun tulee tuntea useita perheitä nimeltä. Välillä en saa millään päähäni ihmisiä jos vaikka kaupassa nään. Saatan ajatella että ihminen on tutun näkönen ja se tervehtii minua, mutta en muista yhtään kuka hän on. Lisäksi huomaan että en muista enää kenelle kollegalle tai ystävälle olen puhunut mitäkin asiaa. Usein joudun kysyä että olenko jo sanonut tämän asian. Myös numero-sarjat, kuten pankkitunnus saattaa toisinaan mennä ihan hukkaan. Sitten taas seuraavana päivänä saatan muistaa sen.
Kuulostaako vakavalta?