Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Yksinäisyys lisääntynyt kaikissa ikäryhmissä"

Vierailija
10.07.2023 |

Mitä jos laittaisit tänään viestin ystävällesi, serkullesi tms. jota et ole nähnyt pitkään aikaan?
Tai soittaisit isovanhemmalle, tädille tms?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksinäisyyttä kokevien osuus on yli kolminkertaistunut vuosien 2016 ja 2022 välillä, osoittaa Turun yliopiston tuore tutkimus. Yksinäisyys yleistyi hälyttävästi koronapandemian ja siitä johtuvien rajoitustoimien aikana, mutta kasvu näyttää jatkuneen vielä rajoitusten purkamisen jälkeenkin."

https://www.utu.fi/fi/ajankohtaista/mediatiedote/yksinaisyyden-lisaanty…

Vierailija
2/38 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä kaikille. Menen kohta ulos. Sanon sulle siellä jotain jos sinä näytät siltä että voi sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kyllä tämä kun ihmiset on muuten verkossa enemmän kuin koskaan ennen historiassa mutta silti ollaan yksinäisiä.

Vierailija
4/38 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan myös ahdistellaan niitä jotka eivät todellakaan kaipaa seuraa!

Vierailija
5/38 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisiä kaikille. Menen kohta ulos. Sanon sulle siellä jotain jos sinä näytät siltä että voi sanoa.

Okei 👍 Jutellaanko vaikka pörriäisistä? Niitä on nyt paljon liikkeellä 😊 🐝

Vierailija
6/38 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva joskus nauraa yhdessä jonkun kanssa yhdessä. Mikä naurattaa nykyään - pörriäiset kesällä?

Vierailija
7/38 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on sellainen tunne etten ole yksin kun saan kirjoitella täällä vauva.palstalla. Hyvä niin! 

Mun pitää vielä kestää yksin olemista ja yksinäisyyttä viikko ennenkuin mies tulee työmatkalta kotiin. 

Ei tämä yksin oleminen ja yksinäisyys ole mitään herkkua. Ihaiilen niitä, jotka selviää esim. puolison kuolemasat ilman mitään suuria järjestelyjä. Ite joudun varmaan lääkekuurille tai hullujen huoneeseen jos puoliso lähtee ennen minua. 

Vierailija
8/38 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarajoitukset ja hysteria olivat valtava virhe. Talous on yhä jumissa ja ihmiset yhä yksin.

Vierailija
9/38 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä jotta joidenkin yksinäisyys on asenteesta kiinni. Älkää alistuko.

Vierailija
10/38 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva joskus nauraa yhdessä jonkun kanssa yhdessä. Mikä naurattaa nykyään - pörriäiset kesällä?

Mä käyn stand up -keikoilla nauramassa.

Vierailija
11/38 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulle tulee niistä surullinen olo, kun ihmiset käyttää thermacelliä ym. eivätkä välitä 😞

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/thermacell-hyttyskarkotin-vaikuttaa…

Vierailija
12/38 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kertakaikkiaan jaksa olla kokoajan olla huolissaan ihan kaikesta. Siinä kuolee pystyyn jo eläessään ja kohta on elämä ohi oikeasti.

Vierailija
13/38 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tapaamiset Senioripysäkin keskusteluryhmissä tuovat ajanvietettä ajoittaista yksinäisyyttä kokevalle turkulaiselle.

Jos nuorilla on nuokkari, niin senioreilla täytyy sitten olla seukkari, keksi yksi ryhmästämme, kirjastohoitajan työstä eläköitynyt Silto naurahtaa."

Mitäs meille keski-ikäisille sitten? Keskari?

Vierailija
14/38 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kertakaikkiaan jaksa olla kokoajan olla huolissaan ihan kaikesta. Siinä kuolee pystyyn jo eläessään ja kohta on elämä ohi oikeasti.

Mistä sun nyt pitäisi olla huolissaan?

Vierailija
15/38 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, minä olen se jolle muiden pitäisi soittaa ja kysyä pitkästä aikaa miten menee. Itse en sitä voi tehdä koska olin jo vuosia se henkilö joka aina kyseli, ja jolta koskaan ei kukaan kysellyt. Se että tekisin soittokierroksen kaikkien näiden vuosien jälkeen vain pahentaisi yksinäisyyttäni, jonka kanssa pärjään nyt ihan ok jo, kun olen tottunut.

Vierailija
16/38 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että vaikka olen yksin, en ole yksinäinen. HALUAN OLLA YKSIN, ENKÄ OLLA YHTEYDESSÄ. Joten ei, en ala mitään viestejä laittelemaan kaukaisille sukulaisille. Ei kiinnosta, ei ole kiinnostanut 20 vuoteen.

Vierailija
17/38 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronarajoitukset ja hysteria olivat valtava virhe. Talous on yhä jumissa ja ihmiset yhä yksin.

Olen täysin samaa mieltä.

Tosin eipä sitä kukaan tiennyt eikä osannut arvata mitä muita kun taloudellisia seurauksia suluilla ja rajoituksilla tulee olemaan. Kaikki tapahtui niin nopeasti eikä maailmassa ole ollut vastaavaa tapahtumaa aiemmin.

Suomen ääritoimet olivat ylimitoitettuja, Ruotsi toimi realistisemmin, ok, siellä kuoli huomattavasti paljon enemmän ihmisiä, mutta niinhän niitä kuolee muutoinkin epidemioihin. Heidän talous ei notkahtanut yhtä pahasti eivätkä joutuneet ottamaan velkaa. Suomessa laitettiin kaikki koulutkin kiinni joka oli tuhoisaa monelle nuorelle. Moni, liian moni putosi kelkasta ja siitä on loppuelämän seuraukset.

Pääkaupunkiseudulla sulkutilat kesti liian kauan, ei uskallettu avata liikuntapaikkoja ja ihmiset olivat jo tottuneet jumittamaan kodeissaan yksin tai keskenään. Mikään toiminto ei ilmeisesti ole oikein vieläkään palannut entiselle tasolleen. Tarkoitan siis ruoka ravintoloiden asiakasmääriä, liikuntatilojen käyttäjämääriä, elokuvateattereiden ym kulttuuripaikkojen käviämääriä, järjestötoimintaa jne.

Osasta ihmisiä on tullut töykeitä, riitaisia, käytöstavat ovat hävinneet. Niisya jotka ennen pandemiaa olivat huoliteltuja ja tyylikkääsyi pukeutuneita, osa ei viitsi enää mähdä vaivaa ulkoisen habituksen suhteen kun 1,5 v vedettiin kotona tukka likasena vanhoissa kollegehousuissa ja t paidassa. Luin myös jostain että thl arvelee väestön lihoneen korona aikana. Tästä ei siis ole mitään tutkimusys tehty, mutta uskon tuohon kyllä täysin kun katson itseäni +10kg 2 v aikana sekä ympärilläni olevia tuttuja niin mäen todella selvästi muutoksen, suuri osa on lihonut.

Vierailija
18/38 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän huono ottaa yhteyttä ystäviin tai sukulaisiin. Ystäviä ei ole, olen köyhä. Sukulaiset ovat hautausmaassa/uurnalehdossa. Olisihan se kiva jo tänä kesänä jutella jonkun muunkin kuin apteekin tädin kanssa. Heipat joskus eväskaupan kasöörin kanssa. No syksymmällä sitten lekurin kanssa vartin höpinät ja kun menee hyvissä ajoin ennen lääkäriaikaa niin odotustilassa on usein juttuseuraa. Ainakin saa kuunnella.

Vierailija
19/38 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kyllä tämä kun ihmiset on muuten verkossa enemmän kuin koskaan ennen historiassa mutta silti ollaan yksinäisiä.

Verkossa sosiaalisointi ei tule ikinä korvaamaan sitä tarvetta sosiaalisoida naamatusten. Ihminen on nykyään niin sairas ja masentunut kun elämme niin kaukana meidän luonnollisesta tilasta.

Vierailija
20/38 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen ekstrovertti, se joka soitti, pyysi , tekstitti. Mutta ihmiset eivät vastanneet , eivät tulet, eikä heitä kiinnostanut. Joten päätin lopettaa.

En aio enää koskaan ottaa yhteyttä kehenkään paitsi omaan lapsuudenperheeseeni ja omiin lapsiini. He ja mieheni riittää. Harmittaa vain etten tehnyt enemmän lapsia ja lopettanut pitämästä yhteyttä muihin paljon aiemmin.

Muut saavat olla, minua ei kiinnosta ovatko vai eivät yksinäisiä. Jos näen tuttuja, käännän heille selkäni. Jos joku yrittää ottaa yhteyttä blokkaat heidät.

Olen muuttunut ja olen niin paljon onnellisempi. Ei tarvitse kuunnella selityksiä, ei tarvitse arvuutella haluaako joku olla yksin ja häiritsen heitä. En aio häiritä enää yhtään ketään tultuani. Jos haluan puhua ns. vieraiden kanssa juttelen randomtyypeille, jos joku tulee puhumaan suoraan minulle. Muuten en heillekään,

YouTube, tiktok ja keskustelupalstat riittävät ja loput keskustelut käyn itseni kanssa omassa päässäni.