Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet kotiäidit puhuvat toistensa päälle?

Vierailija
12.12.2006 |

Onko kukaan huomannut samaa asiaa? Onko meillä kotimammoilla niin suuri tarve puhua OMASTA arjestamme lastemme parissa, että unohdamme hyvät käyttäytymissäännötkin?

Liian monta kertaa olen huomannut asian esim. perhekerhoissa ja puistoissa, kun me äidit jutellaan keskenämme. Itse olen oikeasti yksinäinen, kun olemme muuttaneet puoli vuotta sitten ja todellakin kaipaisin itsekin kuuntelijaa, keskustelijaa, ystävää vierelleni.

Sosiaalisena ja avoimena kyselen muiden kuulumisia ja itsekin yritän osallistua....mutta lähes aina käy niin, että huomaan olleeni se kuuntelija enemmän. Olisi vaan niin kiva joskus saada itsekin sanottua asiansa kunnolla loppuun asti. Ja en ole mikään hissukka, joka jää jalkoihin, vaan ihan tavallinen reipas & iloinen kotiäityli :O)

Mitä mieltä muut? Onko havaintoja vastaavasta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen vuoksi pysyttenkin nykyisin hiljaa en jaksa muiden juttuja enää kuunnella

Vierailija
2/8 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa enemmänkin olla luonnekysymys tai käytöstapojen puutetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on aivan raivostuttavaa se päälle puhuminen

Vierailija
4/8 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on myös kovaääninen.

Mieheni oppi myös tämän tavan minulta koska halusi saada asiansa sanottua kun minä kälätin.

Ennenpitkää siinä käy vaan niin, että se kuka puhuu päälle ja kovaäänisesti, kuulee vain oman äänensä eikä sitä kiinnosta mitä joku toinen sanoo, vain hänen asiansa on kiinnostava, kuunneltava ja tärkeä.

minulle onneksi näin ei ole käynyt, miehelleni kyllä.

Vierailija
5/8 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kova puhumaan päälle ja vielä toistan samoja lauseita vahingossa. Ehkä kyse on siitä, että kokee, ettei toinen kuule...huono tapa, myönnän kyllä.

Vierailija
6/8 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. etelä-eurooppalaiset lienevät sitten TOSI huonokäytöksisiä! Siellä kun ei pidetä viiden minuutin taukoa joka lauseen ja toisten puheenvuorojen välissä.

Suomalaiset on hitaita ja jähmeitä, eleet kuin robotilla.

Vierailija
7/8 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten takia ja on kiire sanoa asiansa äkkiä!

Kotiäitiystävien kanssa olemme nauraneet, että kuinka mainio tilanne on se, että pystymme puhumaan kolmea asiaa päällekkäin ja hoitamaan lapsetkin. Ja silti pystymme myös kuuntelemaan ja omaksumaan toisten puheet!

Vierailija
8/8 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lasten takia ja on kiire sanoa asiansa äkkiä!

Kotiäitiystävien kanssa olemme nauraneet, että kuinka mainio tilanne on se, että pystymme puhumaan kolmea asiaa päällekkäin ja hoitamaan lapsetkin. Ja silti pystymme myös kuuntelemaan ja omaksumaan toisten puheet!

Sitä paitsi väsyneenä ei aina jaksa oikeasti keskittyä. Suoltaa suustaan puhetta ilman, että kamalasti seuraisi sitä, mitä toinen vastaa. Paha ja tylsä juttu, tietenkin, mutta kerrankos sitä, usean kuukauden pätkäunen jälkeen...