Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miki Liukkosen tuotanto. Oletko lukenut?

Vierailija
09.07.2023 |

Mikä on mielestäsi Miki Liukkosen paras kirja? Oletko lukenut monia hänen kirjojaan? Itse olen yrittänyt aloittaa teosta, johon liittyi keltainen väri. Ei kyllä lähtenyt liitoon. Nyt olisi tarkoituksena lukea edes yksi hänen teos, mutta kun hänen kirjansa on niin hemmetin paksuja....

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wsoy:n sivulla on näyte uudesta.

Vierailija
22/51 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Liukkosen tuotanto mitään viihdekirjallisuutta ole eikä sovi läheskään kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miki olo äärimmäisyyksien ihminen. Ehdoton ja herkkä. Näki sellaiset yksityiskohdat ,mitä muut ei ja kaikki isommat jutut kuten nyt vaikka ystävän lasten nimet oli yhdentekeviä. Ehkä muisti näiden lasten vihreät silmät ruskeilla täplillä ja gerbiilin nimen?

Vierailija
24/51 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin nyt Wsoy:n sivuilta näytetekstin Vierastila-kirjasta. Sieltä voi näköjään siis itse kukin lukea itsekin.

Teksti oli eri tyyppistä mitä olisin voinut kuvitella sen olevan, vaikken ollut kuvitellutkaan mitään.

Ensimmäiseksi yllätyin murteellisten sanojen määrästä. Mitään murretta kieli ei silti taida jäljitellä. Toinen mihin huomioni kiinnittyi oli hyvin tavanomaisten ja mitäänsanomattomien sanontojen, vertauksien tai muiden sellaisten käyttö.

Näytetekstin kerronta on kiemuraista puhekieltä. Kertojan ajatukset hyppii ja tapahtumat etenee siinä sivussa, on monia pikkuisia asioita mihin voi kiinnittää huomiota tai olla kiinnittämättä huomiota.

Luin vain lyhyen näytetekstin tulevasta, vielä ilmestymättömästä kirjasta. En vielä päättänyt onko kirjat mielestäni mielenkiintoisia vai ei. Vielä kiinnostaa lukea ainakin vähän niitä jo julkaistuja kirjoja.

Vierailija
25/51 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kirjat eivät varmaan sovi ns. nopeille lukijoille, jotka lukevat aukeaman silmäilemällä sen läpi.

Vierailija
26/51 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi varmasti lukea niin pitkiä kirjoj, kuin hän kirjoitti. Parhaimmillaan jonkin lauseen kerrotaan olleen puolitoista sivua pitkä. Menee liian jaatitteluksi minun makuun.

Niin paljon kuin Mikistä tykkäsin ja hänen persoonasta.

Ehkä joku runokirja voisi olla? Runothan on tietyllä tavalla tiivistettyjä ajatuksia ja tunnetiloja. Ainakaan en koskaan ole lukenut runoa , joka jatkuu sivukaupalla :D

Vierailija
27/51 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremman editorin tarpeessa, 1000 sivua olisi mennyt 150 sivuiseksi.

Kun noita Liukkosen kirjojen tekstejä lukee, miettii, mistä tuota kannattaisi karsia, kun teksti on niin tajunnanvirtaa, ettei erota, mikä on kirjan kokonaisuuden kannalta erityisen vaikuttava ja merkittävä kohta. Punaista lankaa, joka pitäisi noita järkäleitä kasassa, ei oikein ole. Ovat nuo olleet kustannustoimittajallekin melkoinen puuhamaa. Jostain luin, että kustannustoimittaja oli sanonut hänelle, että tästä uudesta kirjasta tehdään parisataasivuinen. Mutta ei tuo toteutunut. Minä olisin halunnut nähdä, minkälainen olisi ollut se parisataasivuinen taidonnäyte, jossa olisi ollut pakko laittaa rönsyt kuriin.

Vierailija
28/51 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia ne kirjat sitten ovat?

Millainen on kirjoitustyyli, henkilöhahmot, aiheet, muuta?

Kirjastoissa on kaikki varattu, niin ei pääse lukemaan sieltäkään.

Kannattaa katsoa aktiivisesti sillä niitäkin palautuu aina ajoittain ja laitapas muuten jonoon itsesi. Minun täytyisi itselleni hankkia Miki Liukkosen tuotantoa. Mistäköhän löytyisi?

Vierailija
29/51 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue 

ei voisi vähempää kiinnostaa 

ukko unohtuu kyllä nopeasti 

Vierailija
30/51 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän Liukkosen tuotanto mitään viihdekirjallisuutta ole eikä sovi läheskään kaikille.

Kyllä se sopii kaikille jotka ovat kiinnostuneita lukemaan ja sitten kaikille jotka pitävät tuotannosta. Viihdekään ei sovi kaikille eikä mikään sovi aivan kaikille ja siksikin on hyvä että meillä on maailmassa paljon kaikenlaista erilaista josta voi valita mieleisensä.

Vierailija
31/51 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wokea parhaimmillaan, en ole lukenut.

Vierailija
32/51 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miki olo äärimmäisyyksien ihminen. Ehdoton ja herkkä. Näki sellaiset yksityiskohdat ,mitä muut ei ja kaikki isommat jutut kuten nyt vaikka ystävän lasten nimet oli yhdentekeviä. Ehkä muisti näiden lasten vihreät silmät ruskeilla täplillä ja gerbiilin nimen?

Tavallaan äärimmäisyyksien ihminen mutta se vaatii ymmärrystä jo ja on osa kokonaisuutta. Vaatii erityistä taitoa jota harvalta löytyy ja varsinkaan samalla tavalla. Ehdoton ihminen hän ei suinkaan ollut mutta hänen ehdottomuutensa liittyi tietynlaisiin asioihin ja se oli tarkoituksenmukaista. Samaistun monessa asiassa häneen ja olen aivan varma että häntä ei ymmärretty koskaan ihan täysin oikein, ainakaan siis perhepiirin ja ystäväpiirin ulkopuolella. Ihailin välittömästi Mikiä sillä hämmennyin siitä kuinka tutulta hän tuntuikaan hyvin nopeasti ja samankaltaisuutemme monissa asioissa oli käsittämätöntä. En ole koskaan tavannut vastaavaa ihmistä.

Vierailija
33/51 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miko oli valokuvauksellinen joo mutta tuotanto ei kiinnostele 

Vierailija
34/51 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kirjat eivät varmaan sovi ns. nopeille lukijoille, jotka lukevat aukeaman silmäilemällä sen läpi.

Nopea lukeminen ei ole kaikessa kirjallisuudessa edes suositeltavaa, tavoiteltavaa tai hyödyllistäkään. Kirjoista voi myös oppia paljon. Vaikka olen itse aina lukenut paljon ja ymmärrän helposti asioita, myönnän että joudun itsekin välillä keskeyttämään lukemisen ja pohtimaan asioita tai muuten tutkimaan asioita lisää. Voi toki olla että minulla on tässä jotakin henkilökohtaista eroavaisuutta muihin lukijoihin mutta näinkin voi siis olla. Eikä kannata hävetä jos joutuu lukemaan esimerkiksi jonkin kohdan uudestaan vaikka sitten useammankin kerran. Syitä tähän voi olla ymmärrys mutta myös toisinaan kuormitustekijät vaikeuttavat lukemista. On myös mahdollista että joskus uudelleen lukiessa asioita avautuukin eri tavalla. No, tällaisia ajatuksia perinteisen lukemisen ja lukukokemuksen lisäksi. Toki voihan sitä perinteisestikin vain lukea kirjaa normaalisti ilman tätä kaikkea kiemuraa.

Vierailija
35/51 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wokea parhaimmillaan, en ole lukenut.

Hyvä ajatus, jotkut meistä on avoimia kaikenlaiselle. Olen itse elämässäni yllättynyt niin monesti erilaisissa asioissa vain siksi että ihan kettuillaksenikin otan selvää eri jutuista ja olen utelias. Joskus pieni skeptisyys tai karsastuskin saattaa hävitä kuin tuhka tuuleen. On myös todellista että pystyn myös esimerkiksi lukemaan sellaistakin joka aiheuttaa minussa inhoa tai muuta vastenmielisyyttä, hämmentää, järkyttää tai mitä tahansa. Kaikki eivät tähän pysty ainakaan samalla tavalla. Vaatii luonteenvahvuutta.

Vierailija
36/51 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen mikki hiiren tuotanto. 

Vierailija
37/51 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri Mikin viimeisimmän kirjan. Tykkäsin kirjasta. Hän oli omanlaisensa kirjailija. Meinaan lukea lisää Mikin kirjoja.

Vierailija
38/51 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoilkaahan kokemuksianne kirjoista ja muutenkin.

Vierailija
39/51 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olikse kirjailija?

Mä kun luulin et sen kovin meriitti oli panna beemiä.

Sehän oli se Sakke.

Vierailija
40/51 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis olikse kirjailija?

Mä kun luulin et sen kovin meriitti oli panna beemiä.

Sehän oli se Sakke.

Nyt hän elää vain nössöä elämää. Ymmärrän tämän täysin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi