Polven nivelrikko, onko kellään?
Olen vasta saanut diagnoosin polvien nivelrikosta. Kipuja on ollut vielä vähän. Miten teillä muilla kohtalotovereilla nivelrikko on edennyt?
Tarkoitan siis kipujen, liikkumisen rajoitusten tms suhteen.
Kommentit (9)
Ei ole, Olet maailman ensimmäinen jolla moinen diagnosoitu.
Lisää typeriä kysymyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, Olet maailman ensimmäinen jolla moinen diagnosoitu.
Lisää typeriä kysymyksiä?
Miten viitsit edes kommentoida?
Minulla on. Pärjään hyvin ilman lääkkeitä. Itselläni liikkuminen on tärkeää. Jos jään paikalleni, polvi on heti kipeä. On vain liikuttava ja touhuttava. Voimia ap.
Minulla on nivelrikko polvessa ja olkapäässä. Helteiset päivät ovat tosi hankalia - mutta nivelissä on kivut helteen myötä lähes loppuneet.
Itselläni todetiin molemipien povien nivelrikot 2015. Oikea poveni pahempi koska siinä myös kierukan repeämä.Povet ovat kuin ilma puntari satella ja kostealla säällä särkevät.En valita. Kuten lääkäri sanoi Kippun paras lääke on liiku. Joten kävelen ulkona joka päivä paljon läpi vuoden ajat. Otan myös joka päivä aptekista myytävän glucosamin tapletin.Sama löytyy ruoka kaupat luontaistuet hyllyistä.Juon myös itse tehtyä inkivääristä juomaa.Eteisessä on kaverini kävelykeppi,jos se povi äityy jossa kierukan repetymä? Sillä periksi en anna.Sali voimistelussa on polvi tuet. Kun kipu sietämätän kipu geeliä,panadol 100 milli gramaa yöksi. En valita.Joten ihmiset aina sanoo, helpoahan sulla kävelet paljon päivittäin et lihoa.
Pahinta on portaiden nousu ja lasku, muuten kävellessä tai pyöräilessä ei satu mitenkään pahasti, jos ollenkaa, kyykkyyn meno myös ottaa kierukkaan ja polvi lukittuu, ylös noustessa napsahtaa ja vihlsisee ikävästi
On llut pari vuotta. Liikkua pitää, mutta liikuntalaji polvien ehdoilla. Pystyn kävelemään, pyöräilemään mitta en juoksemaan. Myöskään kuntosalilla ei voi tehdä kaikkea mitä ennen, esim kyykkyjä en pysty tekemään, mutta jalkaprässiä kyllä. Äkkinäiset liikkeet eivät tunnu hyvältä. Välillä kipeytyy rasituksesta, mutta siihen otan viikon lääkekuurin ja taas mennään.