Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ja naisen roolit! Tuleeko esimerkit omista vanhemmista?

Vierailija
12.12.2006 |

Opitaankohan ne esimerkit kotoa vai mistä?

Otetaan esimerkki!

Miehen äiti palvelee miehen isää. Isä vaan sanoo että ei ole lautasia pöydässä, niin äiti juoksee hakemaan jne. esimerkkejä on liian paljon.

Luuleeko nyt mies että minä olen samanlainen palvelija kuin hänen äitinsä? Että miehen ei tarvitse mitään tehdä, etä kyllä se muija kaiken hoitaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti mies seuraa oman perheensä mallia, jollei tietoisesti päätä tehdä toisin. Samoin nainen. Ongelmia syntyy silöoin kun a) mallit ovat erilaiset tai b) mallit eivät sovi siihen, miten elämä eteen tuleissa olosuhteissa pitäisi järjestää.

Vierailija
2/5 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat... hän olettaa, että minä olen myös työssäkäyvä kodinhengetär joka tekee kaiken kaikille.

Minä taasen perheestä jossa äiti passasi poikia ja isää ja meidän tyttöjen piti niin myös tehdä.

Enää en suostu tähän. Lopetin sukupolvien ajan tapahtuneen superäiti/nainen/ vaimo myytin meidän suvussa.

Vain minä voin sen tehdä itselleni ei kukaan muu.

Eroamme tämän takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sellaisesta perheestä, jossa isä oli töissä reissuhommissa. Ja kun oli kotona, niin teki myös kotitöitä ja auttoi äitiäni kaikissa asioissa. Ei montaa kertaa tarvitse sanoa että esim. korjaa lamppu tms. Ehkä ei tarvitse sanoa lainkaan kun isä huomaa itse.

Mutta nyt mun mies on just sellainen, joka luulee ja odottaa että nainen tekee kaiken kun kerran hänen äitinsä tekee kaiken!

Ja meillä on todella paljon riitoja just pikkuasioista!

ap

Vierailija
4/5 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheestä jossa vanhempani erosivat kolmen lapsen ollessa pieniä. Niinpä äitini hoiti yksin arjen meidän kanssamme.

Mieheni on perheestä, jossa äiti oli kotiäitinä koko lastensa lapsuuden ajan, ja on edelleenkin, vaikka nuorin on jo lähes täysi-ikäinen.. Niinpä hän hoiti kotona kaikki hommat.

Tässä omassa perheessämme, minä hoidan " automaattisesti" kodin ja lapset, kun taas mieheni automaattisesti olettaa naisen hoitavan kaiken... Ihan hyvin menee nyt, kun olen kotiäitinä.... mutta entäs kun palaan työelämään?? silloin tulee yhteentörmäyksiä!"

Vierailija
5/5 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa meni aika kauan tajuta, ettei äitinsä, tai isänsä, ollut hänelle ikinä edes opettanut mitään kotitöitä. Eli ei auttanut sanoa, että siivoa, tiskaa tai tee pyykit, kun ei hänellä ollut siihen minkäänlaista mallia. Sitten kun tajusin hommat hänelle opettaa, teki ne ihan hyvin.

Omassa lapsuudessa sain vahvan naisen roolimallin suvun naisista, ja kyllä se on aika vahvana mussa edelleen. En ole koskaan käsittänyt puhetta " heikommista astioista" tms. ja tykkään pitää ohjat tiukasti omissa käsissä. On ollut kieltämättä hiukan opettelemista, että muistan antaa vastuuta tarpeeksi myös miehelle, koska tasa-arvoisessa perheessä tässä on tarkoitus elellä. Kumpikaan meistä ei olisi tyytyväinen kotityrannin alaisuudessa, oli se mies tai nainen. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän