Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos yksi lapsi sairaana, niin meneekö muut hoitoon?

Vierailija
12.12.2006 |

Miten teillä toimitaan?

Lisäksi minua kiinnostaa, mitä ajattelet niistä, jotka tuovat toisen lapsen hoitoon hoitaessaan sairasta kotona? Entä jos osa lapsista on koulussa, pitäisikö sitten koululaistenkin jäädä kotiin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin eskarilainen menee eskariin.

5v voi itse päättää haluaako jäädä kotiin vai mennä hoitoon kavereiden luo

Vierailija
2/21 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä siksi, että sairas saa sairastaa rauhassa ja terve saa ulkoilla ja nukkuu päiväunet. Kotona terve kaksonen ei ymmärrä toisen olevan sairas ja yrittää villitä parhaan mukaan.

Mäkin pohdin toisinaan, että mitäköhän muut tästä ajattelee. Haistelen erityisen tarkkaan hoitajien mielialoja, yritän tulkita, mitä mieltä he ovat. Me tiedämme, että näin on lapsille paras, mutta toisaalta olen ollut vaistoavani, että pk:n johtajan mielestä ois parempi jos pienten ryhmä olisi mahdollisimman pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

k

Vierailija
4/21 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotias ei mene, hän on tietysti kotona aina kun mahdollista.

Mutta jos 2v on sairas, hän saa sairastaa yksin kotona ja minä teen samalla töitäni.

Vierailija
5/21 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tätä mä meinasin. Mietin, että ajatteleeko muut meidän tuovan lapsen tartuttamaan muita lapsia. Mutta sittenhän samalla logiikalla pitäisi nuo koululaisetkin pitää kotona. Ja mitenhän sitä sitten perustelisi kouluun... " Meidän 4 v. on sairas, joten lapset ei tuu kouluun???"

Vierailija
6/21 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tämmöstä kotiäitilogiikkaa ei siis kovin viisasta :D että vois edes tarhassa minimoida sairauksia.

Vierailija
7/21 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä terveet voi mennä päiväkotiin siksi että sairas saa rauhassa sairastaa. Jos siis kyseessä ei ole joku tarttuva tauti jne..

Vierailija
8/21 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat ovat tuoneet selkeästi mielipiteensä ilmi, että ovat samalla kannalla meidän vanhempien kanssa. He näkevät, että tauti on saatu sieltä pk:sta ja tulee joka tapauksessa kiertämään ne, ketkä se nyt sitten kiertää.

Johtaja ajattelee varmaan jotain muita asioita.

t. AP

Vierailija
9/21 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei menee kouluun/tarhaan - tämä on erittäin mielenkiintoinen kysymys. Meillä oli nimittäin saman aikaan 4 lasta tarhassa, ja silloin pienin oli hyvin usein sairaana. Pieni tarha ja aina odotettiin, että kun pienin on kipeänä - niin kaikki muutkin ovat kotana. Jouduin melkein kirjallisesti selittää, että minä vien sairaan lapsen mummille - ja mummi ei jaksa hoitaa silloin sen 2 vuotiaan kipeän lapsen lisäksi vielä isommat.

Se tilanne oli minusta tosi kiusallinen - minun oli pakko mennä töihin (sellaista on) ja taas mummi oli luvannut hoita sairaat lapset tarvittaessa. Ja miten se sairas koskaan voi saada rauha, jos aina on hälinä ympärillä? Silloin ajattelin, että heti jos meidän 4 on pois, niin heillä on 10 % vähemmän hoidettavia - siksi halusivat, että terveetkin ovat kotona (tai siis mummolassa). Meillä ei edes silloin ollut autoa - piti viedä julkisella - onneeksi työpaikka on ihan mummolan vieressä.

Koululaiset tietysti menevät kouluun, jos heillä ei ole oireita - sairastavat sitten silloin kun on heidän " vuoro" . Tartuntavaara on joka paikassa! Ei me lasikuvun alla eletä

Vierailija
10/21 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntävät kaikki lelut suuhun,kuolaavat ja pärskivät suoraan toisia päin. Sairastuttavat myös hoitajan omat lapset ja kun hoitaja jää hoitamaan omaa sairastavaa lastaan (jonka SINUN lapsesi tartuttanut),VALITAT KUN JOUDUTTE VARAHOITAJALLE!!!!

Vierailija
11/21 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias kerhossa, 2-vuotias vielä kotona. Käytännössä se on se 4-vuotias, joka tuo kaikki pöpöt ja sairastaa ne ensin. Eli kyllä menee sitten kerhoon, vaikka pienempi olisi jo sairas saman pöpön takia.

Toistaiseksi kaava on ollut joka kerta tuo. Yleensä tulen sitten itse viimeiseksi kipeeksi.

Vierailija
12/21 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lähinnä siksi, että sairas saa sairastaa rauhassa ja terve saa ulkoilla ja nukkuu päiväunet. Kotona terve kaksonen ei ymmärrä toisen olevan sairas ja yrittää villitä parhaan mukaan.

Mäkin pohdin toisinaan, että mitäköhän muut tästä ajattelee. Haistelen erityisen tarkkaan hoitajien mielialoja, yritän tulkita, mitä mieltä he ovat. Me tiedämme, että näin on lapsille paras, mutta toisaalta olen ollut vaistoavani, että pk:n johtajan mielestä ois parempi jos pienten ryhmä olisi mahdollisimman pieni.

Vanhempi ymmärtää jo, että toinen on kipeä eikä häiritse potilasta, mutta uhmis 3-v ei ymmärrä, että toinen on kipeä. Ei anna isoveljen sairastaa rauhassa ja " lapsen paras olla kotona" menee kiukutteluksi, huudoksi ja komentamiseksi hänen osaltaan. Mutta tämänkin kun kerroin kerran täällä, heti leimattiin kasvatuskyvyttömäksi äidiksi....

Eskarilainen saa valita, meneekö tarhaan vai jääkö kotiin, jos pienempi on kipeä. Yleensä tahtoo tarhaan, leikkikavereita...

Vierailija
13/21 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olen huomannut, että päivä sujuu kivemminkin kun on leikkikaveri paikalla (äiti saa rauhassa puuhailla kotihommia ja no, joo, roikkua välillä netissäkin, niinkuin nyt;)).

Vierailija
14/21 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas on kotona ja terve tarhassa. Näin terve saa sitä normaalia touhua, mitä muulloinkin, tulee ulkoiltua ja nukuttua päikyt. Meillä on siis tilanne, että päiväkodissa nukkuvat, kotona ei. Sairaana tietty nukkuvat kotona miten haluavat. Heti, kun terve tulee kotiin, hän yrittää saada toisen mukaan leikkeihin tai herättää sairasta uniltaan. Iltapäivän ja illan aikana ehdin vakuuttua siitä, että järjestely on järkevä.

Vierailija
15/21 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tähän asti eivät ole protestoineet tarhaan menoa, vaikka toinen jää kotiin. Lisäksi nuo päivät ovat hyvää harjoitusta erillään oloon, mitä suositellaan kaksosille sopivina annoksina.

t. 18

Vierailija
16/21 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

. Ei anna isoveljen sairastaa rauhassa ja " lapsen paras olla kotona" menee kiukutteluksi, huudoksi ja komentamiseksi hänen osaltaan. Mutta tämänkin kun kerroin kerran täällä, heti leimattiin kasvatuskyvyttömäksi äidiksi....

Vierailija
17/21 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän koulussa pidettäisiin hiukan outona, jos joku oppilas jäisi pikkusisaruksen sairauden vuoksi kotiin, jos on itse terve.

Ainoa, mistä ollaan tietenkin suositeltukin kotiin jäämistä, on perheestä löytyneet täit (ei sairaus, tiedän), jolloin suosittelemme että kouluun tullaan, kun koko perhe ja koti-irtaimisto on asianmukaisesti käsitelty (asian vierestä, I know...)

Vierailija
18/21 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isompi lapsi (7 vee) kipeänä, pienempi on hoidossa, koska silloin saa äiti/isä tehtyä töitä melko hyvin kotona ollessaan (molemmilla etäyhteys ja lupa satunnaisiin etätöihin). Vähän riippuu, välillä jää, joskus ei, työtilanteen mukaan.

Jos pienempi (2 vee) kipeänä, isompi on toki koulussa, mutta muuten ei ip-hoidossa.

Vierailija
19/21 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan tietoinenkin, ettei täi-tartunta vaadi " koti-irtamiston" käsittelyä. Ohjeissa on tietyistä asioista (hiuskoristeet, kammat, sängyt jne), mutta ei sen isompaa suursiivousta.

Meillä juuri tuli koulusta " virallisia" ohjeita.

Ja esim. sisarusten (täittömien) ei tarvitse olla yhden täitartuntaisen vuoksi koulusta poissa. Ainakaan meidän koulumme ohjeiden mukaan.

Vierailija
20/21 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Työntävät kaikki lelut suuhun,kuolaavat ja pärskivät suoraan toisia päin. Sairastuttavat myös hoitajan omat lapset ja kun hoitaja jää hoitamaan omaa sairastavaa lastaan (jonka SINUN lapsesi tartuttanut),VALITAT KUN JOUDUTTE VARAHOITAJALLE!!!!

Ja höpön löpö.

Anteeksi nyt etukäteen, mutta oletpa herttaisen tuntuinen pphoitaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi