Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako voiteet raskausarpien ehkäisyys, samoin välilihan repeämiseen? Mitkä voiteet,kokemuksia?!

12.12.2006 |

Itse olen miettinyt pitäisikö ostaa body shopilta se kaakaovoituubi, pitäisi auttaa raskausarpien ehkäisyyn, mutta onko se ihan hölynpölyä? Se maksoi muistaakseni about 13 euroa. Mietityttää vain, onko se inhan tuntoinen iholla,siis jää " rasvaiseksi" .

Olen tähän mennessä rasvaillut ihan tavan voiteilla.

Olen myös kuullut joidenkin öljyävän välilihan seutua. Onko siitä mitään hyötyä repeämisen suhteen?

Kertoilkaa mitä tuotteita olette käyttäneet ja onko hyötyä (ja hinta :) ... ja onko liian myöhäistä aloittaa käyttämään ku synnytykseen aikaa enää semmoiset 2 kuukautta...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raskaanaolevan kudostyyppi sattuu olemaan sen laatuinen, että se ei kestä venytystä/kasvua, raskausarpia tulee, vaikka istuisi voidesammiossa koko odotusajan. Mitkään voiteet eivät raskausarpien tuloa estä, tämän olen todennut itse ja sen ovat minulle vahvistaneet useat kosmetologit ja muutama lääkärikin.

Itselleni raskausarpia ilmaantui jo aikoinaan kasvun myötä, joten osasin niitä odottaa tulevan myös raskausaikana. Rasvaan ihoani muutenkin runsaasti, mutta raskausaikana kokeilin myös mainitsemaasi Cocoa butter stickiä - ei apua. Ko. rasva on aika imelän hajuinen, mutta muuten ihan ok. Imeytyy siis kohtuu hyvin.

Välilihan rasvaamisesta ollaan montaa mieltä, mutta ei se varmasti haitaksikaan ole. Ainakin meidän neuvolassa suositeltiin sen rasvaamiseen Ceridal öljyä.

Vierailija
2/15 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan terveydenhoitaja suositteli raskausarpien ehkäisyyn Ceridalin öljyä, kuulemma ainoana auttavana. No itselläni toimi, mistä sitten johtuikin...

Kätilöopistolla haikaranpesän kätilö taas suositteli välilihan rasvausta ihan tavallisella oliiviöljyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joksa siis tapahtuu parhaiten sen oljyn avittamana. Pelkka oljyn siihen liruttelulla ei kai ole paljon vaikutusta, nain olen mina asian ymmartanyt. Itse repesin ihan kamalasti ekassa synnytyksessa vaikka oli yrittanyt joskus vahan venytellakin Cerdial oljyn kanssa...

Samaan kuoroon yhdyn noiden raskausarpien suhteen, eli " tulee jos on tullakseen" , mutta muuten ihon vointiin (ja esim. kutinan ehkaisyyn) rasvaaminen on hyva ajatus. Mulla oli tota cocoa butteria, mutta sen haju sai mut aika huonovointiseksi kun oli makea ja rasvainen.... Itse en saanut arpia kuin jokusen rintoihin, vatsaan en yhtaan vaikka en hurjasti rasvannut (vahemman kuin monet normaalielamassa), ja vaikka murrosiasta on viela muistona reisissa parit arvet...

Vierailija
4/15 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkerasti rasvailin ihan raskauden alusta asti Body Shopin Cocoa body butterilla joka ilta ja niinpä vaan tuli arpia. Luulin jo välttyneeni niiltä, kun eka ilmaantui viikolla 35 tai jotain sinne päin. Nyt viikolla 41 on melko komeat viirut kyljissä ja alavatsalla. Mutta mulla tosiaan arpia tullut myös murrosiässä lantion levitessä ja kasvusta muutenkin, joten taipumus siis on...

Vierailija
5/15 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Body shopin stickillä rasvailin vatsaani (tykkäsin kyllä rasvasta, oli ihan kivan tuntuista ja hajuista) ja ceridalilla öljyttiin ja venyteltiin välilihaa (ohjeet löytyy netistäkin) . Raskausarpia tuli silti ja episiotomia tehtiin ja repesin vielä lisäksi..Mutta eipä tarvitse ainakaan jossitella olisivatko rasvailut ja öljyilyt auttaneet ;P

Vierailija
6/15 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvet tulivat mutta lievittää kyllä rasvat ja öljyt ihon kutinaa arpikohdilta ja kuivumista.

Raskauden jälkeen sain himmennettyä arvet solariumissa lähestulkoon tasaisiksi ja pois.

Vierailija
7/15 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rintojen kiinteytysgeeliin, tulos oli ihan plus miinus nolla, eli arvet tuli ja tissit lätsähti.

Tällä kierroksella en ole satsannut senttiäkään erikoisvoiteisiin, sillä olen tosiaan kuullut väitettävän, että perusvoide ajaa ihan saman asian, siis helpottaa kuivumista ja lisää kimmoisuutta.

Olen valitettavan laiska rasvaaja, en tahdo saada aikaiseksi, vaikka luotan siihen, että se tekisi venyvälle iholle hyvää. Välilihan öljyämistä pidän humpuukina, eli sitä en ole tehnyt enkä aio edes kokeilla.

kirsi-mama rv 31 tasan

Vierailija
8/15 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas raskaus menossa. Ehkä muutaman kerran per raskaus olen jaksanut tavallisella Erisanilla rasvata (muutenkin laiska asiassa). Auttanut tietty pintakutinaan! Mun tulos: ei arpia. Raskausarvethan ovat syvemmän ihokudoksen repeämistä, joten sitä mun ymmärtääkseni ei voi estää, jos se on tapahtuakseen. Varmasti vaikutusta myös sillä, paljonko painoa tulee lisää.

Välilihaa eka kerralla venyteltiin -> eppari leikattin. Toisella kerralla en tehnyt mitään -> ei repeämiä. Että osaapa tuota nyt sanoa. Mutta eipä siitä varmasti haittaakaan ole.

Vierailija
9/15 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 5 raskautta säilynyt ilman arpia.Liekö syy body shopin cacaovoilla vai perimällä,mutta ahkerasti olen silti rasvannut..

Cacaovoi on ihanan tuntuinen ja tuoksuinen iholla joten ihan ilokseen sillä rasvailee.

Äidilläni(3 raskautta)ja isoäidilläni(5 raskautta)ei myöskään ole arven arpea.Ja kai se on jos niitä on tullut jo nuoruudessa ,tulee niitä myös raskausaikana.

Nyt odotan kuudetta rv 25+ ja ainakaan vielä ei ole arpia.Jos tulee niin tulee,en voi sille sitten mitään.Cacao voi on taas käytössä ja yhtä miellyttävältä edelleen tuntuu=)

Välilihan hierontaan en osaa sanoa mitään...

Vierailija
10/15 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se takaa, että raskausarpia ei syntyisi. Meillä suvussa sellainen ihotyyppi, johon arpia syntyy herkästi (paksu ja melko venymätön iho, toisaalta, ei ryppyjä :D), mutta itse olen toistaiseksi välttynyt pahimmilta arvilta. Rintoihin tullut jokunen viiru, mutta muuten olen vielä arveton. Ja kyllä, olen rasvannut ihoani raskauden alusta asti, joskaan rintoja en alussa rasvannut kuin päältä (arvet rinnan alapuolella). Tiedä sitten onko rasvauksella ollut vaikutusta, ettei arpia ole vielä tullut, vai mistä johtuu, mutta ei kyllä haittaa yhtään :) Ihan olen Nivean kosteusvoidetta käyttänyt, en mitään erikoistuotteita. Nyt siis rv33 tasan, että ehtiihän noita arpia vielä syntyä, toivotaan kuitenkin että pysyisivät loppuun asti pois.

Vierailija
11/15 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä raskaudessa rasvailin ahkerasti ja säästyin raskausarvilta. Toísessa raskaudessa tein samoin, mutta koko vatsa on kamalien jälkien peitossa :( Toinen vauva oli huomattavasti isokokoisempi kuin toinen ja vatsani todella venyi suureksi. Molemmissa raskauksissa käytin Ceridalia ja ja sitä Body Shopin kaakaovoi stickiä.

Vierailija
12/15 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han_ puheli raskausarvista rinnoissa. Maidon nousu (n. 3.pv synnytyksestä) humpsauttaa rintoja heti pari kokoluokkaa isommaksi, joten todellinen " kestokyky" näkyy sitten. Itselläni silloin on tullut vähän arpia, mutta ne ovat hävinneet tilanteen tasoittuessa. Rintojen arvethan yleensä häipyvät kokonaan, joten niistä ei tartte kyllä hulluna huolestua.

Toisella kerralla osasin varautua ja tissittelin poikaa vähän vähemmän innokkaasti eka päivät, joten maito nousi vähän maltillisemmin (ei itkun kanssa).

Vierailija
13/15 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, kuten edellä todettiin - kudostyypistä kiinni saatko niitä vai et. Sama pätee sekä raskausarpiin että repeämiin. Painonnousu lienee vielä enemmän mukana tuossa raskausarvissa, ainakin minulla.

MInulla todettiin 3./4. asteen repeämien syyksi joustamaton kudos. Olin varmaan 8vko ennen synnytystä joka ikisellä vessakäynnillä rasvannut ja venytellyt. Lääkäri totesi minulle että rasva jää pintaan, joten ei sillä oikeasti VOI olla merkitystä syvempien kudosten repeytymiseen.

Raskausarpia sen sijaan en saanut, vaikka peppu niitä onkin täynnä. Minulla nousi paino vain n. 10kg koko aikana joten en saanut ns. ylimääräistä vatsaan - liekö siinä syy. Vatsaa rasvasin silloin kun kutitti :) Nyt toinen raskaus 30+5 ja ei ainakaan vielä ole mitään ilmaantunut.

Vierailija
14/15 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mista lie johtuu, en tieda, mutta seka minulla eta aidillani (ja siskolla) on reisissa murrosiassa tulleet arvet (vaikka olemme kaikki suht koht hoikkaa sortiia siina painoindeksiluokkaa 19-21). Raskaudessa ei ole tullut vatsaan arpia kellaan meista, monessakaan raskaudessa. Rintoihin mulla vahan, ja ne just silloin kun maito nousi, vaikka yritin itku silmassa tyhjennella niita vahan sairaalan suihkussa... Mutta nekin on havinneet nakymattomiksi, vaikka mina mielestani kylla tunnen ne jossain siella (siis vain rinnan alapuolelle tulivat). Synnytksesta on nyt vahan yli 2 vuotta

Vierailija
15/15 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta raskausaikana olen välttynyt arvilta kokonaan. Olen rasvaillut massua oliiviöljyllä vähintään saunaan mennessä. Itse en voi olla uskomatta öljyn tehoon, koska kuten sanottu, muuten taipumusta arpiin on ja tässäkin raskaudessa arpia on tullut muutamia esim. reisiin eli paikkoihin, joita en ole öljynnyt. Tosin tuntuu,että tässä asiassa on yhtä monta mielipidettä kuin kasvavaa massua, mutta näin mulla. Välilihaa en ole öljynnyt, sen sijaan istuskellut sammakkokyykyssä aina loppuraskaudesta. Tiedä sitten miten on auttanut, mutta parilla tikillä selvisin ekasta synnytyksestä, tokassa ei tarvittu ainuttakaan tikkiä. Toivottavasti niin nytkin.