Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mummot ja papat valitteli kahvilassa miten tylsää on kun kukaan ei enää lähetä postikortteja

Vierailija
08.07.2023 |

Ennen etenkin kesällä sai sukulaisilta ja ystäviltä lomamatkoilta kortteja. Kuinka kivaa oli laittaa sellainen vaikka jääkaapin oveen. Ja nimipäivänäkin sai kortteja!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä on tehty niin kallista, ettei siihen ole enää varaa. Ennen osti nipun kortteja ja niihin postimerkit jollain kympillä, nyt samaan menee 50€, eikä voi olla edes varma, että ne menee perille.

Taas kaikki on liian kallista. Saisikohan noihin postimerkkeihin ja kortteihin jotain tukia Kelalta?

Vierailija
22/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi mummot ja papat eivät lähetä niitä kortteja toisilleen? Ai niin, niitä olikin vain mukava saada.

Mun vanhemmilla ei ole varaa matkustaa. Sukulaisia ei ole meillä ja vanhemmilla ei paljo kavereita ole. Ei ole mullakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää olisi juuri sitä yhteisöllisyyttä, jota Posti voisi sponssata ja vahvistaa esimerkiksi jollain alennus kampanjalla. Kummasti parantaisi Postin rapautunutta julkisuuskuvaa.

Vierailija
24/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi mummot ja papat eivät lähetä niitä kortteja toisilleen? Ai niin, niitä olikin vain mukava saada.

Mun vanhemmilla ei ole varaa matkustaa. Sukulaisia ei ole meillä ja vanhemmilla ei paljo kavereita ole. Ei ole mullakaan.

Ei kortteja varten tarvitse matkustaa. Jos läheisiä ei ole, niin toki korttejakaan ei tule. Voittehan te lähetellä kortteja sinun ja vanhempiesi kesken jos ne ovat teille tärkeitä.

Vierailija
25/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompa kiva että on muitakin joilla ei ole älypuhelinta. Liitytään yhteen. Kun kohtaamme toisemme- sanotaan hei ja kenties enemmänkin.

Arvostan. Itselläni on älypuhelin mutta minulla ei ole tietokonetta eikä televisiota. Käytän puhelinta monenlaisen tiedon hankintaan. En ole mukana sosiaalisessa mediassa. No vauvapalstalla joskus. Mihinkään en ole kirjautunut ja laskut hoidan tilisiirroilla. Luen paljon, lähetän kortteja ja joskus jopa kirjeitä. Onneksi saan myös itse kortteja. Olisi kiva löytää/tavata muitakin samankaltaisia.

Vierailija
26/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postcrossing

Jessss! Osallistuin postcrossingiin kunnes muutin ja minulla ei vähään aikaan ollut pitkäaikaista osoitetta. Aion liittyä jossain vaiheessa uudestaan. Kortteja lähetellään ja vastaanotetaan random henkilöiltä. Korteihin saa kirjoittaa mitä hyvänsä soveliaisuuden rajoissa. Hyvä tapa kuluttaa lomamatkoilla ostetut ja käyttämättä jääneet postikortit. Kortteja voi tehdä itsekin. Hauskaa.

Vierailija
27/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on postcrossing ja miten siihen osallistutaan? Joka joulu olen laittanut joulukortin randomi vanhukselle jonkin hyväntekeväisyysjärjestön kautta.

Vierailija
28/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin ennen synttärikortteja, mutta kun nykyään ei voi tietää milloin se on perillä niin ei huvita lähettää korttia mikä voi olla viikon synttäreiden jälkeen perillä. Tekstarilla tai sähköpostilla tietää että onnitelut menee perille oikeana päivänä.

Vierailija
29/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstari tai muu ei ole sama!

Parempi toki sekin, kun ei mitään.

Vierailija
30/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä ihme. Korteissa han on usein vain allekirjoitus! Noloa!

Sinä olet tyhmä ja se vasta noloa onkin...

Mutta kiva tuoda se tyhmyys esiin, niin tietää ketä välttää😇

Vierailija
31/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on n. 20v. sukulaistyttö, jota olen muistanut monet vuodet kortilla syntymäpäivinä yms.

Hän ei sen sijaan lähetä mulle edes viestiä.

Enpä jaksaisi enää itsekään sitten häntä muistaa.

Siitä vaan saisi luultavammin kuulla, mikä on ihan vääristynyttä.

Vierailija
32/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa mummoloissa saadut joulu- tai synttärikortit oli pinossa jossain hyllyn reunalla, josta ne tyrkättiin vieraille käteen katsottavaksi. Sitten piti aina katsoa kuka lähettänyt ja kysellä että mitäs sille Anja-serkun tyttärelle nyt kuuluu, onko soitellut?

Vierailija
33/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä lähetin postikortteja, kun hakisin vaikka nähdä kavereita. Joku kiva kortti ja nähdäänkö perjantaina ja kellonaika ja paikka. Vastaus tuli kahden päivän päästä.

Kortit oli perillä aina seuraavana päivänä ja niitä saattoi käyttää ihan sellaiseen viestimiseen jota nykyisin tehdään meilillä/WA. Köyhänä nuorena meistä monella ei ollut varaa puhelimeen ennen kännyköitä, mutta korteilla tavoitti nopeasti ja varmasti. Kirjoiteltiin myös ihan oikeita kirjeitä.

Nykyisin vain osa menee perille ja matka voi kestää parikin viikkoa. En lähetä enää.

Vierailija
34/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortit on kivoja. Kivempia kuin tekstiviestit tai soitot.

N.21

Vierailija
35/39 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kortteja varten tarvitse matkustaa. Jos läheisiä ei ole, niin toki korttejakaan ei tule. Voittehan te lähetellä kortteja sinun ja vanhempiesi kesken jos ne ovat teille tärkeitä.

Vanhemmat asuvat lyhyen kävelymatkan päässä.

Vierailija
36/39 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on postcrossing ja miten siihen osallistutaan? Joka joulu olen laittanut joulukortin randomi vanhukselle jonkin hyväntekeväisyysjärjestön kautta.

www.postcrossing.com

Kortteja lähetetään ulkomaille ja saadaan ulkomailta, ei ole pakko lähettää Suomessa.

Paljon saksalaisia ja USAlaisia, mutta olen saanut pidettyä kielitaitoa yllä hyvin. 

Venäläisiä paljon myös, mutta sinne ei kulje posti Suomesta, joten sinne ei saa osoitteita. 

Olen kohta saanut ja lähettänyt jo 100 korttia, tullut mm. Koreasta, Indonesiasta ja Japanistakin tosi kauniit kortit. Luen ja katselen näitä jatkuvasti uudelleen :D

Vierailija
37/39 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

www.postcrossing.com

Kortteja lähetetään ulkomaille ja saadaan ulkomailta, ei ole pakko lähettää Suomessa.

Paljon saksalaisia ja USAlaisia, mutta olen saanut pidettyä kielitaitoa yllä hyvin. 

Venäläisiä paljon myös, mutta sinne ei kulje posti Suomesta, joten sinne ei saa osoitteita. 

Olen kohta saanut ja lähettänyt jo 100 korttia, tullut mm. Koreasta, Indonesiasta ja Japanistakin tosi kauniit kortit. Luen ja katselen näitä jatkuvasti uudelleen :D

Mitä kortteihin on tapana kirjoittaa?

Vierailija
38/39 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄhettäisin kortteja mutta on mennyt luottamus postiin

Vierailija
39/39 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan kortteihin yleensä jotain esim. missä asun, mitä teen työkseni, jos oon käynyt elokuvissa tai lukemastani kirjasta, harrastuksista, jos oon ollut lomalla, paikkakunnan uutisia tai ajankohtaisia asioita, ihan mitä mieleen tulee. 

Kerran kirjoitin siitä kun lapsi ei-uskovaisena meni kaverinsa kanssa Suviseuroille :D saajalle koko asia oli ihan uusi, ei edes tiennyt Lestadiolaisista.

Osa ehdottaa profiilissaan mitä voi kirjoittaa, esim. kirjasuosittelut on yleinen, mutta moni toivoo myös reseptiä, tai mitä suosittelen nähtäväksi Suomessa. 

Lähetän noin kortin viikossa, joten postikuluihin menee noin 10 Euroa kuussa, tähän sitten kortit, mutta olen ostanut niitä aina kun näen edullisia, eli kotona on jo aina muutama kortti.