Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset poistavat yhteiskuvat somesta eron jälkeen?

Vierailija
07.07.2023 |

Mun mielestä on noloa poistaa kaikki yhteiskuvat vaikka instagramista eron jälkeen. Ollaan hehkutettu kaikkea ihanuutta ja matkoja ym. Sitten vaan yhtäkkiä poistetaan kaikki ja ollaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Aika noloa, miksi pitää leikkiä kuin mitään ei olisi tapahtunut?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska niiden näkeminen tekee surulliseksi. Se sattuu. Olen ihmetellyt miten ihmiset ei tajua tätä. Onnellisten aikojen kuvien näkeminen eron aikana ja jälkeen on kuin hieroisi suolaa haavoihin. Joka kerta vetää mielen matalaksi kun tulee vastaan joku kuva.

Mulla ihan toisinpäin. Entiset muuttuu vastenmielisiksi ja siksi heitä ei halua muistella.

Ehkä suhteesi on vähän lyhyempiä kun puhut monikossa. Itseltäni päättyi 20 vuoden parisuhde. Ei muuttunut vastenmieliseksi. Ihan järkyttävän kamala elämänvaihe kaikin puolin ja ihmiset kuvittelee että siitä selviää suunnilleen niin että laittaa Kaija Koon soimaan.

Kolmesta viiteen vuoden suhteita. Olen ajatellut olevani vain niin uskollinen, että entiset muuttuvat välittömästi vastenmielisiksi, kun sydän valmistautuu uuden rakkauden mahdollisuuteen.

Ei kuulosta rakkaudelta, vaan joltain hormonihuipuilta, jotka menee ohi.

Vierailija
22/26 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan laittaa oman kuvansa Suomeen, itserakasta touhua. 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllämä somesta poistamisen ymmärrän kun ne on kaikkien nähtävillä. Mutta se on outoa että ihan sellaiset itselle näkyvät muistot ja kuvat hävitetään pitkästäkin suhteesta/avioliitosta. Ajanjakso on kuitenkin iso osa elämää ollut ja siihen on mahtanut myös paljon hyviä asioita, niin on kummallista että pitää leikkiä ettei sitä ikinä ollutkaan.

Vierailija
24/26 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllämä somesta poistamisen ymmärrän kun ne on kaikkien nähtävillä. Mutta se on outoa että ihan sellaiset itselle näkyvät muistot ja kuvat hävitetään pitkästäkin suhteesta/avioliitosta. Ajanjakso on kuitenkin iso osa elämää ollut ja siihen on mahtanut myös paljon hyviä asioita, niin on kummallista että pitää leikkiä ettei sitä ikinä ollutkaan.

Siinä vaan käy läpi niin jyrääviä tunteita että voi hetken mielijohteesta tuhota vaikka valokuvat. Itse kylläkin heittänyt ne vain yläkaappiin. Mutta kun ottaa huomioon että pitkän parisuhteen loppuminen aiheuttaa monelle alkoholismin tai jopa itsetuhoa, niin aika pientä on joku valokuvien tuhoaminenkin. Ihmiset ei vaan ymmärrä millaista se on kun tuttu elämä yhtäkkiä pyyhkäistään pois. Ei siinä oikein edes tiedä kuka on enää itsekään. Erojen yleisyys aiheuttaa sivullisille sellaisen harhan, että se olisi jotain muuttoon verrattavaa pientä mullistusta henkilöiden elämässä. Oikeasti se tuntuu siltä kuin toinen kuolisi. Tunteet menee ihan laidasta laitaan kuukausia.

Vierailija
25/26 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yleensä edes laittaa mitään yhteiskuvia nettiin. 

Tämä.

Olen onnellisesti vaimoni kanssa ollut yhdessä jo yli 20 vuotta. Yhtäkään yhteiskuvaa meistä ei somessa ole, eikä ainuttakaan "elämä on ihanaa i love you 4ever"- päivitystä.

Vaimolla on tilit instassa ja facessa, itselläni ei missään somepalvelussa..

Ehkä em on se syy pitkään onnelliseen parisuhteeseen.

M39

Niin enpä tiedä, olen huomannut että monilla eronneilla nelikymppisillä onkin sitten kiire postailla ja hehkuttaa sitä uutta onnea someen vaikka aiemmasta kumppanista ei olisi yhtään yhteiskuvaa. Ehkä silloinkin kyse on enemmänkin entisen kumppanin näpäyttelystä kuin varsinaisesta onnesta.

Vierailija
26/26 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut jätetiin, eli toinen lakkasi rakastamasta, joten tietenkin poistan kuvat, kun on pakko päästä hänestä irti. Ehkä jollekin jättäjälle on helpompaa säilytellä kuvia ja palata niihin joskus fiilistelemään, kun rakkaus on loppunut ja jäljellä on ehkä vähän mukavia muistoja vain.