Miksi ihmiset poistavat yhteiskuvat somesta eron jälkeen?
Mun mielestä on noloa poistaa kaikki yhteiskuvat vaikka instagramista eron jälkeen. Ollaan hehkutettu kaikkea ihanuutta ja matkoja ym. Sitten vaan yhtäkkiä poistetaan kaikki ja ollaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Aika noloa, miksi pitää leikkiä kuin mitään ei olisi tapahtunut?
Kommentit (26)
Joku poistaa, joku ei. Kukin tekee niin kuin parhaaksi katsoo. Ei sitä muiden tarvitse taivastella. Eikä siinä mitään noloa ole. Itselläni ei somessa juuri mitään, olen hyvin passiivinen somettaja niin oman kuin muiden tilien suhteen.
Miksi yleensä edes laittaa mitään yhteiskuvia nettiin.
No me ei tiedetä kenekään eron syitä. Haluaa koko ihmisen mielestään pois, joten miksi ihmeessä pitäisi vielä jotain kuvia Instassa?
Jos ei ole ollut sopuisa ero, niin eikö tuo ole ihan ymmärrettävää?
Ne voi ärsyttää sitä uutta kumppania.
Jos puoliso jättää, niin tuskin sen kuvia haluaa enää missään nähdä. Itse poistin kaikki ja mielestäni ihan syystä.
Kannattaa ehdottomasti jakaa koko elämän historia verkossa.
Yhdellä miesystävällä oli somessa kuvia exien kanssa, pusukuvia ja kaikkea. Joskus kysyin asiasta ja hän sanoi, ettei vain jaksa alkaa niitä poistelemaan. Itse en sitten oikein yhteiskuvien julkaisemiselle lämmennyt, kun tuntui että olen vain osa tyttöystäväkuvien jatkumoa ja seuraavaksi paikallani poseeraa joku muu. Minä en todellakaan säilyttele exien kuvia, niin tuntuu ihmeelliseltä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yleensä edes laittaa mitään yhteiskuvia nettiin.
Tämä.
Olen onnellisesti vaimoni kanssa ollut yhdessä jo yli 20 vuotta. Yhtäkään yhteiskuvaa meistä ei somessa ole, eikä ainuttakaan "elämä on ihanaa i love you 4ever"- päivitystä.
Vaimolla on tilit instassa ja facessa, itselläni ei missään somepalvelussa..
Ehkä em on se syy pitkään onnelliseen parisuhteeseen.
M39
Koska niiden näkeminen tekee surulliseksi. Se sattuu. Olen ihmetellyt miten ihmiset ei tajua tätä. Onnellisten aikojen kuvien näkeminen eron aikana ja jälkeen on kuin hieroisi suolaa haavoihin. Joka kerta vetää mielen matalaksi kun tulee vastaan joku kuva.
Ylipäänsä ihmettelen miten huonosti monet tuntuu ymmärtävän sitä miltä asiat ihmisistä tuntuu, tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Koska niiden näkeminen tekee surulliseksi. Se sattuu. Olen ihmetellyt miten ihmiset ei tajua tätä. Onnellisten aikojen kuvien näkeminen eron aikana ja jälkeen on kuin hieroisi suolaa haavoihin. Joka kerta vetää mielen matalaksi kun tulee vastaan joku kuva.
Mulla ihan toisinpäin. Entiset muuttuu vastenmielisiksi ja siksi heitä ei halua muistella.
Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi säilyttää eron jälkeen entisensä kuvia tms. sosiaalisessa mediassaan?
Jonkun uteliaisuuskiiman takiako?
Eron jälkeen voi haluta poistaa sieltä julkinäytiltä kaikki yhteiset muistot ym. koska ne tekevät surulliseksi ymv. ja jos jostain vastaan kävelee joku uusi mahdollisuus, haluaa hänen kanssaan aloittaa puhtaalta pöydältä ilman minkäänlaista painolastia.
Se, että ne poistetaan eron jälkeen julkisesta esittelystä, ei tarkoita suinkaan välttämättä sitä, että niitä poistettaisiin omista arkistoistaan, joka säilytetään yksityisyydessä, koska se on yksityinen.
Kaikilla kun ei myöskään ole tarpeen pitää entistensä kuvia eikä muutakaan yhteistä eron jälkeen esillä kuin meriittinä siitä, että on aikaisemminkin kelvannut jollekin.
Ei sil uudel kumppanil oo mitää välii niiku moni sanoo ainakaan itelle, se suurin syy aikoinaan oli se että niitä on itse aika kivuliasta kattoo jälkeenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan toisinpäin. Entiset muuttuu vastenmielisiksi ja siksi heitä ei halua muistella.
Ehkä suhteesi on vähän lyhyempiä kun puhut monikossa. Itseltäni päättyi 20 vuoden parisuhde. Ei muuttunut vastenmieliseksi. Ihan järkyttävän kamala elämänvaihe kaikin puolin ja ihmiset kuvittelee että siitä selviää suunnilleen niin että laittaa Kaija Koon soimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä suhteesi on vähän lyhyempiä kun puhut monikossa. Itseltäni päättyi 20 vuoden parisuhde. Ei muuttunut vastenmieliseksi. Ihan järkyttävän kamala elämänvaihe kaikin puolin ja ihmiset kuvittelee että siitä selviää suunnilleen niin että laittaa Kaija Koon soimaan.
Kolmesta viiteen vuoden suhteita. Olen ajatellut olevani vain niin uskollinen, että entiset muuttuvat välittömästi vastenmielisiksi, kun sydän valmistautuu uuden rakkauden mahdollisuuteen.
Samasta syystä kun et jätä yhteiskuvia exästä ja susta kotisi seinälle.
Joo joku kiinnostunut menee katselemaan profiilia, niin onpa tosi mahtavaa kun sieltä hyppii vaihtuvia kumppaneita ja pusihalirakas-juttuja näkyviin.
Ai niin tästä tulikin mieleen että taidan mennä siivoamaan exän pois...