Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näytän todella hyvältä oman vessan peilissä, sitten esimerkiksi bussin etupeilissä kauhealta

Vierailija
07.07.2023 |

Tapahtuuko muilla tätä, että ihmisten ilmoilla ulkonäkö vajoaa yhtäkkiä? Näytin ihan ikäiseltäni tai jopa vanhemmalta. Kotona taas -10 vuotta oikeasta iästä pois. Mikä tähän on syy? Valaistus ja peili-ilmekö ne sen kaiken tekee? Kauheaa ajatella, jos se rumuus onkin totuus.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissahan ja vaateliikkeissä on tarkoituksella tietynlaiset peilit mitkä laittaa ihmisen näyttämään paremmalta ja laihemmalta ja tällee, se on sen takia että vaatteet näyttäis paremmilta ihmisen päällä ja niitä tulis ostettua...

Tää on todella hämäävää koska itse oon mennyt pari kertaa siihen että oon sen takia ostanut liian pieniä vaatteita, oon tullut kotiin ja kattonut että mitäs elvettiä

Siis mitä ihmettä mä just luin?

Oon 40+ ikäinen eli kokemusta on todella paljon pukukopeista ja peileistä. Ja niissä valaistus on aina aivan järkyttävä, eli spottivalot tulee liian kirkkaana suoraan ylhäältä alaspäin, niin, että vartalossa näkyy joka ikinen muhkura, sellutiitti ja epäkohta. Ja naama se vasta petolinnun perseeltä niissä näyttääkin, aivan kammottavalta suoraan sanoen. Silmät näyttävät olevan jossain syvällä silmäkuopissa ja tummat silmänaluset, jokainen veltostuma ja aknearpikuoppa näkyy tuhat kertaa paremmin, koko naama roikkuu niin, että meinaa aina itku alkaa sovituskopissa.

Juuri tänä kesänä kirosin sitä, että miksi pukukopin valaistukset on aina aivan kamalia. Siinä romuttuu samantien se shoppailukokemus, kun olet löytänyt jonkun kivan vaatteen ensin ja olet fiiliksissä, mutta sitten kun astut siihen sovituskoppiin ja näet itsesi siitä peilistä, niin koko fiilis laskee kuin lehmän häntä eikä sitä vaatetta edes tee mieli ostaa, kun aivot keskittyvät siihen, että miten hitossa voi näyttää siinä pystysuorassa kirkkaassa valaistuksessa niin kammottavalta.

Mietinkin juuri tänä kesänä, että miksi niissä sovituskopeissa ei voisi olla sellaista pehmeää epäsuoraa valoa, niin, että se ihminen näyttäisi siellä normaalia paremmalta ja sitten tyytyväisenä ostelis niitä vaatteitakin.

Vierailija
22/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajakulma kamerassa ja kuperuus peilissä vääristävät naamaa, levittävät ja nenä näyttää suurelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteisen pelissä näytän ihan hyvälle. Vessassa en. Enkä kauppojen peileissä paitsi joskus sitten taas sovituskopissa. Auton sivupeilissä näytän hyvälle.

Ei paljon huvita peilailla eikä ottaa selfieitä.

Vierailija
24/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia ammattivloggaajat ja somestarat käyttävät sellaista rinkulavaloa; valo jakautuu pehmeästi kasvoille suoraa edestäpäin. Sitten kun näkisit saman henkilön livenä sivuttaisessa päivänvalossa, todelliset kasvonpiirteet tulevat esille, juonteet ja epätasaisuus korostuvat.

Vierailija
25/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtakaa vessan peilikaapin lamppu kirkas-merkintäiseen, pois se 'lämmin' keltainen valo joja muuttaa värit. On kuin pelle naamio, kun lämminvalossa meikkaa. 

Vierailija
26/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

upuuup

Vierailija
27/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissahan ja vaateliikkeissä on tarkoituksella tietynlaiset peilit mitkä laittaa ihmisen näyttämään paremmalta ja laihemmalta ja tällee, se on sen takia että vaatteet näyttäis paremmilta ihmisen päällä ja niitä tulis ostettua...

Tää on todella hämäävää koska itse oon mennyt pari kertaa siihen että oon sen takia ostanut liian pieniä vaatteita, oon tullut kotiin ja kattonut että mitäs elvettiä

Siis mitä ihmettä mä just luin?

Oon 40+ ikäinen eli kokemusta on todella paljon pukukopeista ja peileistä. Ja niissä valaistus on aina aivan järkyttävä, eli spottivalot tulee liian kirkkaana suoraan ylhäältä alaspäin, niin, että vartalossa näkyy joka ikinen muhkura, sellutiitti ja epäkohta. Ja naama se vasta petolinnun perseeltä niissä näyttääkin, aivan kammottavalta suoraan sanoen. Silmät näyttävät olevan jossain syvällä silmäkuopissa ja tummat silmänaluset, jokainen veltostuma ja aknearpikuoppa näkyy tuhat kertaa paremmin, koko naama roikkuu niin, että meinaa aina itku alkaa sovituskopissa.

Juuri tänä kesänä kirosin sitä, että miksi pukukopin valaistukset on aina aivan kamalia. Siinä romuttuu samantien se shoppailukokemus, kun olet löytänyt jonkun kivan vaatteen ensin ja olet fiiliksissä, mutta sitten kun astut siihen sovituskoppiin ja näet itsesi siitä peilistä, niin koko fiilis laskee kuin lehmän häntä eikä sitä vaatetta edes tee mieli ostaa, kun aivot keskittyvät siihen, että miten hitossa voi näyttää siinä pystysuorassa kirkkaassa valaistuksessa niin kammottavalta.

Mietinkin juuri tänä kesänä, että miksi niissä sovituskopeissa ei voisi olla sellaista pehmeää epäsuoraa valoa, niin, että se ihminen näyttäisi siellä normaalia paremmalta ja sitten tyytyväisenä ostelis niitä vaatteitakin.

Sama! Onneksi kommentoit, olin jo aivan paniikkikohtauksen partaalla lukiessani että se sovituskoppien kuvajainen olisi muka todellisuutta kauniimpi 😂