Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teillä joilla on keliakia niin mitä ja missä syötte jos olette vaikka reissun päällä kotimaassa?

Vierailija
07.07.2023 |

Valikoimat surkeita kaikkialla ja todella kallista. Mitä gluteenitonta ostatte ruokakaupasta jos vaikkapa matkustatte kotimaassa ja pitää saada syötävää? Itse olen todennut gluteenittomien tuotteiden valikoiman todella heikoksi ja kalliiksi.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön lähes pelkkää leipää ja juustoa. Kurkkua ja joitakin muita vihanneksia ja hedelmiä. Lihaa ja kalaa en syö ollenkaan, munia joskus.

Reissut teen päiväreissuina etten ihan näänny nälkään. Leipäpussi ja välipalakeksit yleensä on mukana.

Koen keliakian supervaikeana. Rajoittaa elämää ihan hirveästi.

Vierailija
42/49 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö voi syödä huoltoasemalla kunnonruokaa? Ota pihvi ja ranskalaiset. Tai oikeastaan mitä vain, nykyäänhän kastikkeetkin räsuurustetaan joka paikassa Maizenalla.

Minulla on ollut keliakia 30 vuotta, eikä ole missään mitään vaikeuksia löytää ruokaa. Missä ap on kohdannut niitä vaikeuksia?

Eihän ranskalaiset käy. Nehän voidaan paistaa samassa rasvassa kuin jotkut vehnäjauholla leivitetyt tuotteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä leipäpakkomielle kaikilla on? Mikä vika on kasviksissa ja hedelmissä ja juustossa ja lihassa? 

Vierailija
44/49 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö voi syödä huoltoasemalla kunnonruokaa? Ota pihvi ja ranskalaiset. Tai oikeastaan mitä vain, nykyäänhän kastikkeetkin räsuurustetaan joka paikassa Maizenalla.

Minulla on ollut keliakia 30 vuotta, eikä ole missään mitään vaikeuksia löytää ruokaa. Missä ap on kohdannut niitä vaikeuksia?

Eihän ranskalaiset käy. Nehän voidaan paistaa samassa rasvassa kuin jotkut vehnäjauholla leivitetyt tuotteet.

Kyllä minä pystyn nitä syömään.

Mutta tilaa sinä perunamuussilla sitten.

Ihan oikeasti, ei gluteenton ruokavalio ole niin vaikeaa kuin jotkut luulevat.

T. 30 v keliakiakokemuksella

Vierailija
45/49 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön lähes pelkkää leipää ja juustoa. Kurkkua ja joitakin muita vihanneksia ja hedelmiä. Lihaa ja kalaa en syö ollenkaan, munia joskus.

Reissut teen päiväreissuina etten ihan näänny nälkään. Leipäpussi ja välipalakeksit yleensä on mukana.

Ei. Keliakia ei rajoita elämääsi, vaan ihan nuo muut itse keksimäsi rajoitukset, että haluat syödä vain leipää ja juustoa.

Vierailija
46/49 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa huoleton!

Vierailija
47/49 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Keliakia ei rajoita elämääsi, vaan ihan nuo muut itse keksimäsi rajoitukset, että haluat syödä vain leipää ja juustoa.

Jos on allerginen kalalle ja lihalle, niin ei kai niitä silloin syö.

Vierailija
48/49 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. pelkästään vihanneksia on olemassa 1097 eri rekisteröityä lajia.

Oma valintasi, jos suostut syömään vain kurkkua.

Vierailija
49/49 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

quote=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa huoleton!

Kyllä ranskalaisia yleensä voi syödä. Alaikäisellä lapsellani on ollut keliakia n. 10 vuotta. Syömme ravintoloissa huoletta, erityisesti ranskalaiset ovat nuoren suosiossa. Pyydämme vain gluteenitonta. Lapsen vasta-aineet testataan 1-2 vuoden välein, ja ne ovat alun jälkeen olleet koko ajan nollassa, eikä mitään oireitakaan ole. Kun tauti todettiin, suolinukka oli pahasti vaurioitunut, joten ihan oikea sairaus on. Ei keliakiasta kannata tehdä vaikeampaa kuin se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme