Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä mahdollista, että sielunkumppaneilla / elämän rakkauden kanssa on AVOIN SUHDE?

Vierailija
07.07.2023 |

Tästä on tullut ystävien kanssa keskusteltua viime naisten saunareissulla ja osa oli sitä mieltä, että voi ja osa oli että ehdottomasti ei.

Mitä te olette mieltä? Saa perustellekkin ja mielellään perusteluita kuulisin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella omalle kohdalle, vaikka koetaan olemmikin sielunkumppaneita nykyisen kumppanin kanssa.

Olisin liian mustasukkainen ja jotenkin tuntuisi ahdistavalta jakaa toinen.

Mies on kyllä asiaa ehdotellut ja hän on biseksuaali ja toivonut, että saisi muidenkin kanssa olla intiimisti.

Vierailija
2/18 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on mahdollista, jos on A-seksuaali?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen ihminen on todellinen sielunkumppani niin silloin on toimittava sen mukaan eli joko puolesta tai vastaan ja kumpikin käy kun toinen on samanlainen. Itse olen sitä mieltä että yksi kumppani koko elämän ajan eikä mitään avohytinöitä.

Vierailija
4/18 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sielunkumppanin kanssa näin ei olisi. Ei olisi tarvetta eikä kiinnostusta jakaa sielua vielä jonkun muun kanssa.

Meitä ihmisiä on kuitenkin niin montaa erimielistä kulkijaa. Joillekin se vapaus mennä ja tulla voi olla ihan luonteva osa sielunsopimusta.

Vierailija
5/18 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista, koska mustasukkaisuus.

Vierailija
6/18 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdoton yhtälö. Rakkaus ja itsekkyys eivät sovi samaan yhtälöön.

Vierailija
7/18 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Moni kaipaa sitä alkuhuuman kipinää ja uusien ihmisten tuomia kiksejä. Minun ja mieheni suhteessa ollaan sovittu pelisäännöt niin, että minä saan muita naisia tapailla (olen bi) ja hän saa myös tapailla muita naisia, mutta mitään romanttista säätöä kolmansiin puoliin ei saa olla kummallakaan: puhdasta seksiä ja fyysistä nautintoa. Ja koemme että olemme toisillemme täydelliset ja tunnemme toisiaan kohtaan, että ollaan sielunkumppaneita.

Ei se ole itsekkyyttä, jos molemmat suhteen osapuolet haluavat tälläisen avoimen suhteen.

Vierailija
8/18 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sairasta porukkaa täällä on😳

Vierailija
9/18 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusteletko? Kaikki ei halua elää iänikuisen mallin mukaan. Ennen nämä piti tehdä salassa, nykyään se on enemmän hyväksytämpää.

Vierailija
10/18 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusteletko? Kaikki ei halua elää iänikuisen mallin mukaan. Ennen nämä piti tehdä salassa, nykyään se on enemmän hyväksytämpää.

No hei kuule, naidaan vaan kaikkien kanssa ja mitä turhaan edes naimisiin!

Vierailija
11/18 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hei kuule, naidaan vaan kaikkien kanssa ja mitä turhaan edes naimisiin!

Voi kuule, Suomessakin sadat tuhannet naimisissa olevat käy swingers-clubeilla.

Sitä ei vaan mainosteta ulospäin. Näissä piireissä pyörivät kyllä tietävät totuuden.

Nykyään on vapaampi ilmapiiri ja me naisetkin uskalletaan rohkeammin toteuttaa seksuaalisuuttamme. Suurin osa kyllästyy seksiin yhden ihmisen kanssa, mutta vaihtelua kyllä saa, jos sitä molemmat haluaa.

Vierailija
12/18 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ennen nykyistä puolisoa olin ollut aina avoimissa suhteissa. Tän kanssa ei ole käyny mielessäkään. En yksinkertaisesti enää halua muita naisia

Vierailija
13/18 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Avoin suhde on silloin kun ei ole vakavia tunteita kenenkään kanssa ja halutaan panna ympäriinsä mutta myös välillä maata sohvalla ja ehkä jopa jakaa asumiskuluja.

Vierailija
14/18 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että olisin ihmisen kanssa, joka panee muita. En vain olisi kiinnostunut hänen jutuistaan silloin ja myös riski saada hänen kauttaan tauteja olisi liian suuri. Eli ei kiitos se on joko minä tai ne muut, mutta minua ei saa tuolla ajatuksella. Itseäni ei kiinnosta ollenkaan lähteä vieraisiin, olen mielummin ilman ja hoitelen itsenäisesti hommat kuin haen siihen ulkopuolista apua.

Mustasukkainen en ole ollut koskaan, se ei vain ole minun juttuni. Olen ollut mieheni kanssa yli 20 vuotta ja lapsemme ovat aikuisia.

Vierailija
15/18 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Moni kaipaa sitä alkuhuuman kipinää ja uusien ihmisten tuomia kiksejä. Minun ja mieheni suhteessa ollaan sovittu pelisäännöt niin, että minä saan muita naisia tapailla (olen bi) ja hän saa myös tapailla muita naisia, mutta mitään romanttista säätöä kolmansiin puoliin ei saa olla kummallakaan: puhdasta seksiä ja fyysistä nautintoa. Ja koemme että olemme toisillemme täydelliset ja tunnemme toisiaan kohtaan, että ollaan sielunkumppaneita.

Ei se ole itsekkyyttä, jos molemmat suhteen osapuolet haluavat tälläisen avoimen suhteen.

Idea onkin siinä, että se kipinä ei syty kenenkään muun kanssa kuin sen yhden. Mitään ei tapahdu muiden kanssa. Ne on yhtä kiinnostavia kuin valkoinen seinä. Tunnen yhden pariskunnan joka on ollut 25 vuotta yhdessä. Ne on ihan ok erillään toisistaan ei mitään erikoista, mutta heti kun näkevät toisensa heidän silmät alkaa tuikkia ja silminnähden syttyvät hehkumaan toistensa läsnäolosta. He kuin heräävät eloon ja yhdistyvät siinä hetkessä. Se on rakkautta.

Vierailija
16/18 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mun kohdalla.

Vierailija
17/18 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielunkumppanuushan tarkoittaa sitä, että henkilöt ovat hyvin samanlaisia, eli jos molemmat ovat samaa mieltä, niin kai se voi niin olla.

Itse en usko avoimiin suhteisiin. Olen sivusta nähnyt, kuinka ne eivät yleensä kestä. Eräälläkin kaverilla oli sopimus, että panna saa, mutta ei rakastua. No, fyysisyyshän lähentää ihmisiä, joten rakastumiseenhan se avioliitto päättyi.

Kai se voi olla niinkin, että joku hoitaa vain fyysisiä tarpeitaan, eikä toimeen liity tunteita. Mutta sellaisella ihmisellä ei sitten liity tunteita parisuhdeseksikkäkään. Kai sit sielunkumppanuussuhteessa molemmat ymmärtävät toisiaan, että toinen on tunteeton.

Vierailija
18/18 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvitse avointa suhdetta jos on sielunkumppani.

Silloin kyllä pelaa niin kemia, intohimo, seksi kuin arjen hommatkin, on syvää rakkautta ja kumppanuutta. Mihin siinä kaipaisi muita kun saisi kaiken kotoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan