Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
vitamiineista kysyn..
12.12.2006 |
eli oletteko alkanut käyttään heti raskauden alussa jotain vitamiinilisää,foolihappoo tms? En ole ite vielä mitään alottanut mutta onko jotain suosituksia? Kiitos...
Kommentit (2)
... varmuuden vuoksi kaikkia mistä mainittiin mitään hyötyä olevan :)
foolihappo, sinkki, B-vitamiinit (erityisesti B12), E-vitamiini ja D-vit. ainakin
helpompi tietty on ottaa kaikki yhdessä (eli esim. just noi Multitabs tai Ladyvita) mut kuulemma imeytyy paremmin/varmemmin jos ottaa erikseen... mulla muut on pillereinä, mut E-vitamiini on vehnänalkioöljynä (ja se on oksettavaa, mutta mitäpä en kärsisi saadakseni vauvan! :)
Tiina ja " salamatkustaja" rv 17
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
mutta olen itse syönyt Multitabs Special + (raskaana oleville) ihan melkein koko ajan nyt raskauden ajan.
Erillistä D-vitamiiniakaan ei tarvitse ottaa, kun siinä on tarpeeksi, kun ottaa 2tabl./päivä.
Nythän tuo purkki onkin muuten muuttunut pelkäksi Multitabsiksi raskaana oleville, juuri tuoksi mitä mainostetaan tämän sivun ylälaidassa. =)
D-vitamiini on tietysti se mitä raskaana olevan (ja imettävän) pitäisi nyt sitten ottaa kyllä. Olikos se niin että loka-maaliskuussa.
Jos syöt muuten monipuolisesti, niin ei noita erillisiä vitamiinivalmisteita varmastikaan tarvita, mutta tosiaan tuo D-vitamiini on tarpeellinen näin pimeänä vuodenaikana.
-viivi ja onnimöttönen rv27+4