Kuinka suuri prosentti ihmisistä on homoseksuaaleja?
Kommentit (34)
Miehissä on enemmän täyshomoja ja naisissa enemmän biseksuaaleja. Nuorista naisista jopa joka kolmas.
Wikipedia tietää näin:
"Merkittävimpien tutkimusten mukaan 211 %:lla ihmisistä on ollut jonkinlaisia samaan sukupuoleen kohdistuvia seksuaalisia kontakteja.
Tämä osuus nousee 1621 %:iin kun raportoidaan joko samaan sukupuoleen kohdistuva kiinnostus tai käyttäytyminen, tai molemmat niistä.
Vuonna 2005 tehdyssä tutkimuksessa, 20 % anonyymisti tutkimukseen vastanneista ilmoitti, että heillä on joitain homoseksuaalisia tunteita tosin vain 23 % heistä määritteli itsensä homoseksuaaliksi."
(Poistettu lähdeviitteitä ja joku lause)
Muistan aikaisemmin arvioidun että noin 5% olisi homoja ja 15% bissejä, ja että Setan arvio olisi ollut tuplat.
Nuoret ilmoittavat usein olevansa panseksuaaleja ehkä osin siksi että vastustavat koko luokittelua.
.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee sen mukaan koska on kysytty ja ihmiset ei aina kerro todellista suuntautumista. Esim. x-sukupolvessa ja sitä vanhemmissa moni suuntautumiseltaan biseksuaali nainen identifioituu lesboksi ja moni biseksuaali mies heteroksi. Nuoremmissa ikäluokissa taas hetero voi todennäköisemmin identifoitua panseksuaaliksi (nykyinen termi biseksuaalisuudelle), jos sellainen on kaveripiirissä hyväksytympää (heterot on tylsiä).
Karkeasti 100% homoja on vähiten, biseksuaaleja enemmän ja heteroita eniten.
En hyväksy sitä väitettä, että Pan olisi nykyinen termi bi-seksuaalisuudelle. Pan ja bisset ovat kaksi täysin eri asiaa. Bisset tykkää omasta ja vastakkaisesta. Pan kaikista, koska sukupuolella ei ole merkitystä. Eli transhenkilötkin kelpaa panille
Eli bisset kaksi
Panit kaikki
Homot yksi (se oma)
Heterot yksi (se vastakkainen)
Kotimaisten tositvohjelmien osallistujista heitä taitaa olla julkisesti noin 30-35 prosenttia, mutta oikeassa elämässä prosenttiluku lienee alle 5. Piilohomoistahan me emme tiedä mitään.
Identifioitua kannatuksen vuoksi panseksuaaliksi mutta en piittaa juurikaan miehistä niin että olen kai aika hetero ja seurustellut/ harrastanut seksiä vain naisten kanssa. Olen naimisissa.
Taas sitten tykkään vähän aiheuttaa kipua ja nähdä toisen kärsivän (vain niiden jotka tykkäävät kivusta tietenkin) ja tässä olen tavannut sekä naismasokisteja että pareja. Huomaan että vaikka miesvartalo ei muuten kiinnosta niin sopivasti rankaisemalla paatuneimmilla masomiejillä alkaa seisomaan. Se on kyllä mukava näky. Olen jopa koskenut vieraan miehen seisovaan kulliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelee sen mukaan koska on kysytty ja ihmiset ei aina kerro todellista suuntautumista. Esim. x-sukupolvessa ja sitä vanhemmissa moni suuntautumiseltaan biseksuaali nainen identifioituu lesboksi ja moni biseksuaali mies heteroksi. Nuoremmissa ikäluokissa taas hetero voi todennäköisemmin identifoitua panseksuaaliksi (nykyinen termi biseksuaalisuudelle), jos sellainen on kaveripiirissä hyväksytympää (heterot on tylsiä).
Karkeasti 100% homoja on vähiten, biseksuaaleja enemmän ja heteroita eniten.
En hyväksy sitä väitettä, että Pan olisi nykyinen termi bi-seksuaalisuudelle. Pan ja bisset ovat kaksi täysin eri asiaa. Bisset tykkää omasta ja vastakkaisesta. Pan kaikista, koska sukupuolella ei ole merkitystä. Eli transhenkilötkin kelpaa panille
Eli bisset kaksi
Panit kaikkiHomot yksi (se oma)
Heterot yksi (se vastakkainen)
Gender-teologiaa. Bit on olleet vanhastaan transihmisten kanssa, bi-lipussa siihen viittaa se violetti raita. Nuoriso halus vaan uuden termin, kun eivät vaivautuneet ottamaan selvää mitä merkityksiä sillä vanhalla oli.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat enemmän tai vähemmän homoja.
Jollain tutkimuksen asteikolla 100% hetero oli harvinainen.
Nykyisellä identiteettipohjaisella sukupuolimääritelmällä kaikki ovat biseksuaaleja. Nykyäänhän suuntautuminen kohdistuu identiteettiin, eikä biologiseen sukupuoleen, ellei ole joku nolo genitaalifetisisti. Onko muka kulli tai pillu tärkeämpi kuin persoona?
Nainen voi seurustella naisen kanssa vaikka ei ihan täysi lesbo olisikaan, siis voi viehättyä herkemmin samasta sukupuolesta. Miehillä luku on pienempi mutta erottuu selkeämmin ne tosihomot sieltä. Ja kun tämä muiti-ilmiö menee tämän osalta ohi niin vähenee naistenkin seurustelu keskenään. Pienenä vähemmistönä ne poikkeamat kuitenkin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin homoja on kai vähemmistö, kuten onkin, mutta hyvin paljon on niitä homo-hetero-akselin välillä häilyviä, jotka on enempi tai vähempi kiinnostuneet samasta tai vastakkaisesta sukupuolesta. Paljon on gay-deittipalstoilla, myös naisen kanssa naimisissa olevia miehiä, jotka on tosi tarkkana ja hädissään siitä, etteivät vain paljastuisi, kun on tapaaminen menossa. Itse oon parikin kertaa tavannut tämmösiä tyyppejä. Siinä melkein piti allekirjoittaa vaitiolosopimus... Jotain tosi ikävää olisi minulle luvassa, jos minun kautta jotenkin lipeäisi julkiseen tietoon näiden herrojen salaiset mieltymykset....
Eheytyshoidothan on sitten ihan toimivia ratkaisuja.
Hakkaamalla paranee
Se homokin voi hakata hakkaamista yrittävät, ei kaikki ole narukäsineitejä.
Mutta siinäkin on vielä se, että toiset on enempi kiinnostuneita vastakkaisesta tai samasta sukupuolesta kuin toiset. Itse tuommosena homona huomaan välillä kaipaavani naisellista hellyyttä ja läheisyyttä. Itselläni vain kovasti rajoittaa se, etten pysty kiihottumaan ylipainoisista naisista, tosin ehkä vielä vähemmän läskeitä ukoistakaan XD Jotenkin ylipaino sammuttaa minun kohdalla himon tai kaipuun tai mitä se nyt milloinkin on.