Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Jos olet keskivertosuomalainen, juot 11 tölkkiä keskikaljaa viikossa"

Pääsetkö alle?
07.07.2023 |

Miten on, kulutatko keskivertoa vähemmän?

https://www.is.fi/ruokala/art-2000009656137.html

"Jos olet keskivertosuomalainen, juot 11 tölkkiä keskikaljaa viikossa"

Vaihtoehdot

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon 1-2 lasia skumppaa vuodessa. Mies juo viikonloppuisin viiniä, mutta alkoholiannokset jäävät varmaan hänellekin alle tuon.

Vierailija
22/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tylsää että tällaisiin ketjuihin tulee aina porukkaa leuhkimaan yli-ihmismäisyydellään. 

että minäpä se juoksen joka aamu kolminkertaisen maratoonin yhdellä jalalla ja syön pelkkää salaatin tuoksua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tylsää että tällaisiin ketjuihin tulee aina porukkaa leuhkimaan yli-ihmismäisyydellään. 

että minäpä se juoksen joka aamu kolminkertaisen maratoonin yhdellä jalalla ja syön pelkkää salaatin tuoksua!

Ei kai siinä mitään yli-ihmismäisyyttä ole. Minä en vaan oikeasti ymmärrä, miten voi juoda joka viikko 11 alkoholiannosta. Mulle tulee jo yhdestä ihan pöhnäinen olo ja kuudesta olen umpikännissä. En pystyisi elämään normaalia elämää, jos joisin noin paljon. Arkena pakko olla nollalinjalla, jos meinaa töissä jaksaa käydä.

Vierailija
24/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskivertosuomalaista ei ole olemassa. 10% suomalaisista kiskoo 90% kaikesta myydystä alkoholista, joten joku juo 110 tölkkiä kaljaa viikossa ja mä ja mun 8 kaveria ei yhtään.

Ei nyt sentään. 10% suomalaisista kiskoo vain 50% kaikesta alkoholista.

"Tutkimukseen osallistuneista eniten juova 10 prosenttia juo noin puolet kaikesta alkoholista ja vähiten juova 50 prosenttia juo alle 10 prosenttia kaikesta alkoholista. Miehet kuluttavat noin kolme neljäsosaa kaikesta alkoholista."

Vierailija
25/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon viikossa 1-2 puolen litran pulloa saksalaista laatuolutta, en mitään kotimaista keskikaljakuraa.

Ja nuo oluet tilaan kotiovelle Baijerista kun kotimaan kaupoista/Alkoista ei saa vaikka kuinka pyytää tilaamaan.

Vierailija
26/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä mitään yli-ihmismäisyyttä ole. Minä en vaan oikeasti ymmärrä, miten voi juoda joka viikko 11 alkoholiannosta. Mulle tulee jo yhdestä ihan pöhnäinen olo ja kuudesta olen umpikännissä. En pystyisi elämään normaalia elämää, jos joisin noin paljon. Arkena pakko olla nollalinjalla, jos meinaa töissä jaksaa käydä.

Mulla taas yksi ei tunnu missään ja kuusi on pieni hiprakka. Yhtenä iltana menee yleensä 12-15 annosta, jos seuraavana päivänä on töitä niin rajaan 8-9 annokseen. Tiedän että juon liikaa, reilusti enemmän kuin 11 annosta viikossa.

Vierailija
27/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas yksi ei tunnu missään ja kuusi on pieni hiprakka. Yhtenä iltana menee yleensä 12-15 annosta, jos seuraavana päivänä on töitä niin rajaan 8-9 annokseen. Tiedän että juon liikaa, reilusti enemmän kuin 11 annosta viikossa.

Tottumuskysymys tämäkin kai on. Vähän ja harvoin kun juo, niin ei paljon tarvii. Nuorempana tuli kyllä juotua enemmän, mutta enää ei pysty.

Vierailija
28/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee tuollainen määrä ehkä kesälomaviikkoina. Ehkä puolet tuosta muina kuukausina. Joku siis juo minunkin puolestani kivasti keskiarvoa kohentaen.

Vierailija
29/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon verran saattaa kulua kuukaudessa. 

Vierailija
30/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla etten juo enää kaljaa. Viimevuonna tilasin 3 laatikkoa. Niistä 10 viimeistä tölkkiä tarjosin muutamille vieraille. Tänä vuonna olen kerran ostanut kaljaa. Se ei meinaa mennä suosiolla alas. Ei siitä keppanan lipittämisestä saanut kuin krapulan niin juon jotain muuta sitten jos tai kun haluttaa ryypätä.

väsää pontikkapannu

Vierailija
31/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi mennyt alkoholia 2007 tammikuussa,sitä ennen tuo 11 annosta meni noin päivässä.

Vierailija
32/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko sun mielestä yli-ihmisyyttä ettei juo alkoholia? Todella omituinen ajattelutapa. Onko sun sitten jotenkin vaikeaa olla juomatta, jos ajattelet että se on leuhkimisen aihe?

Vierailija
33/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko sun mielestä yli-ihmisyyttä ettei juo alkoholia? Todella omituinen ajattelutapa. Onko sun sitten jotenkin vaikeaa olla juomatta, jos ajattelet että se on leuhkimisen aihe?

Itselle saunaolut on kirjaimellisesti saunaolut yksikössä. Eli menee pari viikossa. Ja se on pieni pullo, kun minusta tölkkiolut maistuu huonommalta.

Vierailija
34/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia ollenkaan, ja tiedän kuuluvani harvinaisten ryhmään. Samoin puolisoni.

Vierailija
35/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon 1-2 pullollista olutta jouluna ja juhannuksena, jos silloinkaan. Viime joulun oluet on vielä jääkaapissa kun eivät silloin maistuneetkaan, eivätkä vielä juhannuksenakaan. Ehkä ensi jouluna.

Mitä sä niitä kahta olutta panttaat? Juo reilusti pois jääkaapista pyörimästä.

Vierailija
36/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon viikossa 1-2 puolen litran pulloa saksalaista laatuolutta, en mitään kotimaista keskikaljakuraa.

Ja nuo oluet tilaan kotiovelle Baijerista kun kotimaan kaupoista/Alkoista ei saa vaikka kuinka pyytää tilaamaan.

Ootpas aikamoinen mestari.

Vierailija
37/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia.

Vierailija
38/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo yhtään. Haisee ja maistuu pahalle. Valkkari voittaa mennen tullen.

Vierailija
39/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo mitään alkoholia.

Vierailija
40/47 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää alkoholin mausta enkä oo juonut enää moniin vuosiin mitään, ei vaan maistu. Vesi ja limut paljon parempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän