"Jos olet keskivertosuomalainen, juot 11 tölkkiä keskikaljaa viikossa"
Kommentit (47)
tylsää että tällaisiin ketjuihin tulee aina porukkaa leuhkimaan yli-ihmismäisyydellään.
että minäpä se juoksen joka aamu kolminkertaisen maratoonin yhdellä jalalla ja syön pelkkää salaatin tuoksua!
Vierailija kirjoitti:
tylsää että tällaisiin ketjuihin tulee aina porukkaa leuhkimaan yli-ihmismäisyydellään.
että minäpä se juoksen joka aamu kolminkertaisen maratoonin yhdellä jalalla ja syön pelkkää salaatin tuoksua!
Ei kai siinä mitään yli-ihmismäisyyttä ole. Minä en vaan oikeasti ymmärrä, miten voi juoda joka viikko 11 alkoholiannosta. Mulle tulee jo yhdestä ihan pöhnäinen olo ja kuudesta olen umpikännissä. En pystyisi elämään normaalia elämää, jos joisin noin paljon. Arkena pakko olla nollalinjalla, jos meinaa töissä jaksaa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Keskivertosuomalaista ei ole olemassa. 10% suomalaisista kiskoo 90% kaikesta myydystä alkoholista, joten joku juo 110 tölkkiä kaljaa viikossa ja mä ja mun 8 kaveria ei yhtään.
Ei nyt sentään. 10% suomalaisista kiskoo vain 50% kaikesta alkoholista.
"Tutkimukseen osallistuneista eniten juova 10 prosenttia juo noin puolet kaikesta alkoholista ja vähiten juova 50 prosenttia juo alle 10 prosenttia kaikesta alkoholista. Miehet kuluttavat noin kolme neljäsosaa kaikesta alkoholista."
Juon viikossa 1-2 puolen litran pulloa saksalaista laatuolutta, en mitään kotimaista keskikaljakuraa.
Ja nuo oluet tilaan kotiovelle Baijerista kun kotimaan kaupoista/Alkoista ei saa vaikka kuinka pyytää tilaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä mitään yli-ihmismäisyyttä ole. Minä en vaan oikeasti ymmärrä, miten voi juoda joka viikko 11 alkoholiannosta. Mulle tulee jo yhdestä ihan pöhnäinen olo ja kuudesta olen umpikännissä. En pystyisi elämään normaalia elämää, jos joisin noin paljon. Arkena pakko olla nollalinjalla, jos meinaa töissä jaksaa käydä.
Mulla taas yksi ei tunnu missään ja kuusi on pieni hiprakka. Yhtenä iltana menee yleensä 12-15 annosta, jos seuraavana päivänä on töitä niin rajaan 8-9 annokseen. Tiedän että juon liikaa, reilusti enemmän kuin 11 annosta viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas yksi ei tunnu missään ja kuusi on pieni hiprakka. Yhtenä iltana menee yleensä 12-15 annosta, jos seuraavana päivänä on töitä niin rajaan 8-9 annokseen. Tiedän että juon liikaa, reilusti enemmän kuin 11 annosta viikossa.
Tottumuskysymys tämäkin kai on. Vähän ja harvoin kun juo, niin ei paljon tarvii. Nuorempana tuli kyllä juotua enemmän, mutta enää ei pysty.
Mulla menee tuollainen määrä ehkä kesälomaviikkoina. Ehkä puolet tuosta muina kuukausina. Joku siis juo minunkin puolestani kivasti keskiarvoa kohentaen.
Tuon verran saattaa kulua kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla etten juo enää kaljaa. Viimevuonna tilasin 3 laatikkoa. Niistä 10 viimeistä tölkkiä tarjosin muutamille vieraille. Tänä vuonna olen kerran ostanut kaljaa. Se ei meinaa mennä suosiolla alas. Ei siitä keppanan lipittämisestä saanut kuin krapulan niin juon jotain muuta sitten jos tai kun haluttaa ryypätä.
väsää pontikkapannu
Viimeksi mennyt alkoholia 2007 tammikuussa,sitä ennen tuo 11 annosta meni noin päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sun mielestä yli-ihmisyyttä ettei juo alkoholia? Todella omituinen ajattelutapa. Onko sun sitten jotenkin vaikeaa olla juomatta, jos ajattelet että se on leuhkimisen aihe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sun mielestä yli-ihmisyyttä ettei juo alkoholia? Todella omituinen ajattelutapa. Onko sun sitten jotenkin vaikeaa olla juomatta, jos ajattelet että se on leuhkimisen aihe?
Itselle saunaolut on kirjaimellisesti saunaolut yksikössä. Eli menee pari viikossa. Ja se on pieni pullo, kun minusta tölkkiolut maistuu huonommalta.
En juo alkoholia ollenkaan, ja tiedän kuuluvani harvinaisten ryhmään. Samoin puolisoni.
Vierailija kirjoitti:
Juon 1-2 pullollista olutta jouluna ja juhannuksena, jos silloinkaan. Viime joulun oluet on vielä jääkaapissa kun eivät silloin maistuneetkaan, eivätkä vielä juhannuksenakaan. Ehkä ensi jouluna.
Mitä sä niitä kahta olutta panttaat? Juo reilusti pois jääkaapista pyörimästä.
Vierailija kirjoitti:
Juon viikossa 1-2 puolen litran pulloa saksalaista laatuolutta, en mitään kotimaista keskikaljakuraa.
Ja nuo oluet tilaan kotiovelle Baijerista kun kotimaan kaupoista/Alkoista ei saa vaikka kuinka pyytää tilaamaan.
Ootpas aikamoinen mestari.
En juo yhtään. Haisee ja maistuu pahalle. Valkkari voittaa mennen tullen.
Mä en tykkää alkoholin mausta enkä oo juonut enää moniin vuosiin mitään, ei vaan maistu. Vesi ja limut paljon parempia.
Juon 1-2 lasia skumppaa vuodessa. Mies juo viikonloppuisin viiniä, mutta alkoholiannokset jäävät varmaan hänellekin alle tuon.