Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talo ja maatilkku syrjäseudulla - tuleeko joskus olemaan kovaa valuuttaa?

Vierailija
07.07.2023 |

Mitä luulette, onko maailman ja ennen kaikkea Suomen tilanne menossa sellaiseen suuntaan? Nykyäänhän kukaan ei noita arvosta.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia on Suomessa suuri määrä ja niissä asuminen maksaa todella paljon, kun liikkuminen ja energia kallistuu.

Uskon, että kasvukeskuksien läheisyydessä olevat pikku kaupungit tulee nostamaan arvoaan. Niissä on palvelut kunnossa ja ovat turvallisia. Varsinkin Uudenmaan pienet kaupungit nostavat varmasti arvostustaan.

Nuo maaseutujen syrjäiset paikat ovat harvoille joilla siellä on varaa ja kykyä asua ja eihän ne ole edes turvallisia, kun avun saaminen sinne kestää pitkään.

Päinvastoin uskon monien rikollisten siirtyvän sinne, kun siellä saa kokkailla piriä aivan rauhassa ilman pelkoa poliisista.

Ei se syrjäseudulla asuminen voi mitenkään maksaa niin paljon, kun jo se talo maksaa kohta miljoonan vähemmän.

Vierailija
42/66 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että maaseutua aletaan vielä tulevaisuudessa arvostamaan. Ihmiset tukehtuvat keskustojen koirankoppiasuntoihin ilman luontoa. Ei se ole mitään elämää. Se on karmeaa haaskausta.

Kyllä maaseutua arvostetaan jo nyt. Talot siellä tuppaavat olemaan siinä kunnossa, että pitää rakentaa kokonaan uusi. Siinä on omat kiemuransa, jos naapurit valittavat rakennussuunnitelmista. Asioista mitään tietämättömät heittävät vaan uudet maalit vanhaan homeiseen taloon ja luulevat olevansa asiantuntijoita.

Yksin asuvalle naiselle torppa syrjässä kaikesta on hengenvaarallinen, kun sana kiirii suojattomuudesta. Jos hankkisin sellaisen, ostaisin muutaman vuoden välein tervepäiset saksanpaimenkoiraurokset, joista minulla on kymmenien vuosien kokemus kouluttamisesta. Siinä on tunkeilijat ihmeissään, kun koirat päästävät tontille outoja ihmisiä, muttei päästä pois :D Karkuun on turha juosta suojelukoulutettuja sakemanneja, ottaa kovin pipiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä saisin unelma tontin ja talon, ei mulla valuutat kiinnostas. Hommaisin kaikenlaisia elukoita. Ja toki sillontällön laittaisin ne lihaksi. Sellanen täysin omavaranen, irti vesi ja sähköverkoista. Omaa sapuskaa kasvattaisin.

Sama unelma täällä!

Tiedän että teitä ainakin mielikuvituksessanne taitavia on tämä palsta täynnä. Itse voin suoraan sanoa, ettei minusta olisi edes teurastamaan, saati käsittelemään ja säilömään lihaa ilman sähköä.

Hienoa teille, mutta tajuattekohan, millaista se elämä oikeasti olisi.

T. Skeptikko

Vierailija
44/66 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että maaseutua aletaan vielä tulevaisuudessa arvostamaan. Ihmiset tukehtuvat keskustojen koirankoppiasuntoihin ilman luontoa. Ei se ole mitään elämää. Se on karmeaa haaskausta.

Kyllä maaseutua arvostetaan jo nyt. Talot siellä tuppaavat olemaan siinä kunnossa, että pitää rakentaa kokonaan uusi. Siinä on omat kiemuransa, jos naapurit valittavat rakennussuunnitelmista. Asioista mitään tietämättömät heittävät vaan uudet maalit vanhaan homeiseen taloon ja luulevat olevansa asiantuntijoita.

Yksin asuvalle naiselle torppa syrjässä kaikesta on hengenvaarallinen, kun sana kiirii suojattomuudesta. Jos hankkisin sellaisen, ostaisin muutaman vuoden välein tervepäiset saksanpaimenkoiraurokset, joista minulla on kymmenien vuosien kokemus kouluttamisesta. Siinä on tunkeilijat ihmeissään, kun koirat päästävät tontille outoja ihmisiä, muttei päästä pois :D Karkuun on turha juosta suojelukoulutettuja sakemanneja, ottaa kovin pipiä.

Hyvä, jos sentään koirat ovat tervepäisiä. Omistajasta ei voi olla ihan varma tuon vuodatuksen perusteella.

-ohis.

Vierailija
45/66 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin maatilan vuoristokylän lieppeiltä ison järven rannalta Espanjasta. 

Ihan napakymppi ja lähimpään isoon kaupunkiin vain noin tunnin ajomatka.

Vierailija
46/66 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin mahdollista jos tuo Itämeren alue kriisiytyy. Ja PK seutu on Itämeren nokassa..

Sota tai ydinonnettomuus Itämeren alueella tekee Helsingin seudusta paikan jossa ei ole mukava asua

Minä olen jo sen ikäinen, ettei tuommoiset pahemmin peloita. Voihan maaseudulla ukkonen iskeä vaikka siihen torppaan ja polttaa sen maan tasalle tai kunnon metsäpalot viedä kaiken, minkä siellä omistaa.

Asiat on järjestetty siihen malliin, että voisin vaikka heti lähteä Jeesuksen luo Taivaaseen.

Vierailija
47/66 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin mahdollista jos tuo Itämeren alue kriisiytyy. Ja PK seutu on Itämeren nokassa..

Sota tai ydinonnettomuus Itämeren alueella tekee Helsingin seudusta paikan jossa ei ole mukava asua

Minä olen jo sen ikäinen, ettei tuommoiset pahemmin peloita. Voihan maaseudulla ukkonen iskeä vaikka siihen torppaan ja polttaa sen maan tasalle tai kunnon metsäpalot viedä kaiken, minkä siellä omistaa.

Asiat on järjestetty siihen malliin, että voisin vaikka heti lähteä Jeesuksen luo Taivaaseen.

Kuoleman jälkeen joudut ensin odottamaan, että tulee viimeinen päivä. Sitten vasta pääsee taivaaseen, jos on ansainnut sen. Tuommoinen heti lähteminen voi olla etuilua ja syntiä ja päädyt tuliseen järveen kiristelemään hampaita.

Vierailija
48/66 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, jos sentään koirat ovat tervepäisiä. Omistajasta ei voi olla ihan varma tuon vuodatuksen perusteella.

-ohis.

Kertoo paljon tietämättömyydestäsi, jos et tajua, että saksanpaimenkoirat tulee aina kouluttaa. Tontin ja talon vahteina ja hyvin koulutettuina parasta A-luokkaa. En todellakaan suosittele juoksemaan karkuun vaan rauhassa odottelemaan omistan tuloa paikalle. Ei ne nyt ihmisiä syö :D

Vierailija
49/66 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuoleman jälkeen joudut ensin odottamaan, että tulee viimeinen päivä. Sitten vasta pääsee taivaaseen, jos on ansainnut sen. Tuommoinen heti lähteminen voi olla etuilua ja syntiä ja päädyt tuliseen järveen kiristelemään hampaita.

No ei sinne voi etuilla, hassu. Olen Jeesuksen uskollinen palvelija ja varma pelastuksestani. Toiset otetaan Taivaaseen samantien ja toiset odottelevat Tuomiopäivää. Minä teen niinkuin Jeesus käskee ja vastaan ei pulikoida. Minulla on niin monta henkilökohtaista kokemusta Hänestä, ettei asiassa ole epäselvää, koska pyydän ja saan syntini anteeksi, tahallaan en riko Hänen tahtoaan vastaan.

Vierailija
50/66 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sen asunnon hintakehitys riippuu ydinräjähdyksestä, niin se ei ehkä ole ihan varman tuoton sijoitus. Totta puhuen ei ne hinnat tule Suomen syrjäseuduilla koskaan nousemaan. Koska sinne vaikkapa turistina suuntaavat ihmiset eivät etsi rapistuvia taloja vaan joko loistovarusteltuja mökkejä tai sitten jotain kelomökkielämystä ilman mitään mukavuuksia.

Vierailija
51/66 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Suomi romahtaa ja kaikki maksaa maltaita on hyvä olla omavarainen suuresta osasta ja silloin voi olla hyvä asua maalla. Kohta vesikin maksaa maltaita kun tulee vesilaitosten kautta. 

Jos Suomi romahtaa, niin aika turvatonta olisi ihmisen siellä maaseudulla olla kun apua ei sinne saa.

Mitä tarkoitat romahtamisella? Eiköhän maalla kuitenkin ola parempi tilanne kuin kaupungissa, jossa esim. häiriöt ruokaketjussa, sähkökatkot jne. vaikuttaa ihan eri tavalla. Olettaen siis, että elät siellä maalla suht omavaraisesti.

Huoltovarmuus safkan osalta on kyllä kunnossa, turvallisuus enemmän huolettaa.

Vierailija
52/66 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestönvaihto pikkuhiljaa karkottaa ihmiset pois kaupungeistä mihin muukalaiset keskittyy. Uskon että parin vuosikymmenen sisällä suomalaisten muuttoliike maaseudulle voimistuu.

Itse ostin juuri ensiasunnon maaseudulta (80-luvun okt) koska mielenterveys meinasi mennä muukalaisten takia. Hirveää meluamista aamusta yöhön kerrostaloasunnossa kun tuli muukalainen vierusnaapuriksi ja autoa kolhittiin jatkuvasti kun toinen muukalainen sai viereisen autopaikan.

Vierailija
53/66 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sinne voi etuilla, hassu. Olen Jeesuksen uskollinen palvelija ja varma pelastuksestani. Toiset otetaan Taivaaseen samantien ja toiset odottelevat Tuomiopäivää. Minä teen niinkuin Jeesus käskee ja vastaan ei pulikoida. Minulla on niin monta henkilökohtaista kokemusta Hänestä, ettei asiassa ole epäselvää, koska pyydän ja saan syntini anteeksi, tahallaan en riko Hänen tahtoaan vastaan.

Minä taas en palvele ketään muuta kuin akkaani satunnaisesti eikä minullekaan elämän loppu olisi maailmanloppu.

Vierailija
54/66 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä näytä luonto kiinnostavan maaseudulla asuvia kun kaikkien tilastojen mukaan siellä ollaan lihavempia kuin kaupungeissa. Tainnut maalaisromantiikka ottanut vallan mielessä.

Vierailija
55/66 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väestönvaihto pikkuhiljaa karkottaa ihmiset pois kaupungeistä mihin muukalaiset keskittyy. Uskon että parin vuosikymmenen sisällä suomalaisten muuttoliike maaseudulle voimistuu.

Itse ostin juuri ensiasunnon maaseudulta (80-luvun okt) koska mielenterveys meinasi mennä muukalaisten takia. Hirveää meluamista aamusta yöhön kerrostaloasunnossa kun tuli muukalainen vierusnaapuriksi ja autoa kolhittiin jatkuvasti kun toinen muukalainen sai viereisen autopaikan.

Tämä on totta ja sitä ei tajua ennen kuin itse kokee. Itsekin uskon että väestönvaihto romahduttaa suomalaisten halun asua suuremmissa kaupungeissa.

Vierailija
56/66 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia on Suomessa suuri määrä ja niissä asuminen maksaa todella paljon, kun liikkuminen ja energia kallistuu.

Uskon, että kasvukeskuksien läheisyydessä olevat pikku kaupungit tulee nostamaan arvoaan. Niissä on palvelut kunnossa ja ovat turvallisia. Varsinkin Uudenmaan pienet kaupungit nostavat varmasti arvostustaan.

Nuo maaseutujen syrjäiset paikat ovat harvoille joilla siellä on varaa ja kykyä asua ja eihän ne ole edes turvallisia, kun avun saaminen sinne kestää pitkään.

Päinvastoin uskon monien rikollisten siirtyvän sinne, kun siellä saa kokkailla piriä aivan rauhassa ilman pelkoa poliisista.

Ei se syrjäseudulla asuminen voi mitenkään maksaa niin paljon, kun jo se talo maksaa kohta miljoonan vähemmän.

Kaikkialle täytyy liikkua autolle ja todennäköisesti vaimolle oma auto. Sitten lapsikle ensin mopot errä pääsevät lihomaan minkä jälkeen autot.

Sinä maksat kaiken pienellä palkallasi.

Vierailija
57/66 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä esim. korjataan nopeasti häiriöt sähkön- ja veden jakelussa. Ruokaa saa aina ja voi varastoida kotiin. Pikkukaupungeista en olisi niin kovin varma, että edes viikossa saadaan asiat kuntoon. Siinä menee sitten pakasteet ja jääkaappiruoat pilalle.

Mistä tämä tällainen tuomiopäivän ja kaiken maailman katastrofien maalailu johtuu? Oletteko katsoneet liikaa elokuvia?

Vierailija
58/66 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis.

Kertoo paljon tietämättömyydestäsi, jos et tajua, että saksanpaimenkoirat tulee aina kouluttaa. Tontin ja talon vahteina ja hyvin koulutettuina parasta A-luokkaa. En todellakaan suosittele juoksemaan karkuun vaan rauhassa odottelemaan omistan tuloa paikalle. Ei ne nyt ihmisiä syö :D

Olen asunut suurimman osan elämästäni maalla. Ei siellä ole mitään pelättävää, eikä tosiaankaan tarvitse saksanpaimenkoiria, jollei ole aivan täysi jänishousu.

Vierailija
60/66 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppitonnilla saat maalta töllin ja palan maata. Ei koskaan arvo nouse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme